10 February 2007, 15:11
Als je goed op ebay zoekt zijn verloopstukken niet zo duur, ook siliconenslang valt dan nog wel mee wat betreft de prijs....
|
Intercoolianation
|
|
10 February 2007, 15:11
Als je goed op ebay zoekt zijn verloopstukken niet zo duur, ook siliconenslang valt dan nog wel mee wat betreft de prijs....
10 February 2007, 21:23
als die hem van mij koopt zit alles erbij
11 February 2007, 16:24
Jelmar schreef:als die hem van mij koopt zit alles erbij Das ook een idee ;D :
18 February 2007, 02:28
Jw240 schreef:ik heb even gekeken, en de brackets van een 700/900 intercooler passen niet netjes, als je het al passen kunt noemen. Ik zou even zoeken naar originele beugeltjes, is een stuk netter.Die zijn nog bij volvo te krijgen, met rubbertjes en alles er bij. Alles bij elkaar (boven- en onderkant inkl rubber) kost het rond de 50 euro als ik me goed herinner.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
18 February 2007, 14:26
nico_v schreef:Jw240 schreef:ik heb even gekeken, en de brackets van een 700/900 intercooler passen niet netjes, als je het al passen kunt noemen. Ik zou even zoeken naar originele beugeltjes, is een stuk netter.Die zijn nog bij volvo te krijgen, met rubbertjes en alles er bij. Alles bij elkaar (boven- en onderkant inkl rubber) kost het rond de 50 euro als ik me goed herinner. ja, de originele zijn nog te krijgen. 50 euro vind ik alleen erg duur voor wat beugeltjes : ![]() Ik ga een laat model 940 intercooler proberen te monteren. Die is wat verder naar voren gemonteerd in een 940, misschien kan ik dat ook in de 240 doen en dan hoef ik geneens andere radiatorbeugels te kopen. Wel wat zagen voor nodig maarja.... dat kan ook netjes gedaan worden ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
18 February 2007, 15:46
enig sinds offtopic
Past een 940 radiateur met e-fan trouwens ook in de standaard beugels ? of een 740 radiateur met 940 e-fan, aangezien mn radiateur iets lekt, en ooit al eens een pil in gegooit schijnt te zijn... en het dus tijd is voor een nieuwe.. gelijk maar die standaard fan eruit, want ik vind dat maar niks. (dat idiote geblaas, ik hoor liever turbo's fluiten ;D ) (die kan je volgens mij zo los schroeven van de underdrive poelie ?) En hoe word die e-fan aangestuurd? dmv een thermostaat, of relais of ??? Hoe is de capaciteit van een 940 radiateur & e-fan eigenlijk? of is het misschien verstandig om gelijk voor een aftermarket radiateur en/of e-fan te gaan ?
18 February 2007, 21:13
volgens mij wordt die fan in en uitgeschakeld via een sensor in de koelvloeistofleiding van/naar de radiateur, bij een bepaalde temp schakelt de fan dan in. Volgens mij staat de e-fan ombouw op turbobricks onder modifications http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0008
misschien dat je daar iets aan hebt...... IDe weinige 940's waarbij ik onder de motorkap heb gekeken zagen er allemaal behoorlijk hetzelfde uit als een 740 wat betreft het radiateur/fan gedeelte...
22 February 2007, 11:19
Je kan een thermoswitch pakken van een 340 (met renault motor) of bijna iedere andere auto met een elektrische fan. De pijpjes waar de sensor in moet zijn overal wel te koop, o.a. bij Conrad(.nl). Maar ook een AutoStyle winkel zal ze kunnen leveren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
22 February 2007, 22:01
940 e-fan + radiator is een goede optie denk ik. de radiator is erg groot en de e-fan is behoorlijk sterk, 2 speed. Past wel onder de standaard beugels lijkt me, ik heb er laatst nog naar gekeken.
De e-fan wordt via het grote relais aan de bestuurderskant aangestuurd. De computer en drukschakelaars van de airco sturen em aan. Een massacontact laat het relais aanspringen. alleen de latere computers (LH) hebben de mogelijkkheid om de fan aan te sturen, via de temp sensor onder het inlaatspruitstuk, ook al had de auto niet zon fan. Motronic weet ik niet.... op TB staat nog wel de beste combinatie van thermoschakelaars en waar ze te monteren (onderste slang d8 ik).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
23 February 2007, 14:26
Bozzma schreef:Je kan een thermoswitch pakken van een 340 (met renault motor) of bijna iedere andere auto met een elektrische fan. De pijpjes waar de sensor in moet zijn overal wel te koop, o.a. bij Conrad(.nl). Maar ook een AutoStyle winkel zal ze kunnen leveren. Volgens mij heeft een 340 geen electrische fan, de 400 serie had dat pas. Mijn 360 had in ieder geval geen e-fan maar gewoon door een v-snaar aangedreven fan. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|