Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v40jlt4 nu ook 940jllpt en inmiddels 940jlhpt
ebay.de en dan bosch 227 of volvo bosch 227.
50 euro is ook erg goedkoop, alle anderen die ik zag waren boven de 100. Op markplaats had ik ook iemand gevonden, die vroeg 100 euro en ik weet niet eens of die te chippen is.

Ik heb e.e.a. uitgezocht, maar die group-buy gaat niet werken, van de 13 zijn er 2 die maar een keer (lang geleden) iets gepost hebben, 1 is zijn auto aan het verkopen en eentje zegt doodleuk dat ie eerst een turbo wil uitzoeken.
Dus, best-case zijn er 9 mensen die wellicht ooit nog betalen.
5 hebben er nu betaald en die kunnen lekker wachten totdat ze een ons wegen, bah.

Antwoord
een ms die je zelf in elkaar soldeert kost rond de 250 euro dacht ik ..

vandaar dat ik de chips over heb geslagen, alhoewel die chips veel waarde voor hun geld bieden als ik het zo gelezen heb.

maar 440 cc nodig bij 300 pk.. wow dat is nogal wat, had ik niet verwacht.

Maar dan staat het hier dus verkeerd aangegeven over de injectoren
KLIKKIE DOEN
Antwoord
Ik ga me eens rap in MS verdiepen, daar zit toch meer toekomst in, thx.

deze injectortabel vind ik erg handig:

http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

Mijn v40 loopt erg rijk bij WOT om detonatie tegen te gaan.

Dat terwijl ik al erg veel aan koeling heb gedaan (grote IC en water/alcohol).

Wellicht zou 400cc/min net genoeg zijn voor 300PK bij een A/F ratio van 12/1 hoor.

Janis
Antwoord
Waar plaats jij trouwens je meter(s)?

Ik heb dan een 740 en straks iets van 5 meters en heb geen idee waar ik ze allemaal moet gaan laten..

Antwoord
Jelmar schreef:Waar plaats jij trouwens je meter(s)?

Ik heb dan een 740 en straks iets van 5 meters en heb geen idee waar ik ze allemaal moet gaan laten..

5!!! Ik moet me eens meer gaan verdiepen in waar je allemaal mee bezig bent!!

Ik denk aan twee stuks, turbodruk en A/F ratio en heb een universele A-pilar pod gekocht. Past (nog niet exact), maar is wel gemaakt exact dezelfde zwarte plastic als mijn interieur :-) Og i.i.g het ziet er hetzelfde uit.

Bij de meeste auto-materialen zaken ligt een auto-style catalogus. Heel erg foute catalogus met veel schaars geklede dames, chroome velgen en neon (sorry, leds), maar ook een bruikbare, betaalbare (24.50 voor twee meters) A-pilar pod.
Ze hebben er ook waar er 3 in kunnen, maar ja, dan moet je nog ergen twee meters plaatsen.

Maar eeeh, welke meters??

turbodruk
A/F ratio
Olie druk of temp
Exhaust Gas Temp
??????

Janis
Antwoord
@funsdaf; EZK is ecu voor de onsteking.

@V40jlt4;

turbodruk
A/F ratio (wideband)
Olie druk & temp
Exhaust Gas Temp

Die 5 inderdaad Wink
Antwoord
@funsdaf; you've got mail!

en voor die 200 euro krijg je 2 chips.
1 voor de 'gewone' ecu, en 1 voor de ezk box.

Vandaar Wink
Antwoord
Funsdaf schreef:Aha, anders was het wel erg duur.

Als je niet veel meer van plan bent verder met de motor is het dan best een nette prijs.

Antwoordmail is onderweg.

Tjsa, wat heet, over de 300PK lijkt goed te gaan met deze chippies. Ik ben er nog niet uit hoever ik echt wil gaan. eigenlijk toch wel de 400, maar ik moet de kost/baten analyse nog maken, de Project Order, Project Initiation Document, Project Plan, etc etc etc ;D

Tot die tijd is met deze chippies wel lol te beleven. Zonder twijfel is MS mooier.
Antwoord
er is ook wel wat voor te zeggen om met LH te blijven werken.

Met chips werkt het erg goed, het kan via chippen flink wat vermogen ondersteunen. Er wordt nog onderzocht of de map sensor ingang van de ecu en de egt ingang gebruikt kunnen worden (zoals bij de B204FT).
Kijk, MS is mooi, maar LH is adaptiever in beperkte grenzen. Tuurlijk, met MS kun je elke setup runnen, elk vermogen, alles. Maar ik verwissel alleen een nokkenas, een keer een andere turbo, etc etc. met een MAP based systeem is het volgens mij nodig dat je na elke verandering na de gasklep de boel opnieuw gaat nalopen. correct me if i'm wrong... ik heb nog niet veel kaas gegeten van het MS gebeuren.
LH doet dat wat anders met de AMM, niets instellen. Voor mij voorlopig genoeg, en het is ook een budget kwestie :-P
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
chips 200 euro (is dat incl. verzenden van de states naar hier?)
en bij v40jlt4 is dat meer omdat ie ook nog eens een chippable ezk box moest kopen.

ms 225 euro (moet je hem alleen zelf in elkaar knutselen).

dus budget technisch ben k et niet helemaal met je eens ;D

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Alweer een 240 gekocht. De 4e 240 inmiddels Gideon 27 11.279 20 March 2008, 21:45
Laatste bericht: Gideon
  De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) geestschrijver 10 9.460 29 October 2005, 18:27
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)