Nou is het natuurlijk geen puur water wat verwarmd op de voorruit terecht komt, maar verwarmde ruitensproeier-antivries, wat als het goed is toch al nooit bevriest (anders zou er een dikke klomp bevroren ruitensproeiervloeistof in mijn reservoir zitten.
Ik weet niet precies hoe warm het wordt, maar ik weet wel dat het beter schoon maakt dan niet verwarmde vloeistof.
Zeker in de winter met pekelrotzooi en nu met vliegen, maakt verwarmde vloeistof beter schoon dan wanneer het niet verwarmd is.
Daarbij ben ik niet bang warmere vloeistof op mijn ruit eerder bevriest dan koude vloeistof, daar je het toch gebruikt om de ruit schoon te vegen mbv je ruitenwissers, en de vloeistof niet op je ruit blijft liggen.
Als het hard gevroren heeft maak ik al jaren mijn autoruiten ijsvrij mbv water uit de waterkoker en een raamwisser.
Even overgieten, natrekken (zodat het warme water niet als een film op de koude ruit blijft liggen en meteen weer bevriest, en binnen 1 min de hele auto ijsvrij en schone ramen.
Nog nooit geknapte autoruiten gehad of vastgevroren rubbers (wel rubbersgoed invetten btw).
Ik gebruik ik dus niet de verwarmde vloeistof om mijn voorraam van ijs te ontdoen (kan ook niet, want duurt even voordat het koelwater op temperatuur is. en over wat PT schrijft:
Citaat:ik heb ook mijn bedenkingen tegen warm sproeiwaterom bevriezing tegen te gaan
Of je nu warm- of koud water danwel niet-te-bevriezen-ruitensproeiervloeistof op je voorruit sproeit; je veegt het er meteen weer af met je ruitenwissers, dus wel-of-geen bevriezing tegengaan ist nicht im frage hier volgens mij.
Anyway, wie mooie schone ramen wil: => verwarmde (niet bevriesbare) vloeistof op je ramen sproeien mbv bovengenoemde constructie is wat mij betreft aan te bevelen zonder risico's.
Pffffffffff.