19 June 2008, 18:15
Ik ben altijd wel te porren voor een proefritje ;D
|
Wij hebben een 242 GT!
|
|
19 June 2008, 18:15
Ik ben altijd wel te porren voor een proefritje ;D
19 June 2008, 19:22
MOOOOIIIIII!!!!! 8)
20 June 2008, 08:12
Daar is iets heel moois van te maken. Beginnen jullie meteen met het opknappen van de auto? Wie van jullie gaat er meeste in rijden?
Volvo 740 tic '84.
20 June 2008, 13:32
danielk schreef:Kijk dat zijn dus de achterlampen die bestaat uit 5 vlakken, ken alleen die met 6 vlakken. Zal wel tot een bepaald bouwjaar geweest zijn. facelift van 81 ofzo kreeg toch de lampunit met 6 vlakken? Dit type lampen zat niet op de in Nederland geleverde auto's, wel op de Zweedse en blijkbaar ook de VS modellen. Geleverd tussen '79 en '81. Dit type heeft geen mistachterlicht. (gevonden op http://www.volvo200.org).
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
20 June 2008, 14:31
Dit type zat idd niet op de hollandse modellen en hebben idd geen mistachterlicht
Nu heb ik ook nog een hollandse 244 met deze 5-unit achterlichten en wel mistachterlichten erin: ![]() Er zijn dus 2 modellen van de 5-units
21 June 2008, 16:09
Mijn Zweeds heeft ze ook iid:
![]()
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
28 June 2008, 12:32
de gt is binnen!
Gisteren hebben wij de 242 GT kunnen ophalen in Rotterdam. Jelmar was er ook,en Bram uiteraard. De auto stond in een loods die vol stond met amerikaanse importauto's waarbij het aandeel Porsche 911's wel opviel maar ook een paar echte amerikaanse beauties stonden daar te wachten. De staat van de GT viel niet tegen en op sommige punten was hij zelfs beter als verwacht. Na een tank benzine erin gedaan te hebben startte de motor en liep mooi,groene platen erop en in konvooi naar Woudenberg. De GT heeft nog duidelijk pit( het lijkt alsof alle 140 mustangs nog wakker zijn ;D) en Jelmar had soms zelfs moeite om de tempoversnellingen met zijn geleende Golf bij te houden ;D De GT heeft een erg grappig weggedrag: alle schokbrekers zijn verrot net als diverse rubberbussen waardoor hij op hobbels een springend en waggelend gedrag heeft,best grappig. Voor de rest rijdt hij goed,de overdrive werkt,het interieur is niet eens zo slecht, en met het schuifdak open is het heerlijk cruisen : De body moet wel overgespoten worden natuurlijk en ontdaan van diverse butsen en krassen maar voor de rest is hij echt keihard.Door zijn originele verlaging staat er toch wel een erg stoere bak om eerlijk te zijn,prachtmodel ;D Inmiddels staat hij in de loods en gaan wij eens plannen maken voor het restaureren 8) Er zijn foto's gemaakt en die volgen snel.
28 June 2008, 13:51
Ben benieuwd, heb niets voorbij horen komen; uitlaat nog goed
![]()
29 June 2008, 01:23
DopdeDouwer schreef:Ben benieuwd, heb niets voorbij horen komen; uitlaat nog goed Hoezo werk jij in de haven dan? Nou de uitlaat is lek maar maakt een prachtige diepe brom dus blert niet ;D
30 June 2008, 19:09
Foto timeeeeee
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tussen de andere 'imports'; de man die ons hielp riep heel enthousiast; 'da meeen ju nie, wa mot ju met zo'n ouwuh volvoo die hebbuh wu hier zat' ;D ;D Dat vroegen wij ons af van de andere rommel die zich ook in de hal bevond (oa. een accord hybrid met flinke schade, amerikanen die half in elkaar zitten, een simpele audi a3 etc..) ![]() De GT buiten even de kofferbak checken op goodies wederom de enthousiaste medewerker; 'volvo das toch needurlands' ;D![]() Peut erin, en starten lopen (OFCOURSE!!!) filmpje komt eraan... ![]() Interieur fotooooooooooo ![]() Zoals ik al zei: Peut erin, platen erop, en knallen !!! ![]() Even tanken, en de mensen daar laten zien hoe een goed amerikanen zijn in onderstel techniek ;D ;D
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|