Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Folie
josweltings schreef:!
Overigens moet ik het gestelde in mijn vraag (helemaal bovenaan) rectificeren. Het betreft niet de deurstijl tussen de voordeur en de achterdeur maar de stijl tussen de achterdeur en het 'estate-gedeelte'. Polareigenaren zullen dit herkennen. Er is dus wel degelijk sprake van folie.

Ook die (C-) stijl is bij mij gespoten ipv geplakt.

Maar ik ben benieuwd hoe het plakken gaat. Ik zou liever geen thinner gebruiken, dat kan nl. je lak aantasten. Echte ontvetter is beter. Bij normaal bestickeren maak je vervolgens je metaal vochtig met een plantenspuit, leg je de folie erop (die kun je door het waterfilter nog bewegen en plaatsen) en vervolgens strijk je met een soort plastic plamuurmes alle lucht eruit. Dan 24u wachten totdat alle water is opgedroogd en klaar!

Succes ermee, ik ben van dat soort klusjes wel eens HEEEEEL chagrijnig geworden.
Antwoord
even een foto'tje gemaakt en ik heb alleen maar gespoten stijlen op de 245 maar weet niet hoe het bij de oudere modellen is .

de voorstijl
[Afbeelding: voorstijl245gespoten3su.th.jpg]
de achterstijl
[Afbeelding: achterstijl245gespoten4jo.th.jpg]
de spuit/plak scheiding
[Afbeelding: scheidingvanspuitsticker2453nl.th.jpg]

dus bij mij gaat het alleen om rechte stickers , voor de hoekjes en bochten kun je dan volstaan met verwarmen van de stickers .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
bij mij ziet het er precies zo uit - 1985 Turbo.

Weet alleen niet of rechtoe rechtaan stickers + verwarmen genoeg is.
Antwoord
Ik heb nog een ongebruikte originele liggen voor de C-stijl van een estate, linker of rechter kant moet ik even kijken, het was de laatste die ik bij de dealer kon krijgen. De andere kant had ik ook, maar het aanbrengen lukte mij voor geen meter, wat een K..klus, Mislukte dus volledig, Ik ga het ook mat spuiten als ik tijd heb, iemand nog interrese voor een gratis af te halen exemplaar?? Je kan hem ook als mal gebruiken om ander folie te snijden,

Juri
Antwoord
TheSaint77 schreef:
josweltings schreef:Advies van The Saint opgevolgd (van 4 augustus, want daarna heeft hij een andere visie

Ik geloof dat je me niet begrijpt. In eerste instantie probeerde ik je te helpen. jij->probleem->folie kwijt->ik zoek oplossing in vorm van folie. Dus ik droeg adviezen aan om aan dat folie te geraken. Maar later heb ik gezegd wat ik ZELF zou doen.

Sorry Saint,

mijn opmerking was niet cynisch bedoeld. Ik waardeer je meedenken!

Jos
Antwoord
Kom net bij de dealer weg en heb daar de folies besteld voor zowel de linker als de rechter C-stijl.
Deze folies zijn nog gewoon te verkrijgen en hij kon me vertellen dat voor de linker of rechterkant er zelfs 12 op voorraad lagen in maastricht
6,95 eurie bruto ex btw
Artikel nummer 3540568 en 3540569
Alstublieft, graag gedaan
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
klaas schreef:Kom net bij de dealer weg en heb daar de folies besteld voor zowel de linker als de rechter C-stijl.
Deze folies zijn nog gewoon te verkrijgen en hij kon me vertellen dat voor de linker of rechterkant er zelfs 12 op voorraad lagen in maastricht
6,95 eurie bruto ex btw

Mijn dank is groot!
(blijkbaar heeft mijn dealer uit z'n nek gekletst)

Jos
Antwoord
josweltings schreef:(blijkbaar heeft mijn dealer uit z'n nek gekletst)

Jos

Dat kom ik helaas wel meer tegen. Vooral bij dealers die in korte tijd groot zijn geworden door de leasecontracten :evil: :evil: .

Die kijken niet meer om naar een ouder type VOLVO. En zeggen dan maar dat de onderdelen niet meer leverbaar zijn, zonder verder te kijken.

Vaak zijn dat de "jongere" receptiemedewerkers of magazijnbediendes.

Hoewel ik niet meer voor het kopen of onderhoud van mijn VOLVO's kom bij een bepaalde dealer in het midden van het land ben ik daar echter altijd goed voorgelicht door de oudere receptiemedewerkers, de magazijnchef en de chef werkplaats. Ik heb daar een keer het broekie gehad (magazijn) en die wist dus echt niets.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
kan natuurlijk nog misgaan, maar ik keek mee in zijn compu en zag inderdaad dat ze nog leverbaar waren
In Zweden hebben ze een oude onderdelen magazijn(zoals h dat omhreef)en daar moeten ze dan liggen volgens de compu.
ook de schouderpartijen die volgens hem ook op een GT-versie zitten zijn te verkrijgen alsook de complete sets
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
Juri Ondracek schreef:....Je kan hem ook als mal gebruiken om ander folie te snijden....

Een goeie tip!

josweltings schreef:Sorry Saint,

mijn opmerking was niet cynisch bedoeld. Ik waardeer je meedenken!

Jos

geen enkel probleem Jos. Zo zie je maar weer. Communiceren is belangrijk ;-)

klaas schreef:Kom net bij de dealer weg en heb daar de folies besteld voor zowel de linker als de rechter C-stijl.
6,95 eurie bruto ex btw

Kijk, dealer Biermans is een goeie dealer. Dat weet ik nog uit het verleden. Mijn pa kocht er ooit een nieuwe 740GL automaat in 1986! :-)

Even snel bellen voor die stickers dan! (ikke niet, jij :-) )
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zwarte folie rond de A-B-C en D stijlen Robert 6 3.897 20 August 2010, 11:25
Laatste bericht: 242-turbo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)