Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
360 r-t.....
Prachtige update.
Ga je de Megasquirt helemaal vanaf nul opbouwen?

Succes !
Antwoord
op je kleppendeksel na een heel mooi blokje en project (Dat neppe carbon water-print is niet mijn ding, sorry)
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Lekker bezig !
Sappige foto's ook...
Antwoord
Wordt een compleet nieuw systeem ja,als je dat bedoeld Kees.Ik laat dat maken door Fabian Bijlsma. Die heeft er ervaring mee.Ben zelf niet zo van de electronica.Ik bouw het wel samen met hem en zijn broer Martijn in...daar wordt je niet stommer van en bovendien weet ik dan ook wat waar zit in geval van problemen,die ik overigens niet verwacht...Zoals gezegd,ze hebben er ervaring mee. Je hoeft mn kleppendeksel ook niet mooi te vinden Estoque.Kan het ook best begrijpen.Is iets persoonlijks en dat vindt ik altyd wel leuk.......maar bedankt voor je compliment.Het blok en de rest van de auto is het tenslotte ook waar het om draait!
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
Inderdaad.

Ik zag je blok voorbij komen in de facebook-groep van Turbobricks, toen dacht ik van "Wow, dat is een gaaf blok". Toen gedacht dat het vast weer een gekke zweed was die de grenzen van een Redblock ging opzoeken. Mooi om te zien dat nederlanders net zo "Gek" zijn Big Grin
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ha ha ha.ja gelukkig denken er hier in nederland ook wel mensen out of the box...... Echt aan de grenzen van wat mogelijk is met zo'n blok zal ik niet komen.Is ook niet wenselijk want dan houd de aandrijflijn van de 360 het al lang en breed voor gezien.Met de krukaspk's die er straks uit zouden moeten komen zit ik aardig op de limiet van wat nog kan.En dan moet je er nog met beleid mee omgaan.

Omdat het weer niet echt mee zat heb ik vandaag nog maar een "in-de-schuur-dag" ingelast.Doel...een grote ergernis verhelpen.Wat dat dan wel was....Het inlaatspruitstuk! Wat daar mis mee is...nou in de basis niet zo veel voor een standaard spruitstuk...maar het ziet er niet uit.Dikke gietnaden,en 0 afwerking aan de buitenkant.Dat moet toch ook anders kunnen al snap ik ook wel dat dat voor serie produtie veels te bewerkelijk wordt en dus ook veels te duur.
Dus aan de slag.Eerst de gietnaden dr af.Daarna met een paarse scotch schijf het oppervlak glad gemaakt.Dat gaat met zo'n schijf fantastisch en heel snel. Laatste stap ...polijsten

Omdat het weer niet echt mee zat heb ik vandaag nog maar een ïn-de-schuur-dag" ingelast.Doel...een grote ergernis verhelpen.Wat dat dan wel was....Het inlaatspruitstuk! Wat daar mis mee is...nou in de basis niet zo veel voor een standaard spruitstuk...maar het ziet er niet uit.Dikke gietnaden,en 0 afwerking aan de buitenkant.Dat moet toch ook anders kunnen al snapi ook wel dat dat voor serie produtie veels te bewerkelijk wordt en dus ook veels te duur.
Dus aan de slag.Eerst de gietnaden dr af.Daarna met een paarse scotch schijf het oppervlak glad gemaakt.Dat gaat met zo'n schijf fantastisch en heel snel. Laatste stap ...polijsten

[Afbeelding: WP_20150331_001_zpsuaku35nu.jpg]

[Afbeelding: WP_20150331_002_zpsfeezgkgb.jpg]

De binnenkant heeft ook een behandeling gekregen.....al moet ik zeggen dat die al aardig bewerkt is af fabriek.

En omdat het weer ook echt niet beter werd...heb ik de "nieuwe"Forge intercooler nog even schoon gemaakt en opgeleukt.

[Afbeelding: WP_20150330_13_35_31_Pro_zpse1jzokbk.jpg]

Morgen nog even de zijkanten opschuren en polijsten en dan kan ie richting auto.......

Antwoord
Super mooi, dikke bak. Ben benieuwd hoeveel pk er uiteindelijk uitkomt
Antwoord
De set-up zou theoretisch goed moeten voor iets in de buurt van 280 pk...afwachten of de theorie en de praktyk het met elkaar eens kunnen worden....!

Antwoord
Omdat ik een andere intercooler heb moet er dus ook iets anders komen om die te monteren en de buis aan de bestuurderskant moet iets ingekort worden. De vorige intercooler zat geklemd tussen 2 steunen,deze heeft boven en onder M8 schroefdraad waar je een silencerblock in kunt draaien. Dus eerst maar eens de hoogte bepalen zodat het allemaal op te meten is....
[Afbeelding: WP_20150401_12_21_54_Pro_zpsbeh6l5eo.jpg]
Eerst de onderste beugel....
[Afbeelding: WP_20150401_17_03_12_Pro_zpsm5otdkpn.jpg]
Dat silencerblockje wordt nog vervangen door nieuwe,zowel links als rechts.Komt zowel links als rechts komt er nog een 2e armpje bij zodat het hele gewicht niet aan 2 blokken maar aan 4 blokken hangt.
Boven ook een beugel met rubbers....
[Afbeelding: WP_20150402_18_46_26_Pro_zpsu1tec9p6.jpg]
Past allemaal net behalve de grille. Die moet ik morgen nog een beetje aanpassen.....
[Afbeelding: WP_20150402_18_46_32_Pro_zpsym7zdmt8.jpg]
Slangenwerk begint ook alweer aardig compleet te worden....
[Afbeelding: WP_20150402_18_46_48_Pro_zpsjtoq0hao.jpg]

Antwoord
De grille....of wat daar van over blijft zit er in.... Dremel is your best friend zal ik maar zeggen.....
[Afbeelding: WP_20150403_12_15_52_Pro_zpstb82zq8e.jpg]
[Afbeelding: WP_20150403_12_15_27_Pro_zpszdfaxecj.jpg]
Bij de eerste ombouw naar B21 was het al een heel gepuzzel om de koplamp wis toestand weer gemonteerd te krijgen.De intercooler die er nu in is gekomen is zoals gezegd een heel stuk groter dan de vorige......die koplamp wis toestand past nu dus echt niet meer.Geen nood...mijn blauwe 340 zal dr blij mee zijn al wordt dat wel een verhaal want die is volgens mij niet voorbereid. Dus dan maar zonder....Beetje kaal...maar het zal wel wennen.....
[Afbeelding: WP_20150403_18_36_35_Pro_zps4u5bl1xh.jpg]
[Afbeelding: WP_20150403_18_35_13_Pro_zps4q1gvckt.jpg]
De grille zit nog niet vast en zit daarom een beetje scheef. Hij moet nog even afgewerkt worden. Zoals Mark Smeets op Fb terecht opmerkte...het is een MK II grille...Die past eigenlijk niet op een MK III. Nee idd, maar ik heb bij de ombouw naar turbo destyds expres deze grille gepakt vanwege het feit dat deze veel meer open is dan een grille van een MK III.Geen ide of dat ook echt zo is...puur een gevoelskwestie. Feit is wel dat deze veel makkelijker aan te passen is als een MK III grille.

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)