Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opiniepeiling mistlampen!!!
Ik ben voor zoveel mogelijk lampen! ;D Of het nou mist,ver of breed is.
Alleen jammer dat je ze voor de Nederlandse wet bijna nooit aan mag. Tongue

;D

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen breedstralers en mistlampen?
Volvo 244DL 78'<br />Yamaha XT350 89'<br />Zundapp 517 CS50 74'
Antwoord
"breedstralers zijn mistlampen, die alleen bij bepaalde omstandigheden gevoerd mogen worden." http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/12/26/J018.htm

Ohja nu snap ik het ??? :-\
Antwoord
Verschil zit hem in het patroon van de lichtbundel. Kijk in hoofdstuk 8 van dit document.

Mistlampen (aka breedstralers) plaats je laag boven de weg dus onder de bumper.
Verstralers plaats je boven de bumper voor het beste resultaat.
Antwoord
Dus breedstralers zijn gewoon mistlampen en mistlampen gewoon breedstralers :o
Antwoord
Sid schreef:Dus breedstralers zijn gewoon mistlampen en mistlampen gewoon breedstralers :o

Yep, dat noemen ze een synoniem Smile

Ik heb er ook net breedstralers onder gezet (met nieuwe tweedehandse voorspoiler)... nu nog verstralers voor bovenop de bumper Smile Ik zal eens een foto maken later.

Weet er iemand overigens of de waarschuwing die op de voorspoiler staat ook echt werkelijk geldt? Er staat dat ik (vanwege minder koeling van remschijven, omdat er minder lucht onder de auto door komt) een bepaalde soort wielen moet gebruiken, maar ik heb gewoon die standaard stalen velgen.
Antwoord
Ik vind mistlampen op gelijk welke wagen altijd mooi staan. Ik vind wel dat als je ronde lichten hebt er ook ronde mistlampen op moeten en omgekeerd. Maar je kan natuurlijk ook overdrijven.

[Afbeelding: volvo.jpg]

Om nog maar over het dashboard te zwijgen. :p
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Maar je krijgt zowiezo een bekeuring als je ze aan hebt.
Groeten van Frans
Antwoord
LuckyLoek schreef:
Sid schreef:Dus breedstralers zijn gewoon mistlampen en mistlampen gewoon breedstralers :o

Yep, dat noemen ze een synoniem Smile

Ik heb er ook net breedstralers onder gezet (met nieuwe tweedehandse voorspoiler)... nu nog verstralers voor bovenop de bumper Smile Ik zal eens een foto maken later.

Weet er iemand overigens of de waarschuwing die op de voorspoiler staat ook echt werkelijk geldt? Er staat dat ik (vanwege minder koeling van remschijven, omdat er minder lucht onder de auto door komt) een bepaalde soort wielen moet gebruiken, maar ik heb gewoon die standaard stalen velgen.

Het lijkt me sterk dat dan je remmen te warm worden met een spoilertje, zo'n high-performance auto is de 240 nou ook weer niet Tongue
Dan mag je'm ook niet verlagen lijkt mij'
Antwoord
er staat bij dat het vooral op lage snelheden (25 km/u) hard remmen zou kunnen voorkomen. Ze zullen het er niet voor niks op zetten toch?
Antwoord
Volvodiesel schreef:Ik vind mistlampen op gelijk welke wagen altijd mooi staan. Ik vind wel dat als je ronde lichten hebt er ook ronde mistlampen op moeten en omgekeerd. Maar je kan natuurlijk ook overdrijven.

[Afbeelding: volvo.jpg]

Om nog maar over het dashboard te zwijgen. :p

Altijd reserve bij je is tovch handig!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: