Topics: 67
Nog niet besloten of ik 'm naar LPG laat inbouwen. Ik heb een offerte van Mesman voor ca. 1900 Euro
Ware Blackbird geen injectie geweest zijn had dat 575 Euro minder geweest.
Maar wel vandaag de magische grens van 333.333 km doorbroken.
Inmiddels besloten om Blackbird niet op LPG te laten ombouwen.
Die operatie zou zo'n 1900 Euro kosten.
Het voordeel op basis van 15.000 km/jaar is ca. 900 Euro aan brandstof
Maar de wegenbelasting is zo'n 700 Euro hoger.
Met 200 Euro per jaar duurt het nog 9 jaar voor een break even. En dat vindt ik domweg te lang.
Dan stond ik vanochtend plotseling met een scheefgezakte achterklep in m'n handen.
het rechter scharnier is afgebroken en de bout die de delen bij elkaar moet houden heeft geen grip meer.
Met a little help from a friend is de klep op z'n plek gehesen zodat de klep dicht is en ik naar huis kon rijden.
Maar door de rare beweging zit er wel een vouw in de bovenrand van de klep en ik denk dat het andere scharniet ook een klap heeft gekregen want de boel zit niet echt recht meer.
Topics: 176
Citaat:Inmiddels besloten om Blackbird niet op LPG te laten ombouwen.
Die operatie zou zo'n 1900 Euro kosten.
Damn, d'as een hoop geld.
Krijg je wel een gouden vulnippel voor denk ik.
Volgens mij heb ik hier meer dan eens bedragen voor gasinbouw lang zien komen van ong. de helft, of iets meer.
Dat van die achterklep is wel zwaar ruk zeg!
Sterkte.
Topics: 52
Waarom moet injectie zoveel duurder zijn :-S. Of wil je dan een gas injectie systeem? Moet toch ook gewoon met een mengstukje te regelen zijn?
Geen idee waarom dat zo veel duurde moet zijn. Ik ga af op de offerte.
Gasboer in de regio liet me weten voor mijn auto geen gas te kunnen inbouwen.
Topics: 52
Mmm... Zelf inbouwen zie je niet zitten? De juiste verdamper icm een piggyback en injectoren en je hebt een dampgasinjectie systeem. Moet voor minder kunnen dan 1900 euro.
Zelf doen? Vooropgesteld dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen (onder de motorkap zitten kaboutertjes die alleen werken als ik er voor zorg dat er altijd bezine in de tank zit) en daarnaast zou ik geen minuut meer rustig in m'n auto rijden.
Topics: 10
als je nog een set scharnieren zoekt, ik heb ze hier nog liggen. mocht het wat voorr je zijn hoor ik het wel.
4 October 2012, 14:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 October 2012, 18:46 door Ben.)
Vandaag de auto bij de garage voor een beurt en de APK.
Meteen de scharnieren laten vervangen. Daarbij de oorzaak van het afbreken ontdekt.
Het scharnier blijkt met 2 verschillende bouten, een korte en een lange, bevestigd te zijn.
Kennelijk is door een vorige eigenaar de bedrading naar de achterklep vervangen en zijn daarbij de scharnieren losgemaakt.
Bij het opnieuw monteren zijn de bouten verwisseld, de lange op de plek van de korte en de korte op de plek van de lange.
Daardoor zat e.e.a. maar op twee slagen van de bout 'vast'. Mazzel dat het niet eerder is misgegaan.
En we stelden vast dat het linker scharnier ook gebroken was. Goed dat ik een set van 2 had laten komen.
Topics: 26
Ben schreef:Zelf doen? Vooropgesteld dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen (onder de motorkap zitten kaboutertjes die alleen werken als ik er voor zorg dat er altijd bezine in de tank zit) en daarnaast zou ik geen minuut meer rustig in m'n auto rijden.
Lol! Dan kun je je auto ook Blackbox noemen