Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kinderzitje achterbank 240
;D Omdat het kind en de volvo nog moeten komen, ben ik mezelf wel vast aan het inlezen.
Wij hebben van vrienden wel een hip laat model Maxi Cosi gekregen waar je behoorlijk wat gordel omheen moet punniken.
Mocht deze niet passen in de 240 Estate, waar zijn ze te krijgen (brezan?) en hoe duur zijn deze gorldelverlengers?
en eeeeh heeft iemand deze toevallig ergens liggen voor weinig?
Antwoord
Rhino schreef:heeft iemand deze toevallig ergens liggen voor weinig?

Zo klein dan kan niemand het lezen.

heeft iemand deze toevallig ergens liggen voor weinig?
Ik heb nooit ze nooit gebruikt de verlengers.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
haha leuk, gister ook net de Maxi dinges gepast in de Volvo. Dat hoor je van te voren passen namelijk zodat je op t moment niet voor verrassingen komt te staan, zeggen ze Big Grin

Achterin past ie idd niet, maar ff een verlengstukje tussen maken. En anders maar voorin, kan ik de kleine ook wat beter in de gaten houden en is voor ons ook wel zo gezellig als we met z'n 2en op stap zijn ;D

Eind maart,... dan gaan we het allemaal meemaken ;D
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
We zijn al wel weer enige tijd verder, ik ben toch voor een easybase oplossing gegaan
om de maxi-cosi achterin te krijgen. Nu inmiddels al overgestapt op een kinderstoeltje.
Maar kan wel zeggen dat ik het ideal vond zo'n klik systeem. Hoef niet te rommelen met gordels,
Blijven aan de base vastzitten en de maxi-cosi klikt er zo op.

Zeker voor de iets langere ritten, vond mijn vrouw het wel handig als ze naast de maxi-cosi
kon zitten op de achterbank. Waarschijnlijk zullen de gordel verlengers goedkoper zijn,
maar wilde geen risico lopen met de kleine. Daarom voor de duurdere oplossing gegaan.
Mustang '66<br />Volvo 240 GL Grand Luxe '86&nbsp; (Aut.)
Antwoord
Kun je niet een paar van die isofix bevestigingen zelf in je auto lassen? Vlgs mij redelijk simpel als ik het zo in mijn AUdi zie?
Antwoord
Probleem van die isofix dingen is dat ze even duur zijn als het zitje zelf,... Ook over nagedacht om te plaatsen in de Megane. Maar aangezien die dingen alleen te gebruiken zijn voor de maxi cosi's vind ik het allemaal wat onnodig.

Volgens mij kan je de riem op de achterbank vrij gemakkelijk oplengen. Als ik op de sloop een andere riem haal heb ik al 1 bevestiging, dan nog iets hebben om de 2 uiteinden aan elkaar te bevestigen.

En kan je niet iets bedenken met de gordel in het midden? heb het nog niet geprobeerd maar heb het gevoel dat dit misschien wel eens kan lukken,.... ???

Edit: dat met die middelste gordel lukt niet,...
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Isofix, easybase... Er gaat weer een wereld voor mij open als aanstaand vader.
Citaat:Eind maart,... dan gaan we het allemaal meemaken
Wij zijn eind april aan de beurt ;D.
Eerst maar eens de diverse kinderzitjes die we al hebben gaan passen wanneer we de auto krijgen.
Antwoord
Ik heb samen met Michiel diverse gedemonteerde gordels in mijn verzameling zitten bekijken.
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat het enige verschil in de voor en achtergordels van de 240 de lengte is.
De voorste gordels zijn een halve meter langer dan de achterste.
Dat zou het probleem met de kinderzitjes op moeten lossen!!
gewoon een achtergodel vervangen door een voor gordel en je hebt een halve meter meer lengte op je gordel. Wink Big Grin
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
heb zowel Jelle als Wiebren de eerste twee jaren voorin met een maxi-cosi gehad.
daarna achterin, en nu 5 & 7 jaar, helemaal achterin als het kan, in alle 3 de Volvo's ;D
en hun vriendjes maken er ruzie om wie er helemaal achterin mag/kan zitten
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Mijn ervaring van het afgelopen jaar: een Maxi Cosi past niet in de standaard Volvo achtergordel. Als je veel kracht zet, kan het net met de alternatieve methode. Althans, in mijn 1990 sedan. Dus gewoon voorin zetten, want een airbag heb je hoogstwaarschijnlijk toch niet. Of even bij PeterT shoppen, een half uur schroeven en je hebt de boel op orde.
Een kinderzitje past zonder problemen, die nemen minder riem dan een willekeurige passagier.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterbank neerklappen lukt niet meer Volvo240245 4 4.040 11 July 2012, 21:08
Laatste bericht: Volvo240245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)