Topics: 54
Oh en Jelmar, even off topic, ik had ergens gelezen (weet niet meer waar) dat je metertjes wil plaatsen, wel eens aan deze oplossing gedacht?
[img=http://img507.imageshack.us/img507/5058/dsc00277ms5.th.jpg]
Groeten van Frans
Topics: 135
v700r schreef:Misschien ken jij het probleem of heb zelfs wel een oplossing?
Heb je wel de goeie moertjes daarvoor? Dit zijn normaal gesproken lichtovale moeren, te verkrijgen bij Brezan en als ik me niet vergis M8 sleutelwijdte 12 of 13. Volgens Brezan dezelfde als van je spruitstuk. (zelfborgend, ZONDER Nylon natuurlijk) Ik heb van de week koperen moeren daar gehaald, vandaar. Die krijg je altijd weer los omdat ze niet vastroesten.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Velgen zien er goed uit frans !!
de metertjes zijn ook in jouw auto? mooie oplossing! ik heb wat anders verzonnen, maarzodra het klaar is zal ik wat foto's posten.
hoe heb jij het gedaan met je olietemp & oliedruk sensor ?
Olietemp sensor in carter, en voor de oliedruk een verloop van 1/8NPT naar 14.5mm gehaalt ?
of heb je een ring/ adapter bij je oliefilter geplaatst ?
Heb je nog het standaard spruitstuk, of een zo'n RVS ding van marc ?
anyway, de -meest gebruikte- oplossing is inderdaad tapeinden/ studs !!
wat ook wel gedaan word is of in turbinehuis of in spruitstuk draad tappen en dan een goede bout erin draaien, maar dat heb je al geprobeerd ?
Jelmar schreef:Velgen zien er goed uit frans !!
de metertjes zijn ook in jouw auto? mooie oplossing! ik heb wat anders verzonnen, maarzodra het klaar is zal ik wat foto's posten.
hoe heb jij het gedaan met je olietemp & oliedruk sensor ?
Olietemp sensor in carter, en voor de oliedruk een verloop van 1/8NPT naar 14.5mm gehaalt ?
of heb je een ring/ adapter bij je oliefilter geplaatst ?
Heb je nog het standaard spruitstuk, of een zo'n RVS ding van marc ?
anyway, de -meest gebruikte- oplossing is inderdaad tapeinden/ studs !!
wat ook wel gedaan word is of in turbinehuis of in spruitstuk draad tappen en dan een goede bout erin draaien, maar dat heb je al geprobeerd ?
Saint; Dat is niet het probleem. Het probleem is dat die bouten uitzetten maar niet genoeg meer krimpen, heeft met de lengte te maken. Bij een 850 bijv. is het een kort tapeindje maar bij de 740 is het een behoorlijk lange bout.
Jelmar; Tis een origineel spruitstuk en dat draad tappen.....daar was ook iets mee ik weet alleen niet meer wat. Ik begrijp alleen niet waarom ik de enige ben die daar problemen mee heeft, er rijden toch wel meer rappe 740s rond
De metertjes heb ik nog niet aangesloten, het is een probeersel en ik ben er nog niet uit of ik het laat zitten.
Groeten van Frans
ik heb ook studs/ tapeinden in mn spruitstuk zitten.
hangt je uitlaat niet te strak? dat wil ook nog wel eens helpen met het lostrillen van bouten bij je turbo.
ik heb vanmiddag wat leuk spul gehaald bij mn favoriete zaak; Mosterd in Naaldwijk.
vanavond waarschijnlijk even knutselen om de meters netjes aangesloten en op de plek te krijgen.
later meer hierover.
Jelmar schreef:ik heb ook studs/ tapeinden in mn spruitstuk zitten.
hangt je uitlaat niet te strak? dat wil ook nog wel eens helpen met het lostrillen van bouten bij je turbo.
ik heb vanmiddag wat leuk spul gehaald bij mn favoriete zaak; Mosterd in Naaldwijk.
vanavond waarschijnlijk even knutselen om de meters netjes aangesloten en op de plek te krijgen.
later meer hierover.
Ja maar Jelmar, de moertjes trillen niet los, het zijn tenslotte borgmoeren, maar die bouten zetten uit en krimpen niet meer genoeg (daar had ik ook al last van toen de zooi nog standaard was). Ik heb al 3 verschillende soorten bouten(waarvan sommige behoorlijk prijzig waren) geprobeerd. Daarom worden er nu tapeindjes ingelast en ik mag hopen dat dát wel werkt. Daarna kan ik altijd nog zo'n rvs spruitstuk proberen (met gelijk maar een weer iets grotere turbo) maar daar moet ik even voor sparen. Naar de aansluiting van de olie temp en drukmeter ben ik wel nieuwsgierig trouwens.
Groeten van Frans
toen het nog standaard was ook al ?? laat je de auto wel nadraaien (dus afkoelen) als je gereden heb ? (stomme vraag misschien hoor, is niks persoonlijks frans)
toen mijn koekblik standaard was had ik nergens problemen mee, 'problemen' kwamen pas na de upgrades.
zal morgen even wat foto's maken van mijn olie sensoren oplossing.
Jelmar schreef:toen het nog standaard was ook al ?? laat je de auto wel nadraaien (dus afkoelen) als je gereden heb ? (stomme vraag misschien hoor, is niks persoonlijks frans)
Heeeee Jelmar is de paus katholiek, tuurlijk doe ik dat. Het is gewoon een niet zo'n beste construktie bij de 740, denk ik.
Groeten van Frans
Topics: 135
of jij hebt gewoon een 'bijzonder' exemplaar!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
TheSaint77 schreef:of jij hebt gewoon een 'bijzonder' exemplaar! 
Dat zo wie zo.
Groeten van Frans