Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
940 aanschaf, meedenkers gevraagd.
Ik was vandaag bijna volvo rijder geweest....Een 940 van de eerste eigenaar getroffen bij een handelaar. In eerste instantie heel sterk het idee als je 17 jaar een auto hebt moet je wel een liefhebber zijn. Ik stond op het punt om de auto over te gaan schrijven en zag twee kleine deukjes in de achterklep. Intuïtief voelde ik aan niet doen! Ik heb dit twee keer eerder in mijn leven genegeerd en er de "prijs" voor betaald. Dus het was misschien wat sneu maar kon later onderweg naar huis wel de vinger op de zere plek leggen. Bij het eerste bezoek trof ik de auto als enige nat aan. Had die dag gemiezerd dus tja....vandaag zag ik allemaal polijst sporen op de kunstof bumpers. Waarom zoveel werk zo'n goedkope auto? Tevens was de uitlaad aan elkaar gebakken. Dus al met al het idee dat het een werkhok is geweest, die voor de verkoop opgelapt wordt.

Dus ik zal de zoektocht voortzetten, uiteraard als er ontwikkelingen zijn hou ik jullie op de hoogte.
Antwoord
Een mooie 940 2liter turbo gezien. Zijn deze motoren net zo betrouwbaar?
Antwoord
Misschien nog wat betrouwbaarder want de zuiger is wat kleiner. Heeft misschien iets meer omwentelingen achter de rug. Verder helemaal dezelfde motor. In theorie wat zuiniger.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Yezz mannen!!!!!

Ik hoor bij de 940 club. Ik heb werkelijk wel 20 940 gezien. Mijn auto binnen een paar dagen verkocht. Vervolgens het land in drie stukken ingedeeld en zo alle advertenties afgereden. Ik had de hoop al een beetje opgegeven. Wel een super mooie 940 uit een collectie getroffen maar die kon ik niet op tijd gereed zijn. Helaas!ik zit er wel op te broeden om die te kopen en op te slaan... Maar voor de rest vreselijk allemaal!!! Ik heb auto's gezien waar ze lachend €4000 voor vroegen maar dat waren gewoon afgeragde werk hokken. En zo'n dealer die dan tegen je verteld "maar tja het is ook een oude auto". "wel fijn als u de deuk had vermeld tijdens ons telefoon gesprek" Wat denken die mensen werkelijk dat die deuk niet opvalt of dat het geen wat ze zeggen je de deuk doet accepteren?
Afijn ik had de hoop opgegeven en had een paar mooie 240 op de agende staan want die zijn m.i makkelijker te vinden dan een mooie 940. Een afspraak gemaakt voor mijn 940, onderweg naar een 240 afspraak. Ik had er eerlijk gezegd weining verwachtingen van en zat met mijn hoofd bij de 240. Maar deze 940 was gewoon wat de koper verteld had. "heeft alleen een klein deur tegen deur butsje maar dan moet je wel echt effe zoeken om die te zien. Voor de rest gaaf. En dat was ook zo! Gaaf netjes! mooi in de lak. Interieur mooi. airco die werkt heh. Ik was gewoon verbaast! Is alles perfect....bijna, maar ik ook super Kritisch. Qua interieur, andere deurpanelen. Ik merk tijdens het rijden dat de motor een beetje pit mist...Turbo, boegies en kabels, hmm dat moet ik even uitzoeken eerst maar eens wat Forte er in. De aandrijving zit daarin voel ik een licht onbelans, versleten hardy schijf? En er mogen wel nieuwe schokbrekers in en een goede reguliere beurt.

Vanavond een heerlijk ritje gereden en weer het Volvo gevoel ervaren. Thuis de bolide in de straat geparkeerd. Ik heb de eigenschap om de handrem behoorlijk aan te trekken. Alleen hoorde ik dit keer "pang!" En vervolgens gleed mijn auto achteruit na de bosjes. De hefboom zat niet meer met de de kabels verbonden. Dit moet ik morgen maar eens op mijn gemakje uitzoeken hoe dit allemaal werkt. Uitgestapt....en toen kwam er een enorm flets vogelpoep die bewust een week was opgespaard voor iemand met zijn "nieuwe" bolide. Dus heb morgen een handrem onderzoek en een Kattepult actie op het programma staan.

Uiteraard julllie zijn de foto's nog schuldig!
[Afbeelding: mc9o2h.jpg]
Antwoord
Leuk, ik denk dat ik wel weet wat er gebeurd is met je handrem; het kabeltje dat van links naar rechtsloopt is waarschijnlijk gebroken.
Het is even klussen om die te vervangen (een bevestiging zit in de remtrommel), maar wel makkelijk te doen.

Ik weet niet of je van plan was een topicje bij te houden, zo ja kunnen we deze laatste 2 berchten die kant op verhuizen.
Antwoord
Uiteraard is het fijn als iedereen meedenkt? Dus een topicje bijhouden is handig en leuk! Voor nu is natuurlijk de hamvraag kan ik zo met de bolide gaan rijden op deze stralende dag?
Antwoord
Kijk even aan de achterkant van de auto naar de aandrijf as. Daaroverheen loopt een kabeltje als het goed is. Als ie gebroken is hangt hij misschien los te bungelen. Volgens mij is hij te kort om ergens tussen te komen, maar even checken kan geen kwaad. Zou niet leuk zijn als je wiel(handrem) spontaan remt.
Antwoord
Eindelijk dit weekend tijd gehad om aan de volvo te werken en nog belangrijker de beloofde foto's!

Gedaan;
-Alle olien vervangen. Er zat nog maar een half litertje in het differentieel.
-Bougies vervangen. Verdelerkap vind ik een twijfel geval.
-Alle schokdempers vervangen,
-Alle filters vervangen,
-Stuur vervangen,
-Radio ingebouwd,
-Afdekstrips voorruit verlijmd en gekit op de hoeken,
-Nieuwe remblokken voor.

Nog te doen,
-SRS lamp brand op het dashbord. Oorzaak vermoedelijk per ongeluk StekkerAirbag verkeerd om geplaatst,
-Abs sensor voorwiel gesloopt,
-Remolie en stuurbekrachtiging olie vervangen,
-Aandrijfas vervangen? 80-120km p/u vervelende trilling,
-kleppen stellen,
-Distributie is wanneer vervangen? Zal deze moeten checken,

[Afbeelding: 2944ad5.jpg]
[Afbeelding: 91i0k9.jpg]
[Afbeelding: 2njgfft.jpg]
[Afbeelding: 28bsbwo.jpg]
[Afbeelding: 20kzudl.jpg]
Antwoord
Mooie wagen zeg, gefeliciteerd ermee!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)