13 February 2014, 13:55
De eerste 140gers hadden het anders zitten, dan had de deur een dubbeling waar je het scraaprubber tussen moest doen.
raamrubbers
|
13 February 2014, 13:55
De eerste 140gers hadden het anders zitten, dan had de deur een dubbeling waar je het scraaprubber tussen moest doen.
13 February 2014, 14:02
ook dat nog,...:confused: nou uiteindelijk komt het wel goe
13 February 2014, 14:05
klaes schreef:Bij mijn oudere deuren ziet het er zo uit.da's dan pre "70..? Ik herinner me nu ook weer de geleiderolletjes onder aan de ruit welke later niet meer aanwezig zijn.. Feit is wel dat de deuren zelf totaan model "74 niet zijn aangepast en dus die iets latere rubbers gewoon passen..
13 February 2014, 15:56
Jambon schreef:Feit is wel dat de deuren zelf totaan model "74 niet zijn aangepast en dus die iets latere rubbers gewoon passen..Niet helemaal juist Jambon, voor 1970 (?) had je dus een dubbele plaat waartussen het schraaprubber geklemd werd. Die is bij het veranderen van het scraaprubber vervallen. Maar het aanpassen is simpel, gewoon die dubbeling verwijderen. Die zit met een paar puntlasjes vast die makkelijk los te halen zijn. Groet, Mathieu.
13 February 2014, 16:38
Madman schreef:Niet helemaal juist Jambon, voor 1970 (?) had je dus een dubbele plaat waartussen het schraaprubber geklemd werd. Die is bij het veranderen van het scraaprubber vervallen. Maar het aanpassen is simpel, gewoon die dubbeling verwijderen. Die zit met een paar puntlasjes vast die makkelijk los te halen zijn.op mijn '69er zat dat ook idd, inclusief de rollertjes tegen de ruit die ook tegen dat lijstje zitten, maar dat was dan een vroege want de huidige '69er heeft het niet meer.. En die rubber lijst zit min of meer om de deurrand 'geworsteld' en kan in goede staat dus geen kant meer op.. heb nog zo'n oude achterdeur over, binnenkort een vergelijkend plaatje maken..
13 February 2014, 19:11
Die deuren van mij zijn alle 8 (4 inliggende en 4 opliggende klinken) zonder het dubbele plaatje of rollertjes.
Kan dat?
13 February 2014, 21:18
In mijn topic (Kees' 144) wordt het ook besproken. Misschien staan daar nog goeie tips in?
13 February 2014, 21:22
klaes schreef:Die deuren van mij zijn alle 8 (4 inliggende en 4 opliggende klinken) zonder het dubbele plaatje of rollertjes.da's correct dus, jouw opliggende klinken zijn dan niet de 1e versie, en de inliggende sowieso niet..
13 February 2014, 22:04
zucht een eureka gevoel!!!:wink:
Het zijn ook echt mooie deuren, en zeker aan het worden (ook aldus V700r). Maar met al het gekoester zoals me duifje dat doet met paardrijden, vergeet ik dat de rest van de volvoook aandacht vraagt. Kan ik trouwens ergens een nummer vinden in de deuren waarneer ze zijn gemaakt?
13 February 2014, 22:31
Jambon schreef:Het geheel druk je onder om oranje. Dan moeten de deurpanelen eraf en de ruiten los zeker? Wel een enorm werk, lijkt me.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|