Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
!!!!! PAS OP !!!!!!! STOPPEN !!!!!
Het ligt er maar net aan wat saint wil beoogt met dit forum. Als hij het bewust groter wil maken dan de 200 serie is dat natuurlijk zijn keuze.
Als hij bijvoorbeeld de 850 subgroep om die reden heeft toegevoegd vind ik dat een goede reden, al denk ik niet dat je dan veel verder komt dan het 850 deel op volvo-forum.nl.
Als hij het gedaan heeft om de 850 rijders hier een plezier te doen denk ik dat het subforum snel weer weg moet ;D
[Afbeelding: B.jpg]
geestschrijver schreef:Het was heel duidelijk een 200-forum, zo luidde ook de ondertitel.

Misschien, maar nu niet meer. Volvolvo is, veel meer als het Volvo-forum, een forum waar volvoliefhebbers tot zeer diepgaand volvo kennis en vragen over hun hobby uitwisselen.

The Saint77 schreef:Richtlijnen Forum
Het Volvolvo forum is bedoeld als middel om gebruikers de gelegenheid te geven om te discussieren over allerlei Volvo gerelateerde onderwerpen. Om alles in goede banen te leiden volgt hier een korte uitleg over hoe het forum werkt en worden er enkele regels en richtlijnen gegeven. Lees deze tekst een keer door voordat je berichten gaat plaatsen, dit om misverstanden te voorkomen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Zwarte Flirt schreef:
geestschrijver schreef:Het was heel duidelijk een 200-forum, zo luidde ook de ondertitel.

Misschien, maar nu niet meer.

Dat klopt, de 100 en de 700 hebben inmiddels ook hun plekje veroverd. Blijkbaar was daar behoefte aan en dat is prima. Bovendien passen ze er mooi bij. Maar er is bij mijn weten al een goede 850-gemeenschap en voor de leasebakken en dergelijke is er het Volvo-forum. Waar ik trouwens ook regelmatig vertoef, al was het alleen maar om de 240-rijders hierheen te sturen.

Het gaat zoals het gaat, maar ik zou het in ieder geval jammer vinden als Volvolvo zijn identiteit verliest.
eensch met mehn en geestschrijver

of zoals ze op het volvo 850forum schrijven...

+1
Bert N schreef:
volvo200liefhebber schreef:Uitbreiding van het forum hoeft geen achteruitgang te zijn.

Wel ben ik het gedeeltelijk met Kaasie eens.

Ik zie dit forum echter niet alleen voor de 200's ,tenslotte de 100's en de 7/900's komen ook ter sprake en delen allemaal wel op de ÃÃn of andere manier iets van de techniek.

Wel heb ik een kanttekening:

De 700 en 900 zijn voor mij dezelfde auto's en kunnen makkelijk in 1 groep,hun beider techniek is daadwerkelijk dezelfde en een lichte facelift en naamwijziging maakt het voor mij geen andere auto dus daar hoeven geen aparte groepen voor worden gemaakt. Veel van de leden hier hebben naast hun 200 ook een 7/900 dus dat ze ook ter sprake komen is dan ook niet gek.

De 850 vindt ik daarentegen op dit forum niet thuis horen, die hebben een actieve schare liefhebbers op het Volvo-forum en de 850-verening.

Voor mij is dit HET forum voor de achterwielaandrijvers en dat gaat dan over de 140/164/240/260/740/760/940/960 en dat hoeft elkaar geenszins te bijten.

Ik ben het hier helemaal mee eens :-\

en ik, RWD's bij elkaar
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Een Amazon rijder vanaf de zijlijn.

Een vaste groep mensen heeft - vanaf het eerste uur - dit forum zijn vorm gegeven , en daarmee dus een eigen
identiteit ontwikkeld.
Het zou zonde zijn als diezelfde groep mensen die indentiteit nu zouden zien weg eroderen.

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Ik ben nieuw hier en heb helemaal geen recht van spreken, dat weet ik ook wel,
sterker nog ik heb nog helemaal geen Volvo, maar ik heb me sinds het begin
(paar dagen geleden) afgevraagd waarom er 2 of zelfs meer forums (fora?) zijn.

Ik kom dagelijks een paar keer op beide plekken en voor mij zou het veel handiger
zijn als alles onder 1 dak zou vallen. Op het volvo-forum zijn legio draadjes waarvan
ik zeker weet dat er voor mij niets interessants in staat en daar heb ik helemaal
geen last van. Op dit forum hier zijn bijna alle draadjes interessant, maar er wordt
veel minder gepost. Mijn voorkeur dus: alles samenvoegen op 1 groot forum met
duidelijk gescheiden onderwerpen. Wie daarvan dan de baas is en wie er modereert
vind ik niet zo interessant.
Goed punt. Maar ÃÃn van de pluspunten van dit forum vind ik nu juist dat het niet zo 'log' is als het Volvo-forum. Als ik echter moet kiezen tussen twee 'algemene' Volvo-forums - wat nu de tendens lijkt te zijn - en ÃÃn, dan kies ik voor het laatste.
Ik wil mezelf er ook niet teveel mee bemoeien. Was het niet de bedoeling om een paar van die sub-groepen te maken om wat duidelijkheid te creëeren?
Het forum verandert hier in principe toch niet heel veel door? Je splitst de groepen forumleden hier toch niet door?

Of begrijp ik het verkeerd?
jawel, wordt veel meer versplinterd + je krijgt een andere doelgroep erbij, die verder prima is, maar ik niet associeer met "het Volvo"gevoel wat een 140-240 rijder beoogt te vinden hier, en die verdwaalde/verdwaasde 700-900 hier, zie ik meer als gedogen ;D ;D ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)