Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dirk242 - "De witte"
Ben het met Dopdedouwer eens. De lpg installatie is een van de weinige onderdelen die NIET lijdt onder het langdurig stilstaan van een auto.
De vulslang zou je evt. kunnen vernieuwen, maar aangezien het een Belgische auto betreft kan die nooit oud zijn. Even op de tanksticker kijken wanneer de installatie de laatste controle heeft gehad.

De verdamper zou evt. lek kunnen zijn maar dat hoeft niet perse zo te zijn omdat er al die tijd koelvloeistof in heeft gestaan. Als je hem los bewaard had dan had je 'm weg kunnen gooien.
jos245 schreef:Ben het met Dopdedouwer eens. De lpg installatie is een van de weinige onderdelen die NIET lijdt onder het langdurig stilstaan van een auto.
De vulslang zou je evt. kunnen vernieuwen, maar aangezien het een Belgische auto betreft kan die nooit oud zijn. Even op de tanksticker kijken wanneer de installatie de laatste controle heeft gehad.

De verdamper zou evt. lek kunnen zijn maar dat hoeft niet perse zo te zijn omdat er al die tijd koelvloeistof in heeft gestaan. Als je hem los bewaard had dan had je 'm weg kunnen gooien.

Hoe bedoel je dat Jos van dievulslang en leeftijd in relatie tot een belgische auto?

Groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Misschien vanwege de strenge keuringseisen in Belgie? Vanavond weer even aan de witte gewerkt.
Zal morgen wel foto's posten.
Dirk242 schreef:Wie weet er hoe je verfrommeld binnenscherm een beetje netjes krijgt?
Leuk projectje!

Al eens soortgelijke schade hersteld aan mijn Jetta van destijds. Toen een spanband (5 tons) gebruikt deze aan de vloer verankerd met een paar keilbouten zodat ik met behulp van een paal er onder ook omhoog kon trekken. Nieuw spatbord erbij zodat je kan zien waar je heen moet trekken. Toen een perfect resultaat gehaald daarmee, zag er nadien niks meer van.

En idd lpg gewoon lekker laten zitten.

Suc 6
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
ruuds70 schreef:Hoe bedoel je dat Jos van dievulslang en leeftijd in relatie tot een belgische auto?

Groetjes
Ruud

Wat ik begrepen heb van een Belgische kennis is dat in Belgie elke 4 (?) jaar een lpg installatie herkeurd moet worden ,waarbij o.a. de vulslang vernieuwd wordt.

Dit in tegenstelling tot Nederland waar geen specifieke lpg (her)keuring bestaat.

Die Belgen zijn zo gek nog niet Wink
Gisteravond rond een uur of zeven wilde we de auto naar binnen duwen.
Dirk: "Pa zullen we toch eerst even proberen om het binnenscherm een beetje uit te deuken?"
Pa: "Ja, dat kunnen we wel doen, maar hoe?"

Tips van hier opgevolgd, dus: de auto "goed" vastgezet (voor ieder wiel een blok hout). Vervolgens een spanband om een paal van het huis (nee, we wonen niet op palen) gebonden en op een fatsoenlijke/sterke manier de andere kant van de spanband aan de auto gemonteerd (met een klem van de boormachine). Eerst de spanband op spanning gezet en vervolgens (rustig) steeds meer spanning op de band (dus het binnenscherm) zetten. Ja hoor, het scherm werd heel stilletjes een beetje uit elkaar getrokken.
[img width=800 height=600]http://img171.imageshack.us/img171/5339/dsc04541zn3.jpg[/img]
Het systeem (ziet er niet degelijk uit, maar het werkte toch goed)
[img width=450 height=600]http://img233.imageshack.us/img233/2814/dsc04533ft4.jpg[/img]
De paal (met de speciale short flathood ervoor)
Vervolgens zijn we met een hamer (vuistje) de boel (onder spanning van de band) terug in zijn oude vorm gaan tikken.
Pa slaat ÃÃn keer en er spuit meteen een straal bloed uit zijn vinger.
P: "Dirk, m'n vinger bloedt!"
D: "Dat klopt."
P: "Pak dan iets om het te stoppen."
D: "Hier, een tot en stuk afplakband."
[Afbeelding: dsc04532mediumbf8.th.jpg]
We ging weer verder en weer spoot er een straal bloed uit zijn hand. Nogmaals de verpleegtechnische handeling toegepast en een paar handschoenen aangetrokken. Volgens mij sprongen er splinters ijzer van het scherm af ofzo. Het is dus raadzaam om bij zoiets handschoenen aan te trekken.
Nog meer getimmerd en uiteindelijk de deuk er een heel eind uit gekregen. Nu zal het nog mooi getimmerd moeten worden met zo'n bol plaatwerkers hamertje.
[Afbeelding: dsc04534mediumnj8.jpg]

Meer foto's volgen, maar imageshack doet vreemd.

Is er iemand die het verhaal van Jos kan bevestigen, want dat klinkt wel interessant.
Hmmm, volgens mij moet je de PES structuur nog eens doorlopen mbt je diagnose van je vaders vingers.

Op al die LPG spullen staan als het goed is ook productiedatums, dan weet je genoeg.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Probleem, etiologie, symptomen . Met name de etiologie is moeilijk te achterhalen. Tongue Vinger zag vanmorgen goed dik, denk dat ie gaat onsteken.

Zal de productiedata eens een keer bekijken, bedankt voor de tip.
Noem de vier klassieke symptomen van een ontsteking, volgens Celsus.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
rubor, tumor, calor, dolor Wink

@Marc, hoe weet jij altijd die verpleegkundige dingetjes?

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.591 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  De frikandel (de witte 242) nick740 460 291.074 24 August 2017, 17:40
Laatste bericht: Volvo240
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 102.327 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 2.957 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 53.618 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 7.866 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.678 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.818 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 44.862 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 85.943 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)