de motoronic is de ECU, en ik neem aan dat je het vraagt omdat je de motronic van PP zn oude auto wilt ?
en kortsluiting kan een ECU zeker weten kapotmaken.
Topics: 43
Als PP ook weleens Nicky wordt genoemd, dan klopt dat.
Maar goed, de ECU kan dus kapot zijn...
Volvo 740 tic '84.
Nicky heeft de oude auto van PP.
Jelmar waar zit die motronic gemonteerd? Nicky vroeg dit aan mij en ik weet er helemaal niks van.
Dat ding moest er blijkbaar uit voor iemand.
passagiers kant, onder dashboard, aan de rechterkant.
Dirk242 schreef:Dat ding moest er blijkbaar uit voor iemand.
Ik heb inderdaad aangegeven dat ik dat spul wil zou willen overnemen. Het enige dat ik niet wil is een kapotte ECU aanschaffen, i.v.m. de backfire van de auto. Ik zal PP is polsen over het wel/niet kapot zijn van de onderdelen.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 42
mailtje terug
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Het wordt steeds zekerder dat de motronic voor het schommelend stationair toerental zorgt. Ik heb weer een aantal zaken aan de auto gedaan die iets anders uitsluiten. Van de week heb ik het volgende nieuw vervangen:
-verdeelkap/rotor, bougiekabels, bougies
-nieuwe luchtfilter
-nieuwe olie + filter (hij bleek olie te lekken achter de verdeelkap
-nieuwe benzinefilter
Al eerder had ik de cis-klep vervangen.
De kleppen heb ik ook laten stellen, alles staat nu weer op 0,35.
Nu zou het misschien nog aan de LMM kunnen liggen. Of misschien is toch ergens een contactje geerodeerd. Of zou de relais van de motronic (deels) kapot kunnen zijn?
Nu schijnt het ook nog zo te zijn dat het erg gemakkelijk is om de motronic te tunen door er een andere chip in te drukken. Nu de vraag of dit een kwestie is van plug and play en of dit ook invloed kan hebben op het stationair toerental. Je kunt deze chip kopen bij Sam Steffansson.
Volvo 740 tic '84.
Er zijn op verschillende plekke chips te koop voor de motronic.
Maar het is niet zomaar indrukken en gaan, je zult moeten solderen, als je slim bent installeer je een voetje en kan je chips wisselen.
Waar zijn die chips nog meer te koop Jelmar, en heb jij er goede ervaringen mee?
Volvo 740 tic '84.
Hi-Tuning (zeker wel bekend bij bossie), RICA, je noemt zelf al SAM, KG Trimning had ze vroeger ook, maar of ze ze nog steeds hebben weet ik niet..
Ik rijd zelf met een chippie op maat ;D
Maar als je niet voor vermogen gaat zou ik het niet doen, zonde van je geld, koop een boostcontroller en zet de turbodruk wat omhoog (0.7/0.8 bar iets hoger zou ook nog kunnen).
Heb je ook vermogenswinst, en kost je vele malen minder