Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo (onderdelen) koop/verkoop mentaliteit
Boele schreef:Ik lees erg vaak bullshit een voorbeeld:

Iemand bied een set velgen te koop, en er komen vervolgens meerdere leden met de vraag: 'Wat ga je er nu onder plaatsen?'

Bedoel je nou de mijne? LOL
245L VAN
Antwoord
Drk schreef:Je hebt er leuke en minder leuke figuren tussen zitten.
Het meest irritante vind ik het wanneer mensen vragen om foto's. Vervolgens maak je die foto's en stuur je ze op om daarna niets meer van ze te horen.
In het begin mailde ik nog wel eens of ze nog geïnteresseerd waren, maar die moeite steek ik er al niet meer in.

ja inderdaad, zo laatst ook voor iemand die een cylinderkop nodig had de boel schoongemaakt en weer in elkaar gezet zodat ie gewoon snel op de auto kon, foto's gestuurd, nooit meer reactie gehad. Komt voor.

Je hebt altijd wel mensen die niet meer reageren. irritant maar het komt voor.

Met MP goeie ervaring, al hoe wel er best wat mails over heen gaan voordat er iets verkocht is. Wat dat betreft is ebay leuker. gelijk duidelijk wie het heeft, naar wie je moet betalen etc.

Prijzen, tsja, lastig. Raak zelf niet zo veel kwijt op MP, koop er ook niet zo veel. Sprekende over Volvo onderdelen. Een 2e hands dynamo of radiateur waar mensen nog 75 euro voor durven te vragen. 10 euro bieden op een 3e remlicht voor een 240? kom op! zeker als ik er iets van 20 of 25 euro op heb staan. Niet super zeldzaam maar je moet ze wel uit de USA halen, hier niet geleverd.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Mooi dat jij geen verschil merkt Dop, ik helaas wel Sad Verkoop / koop vrij veel Volvo onderdelen via de diverse fora. Meestal gaat dat wel goed op een enkele keer na. heb de slechtse ervaringen helaas met 700/900 rijders, alles is te duur, etc. En als hun zelf iets te koop hebben moet het nog net geen goud opbrengen. Deze mentaliteit zie je de laatste tijd ook steeds meer bij de 850 rijders. MP is in mijn opinie helemaal waardeloos. Als je voor een auto 1500 vraagt, word er serieus 200 geboden..... en nog meer van dat soort dingen.

Ook het kopen op MP kan riskant zijn, ook ik ben al een paar keer 'genaaid', weliswaar voor kleine bedragen maar toch. Niet iedereen is zo eerlijk als dat ze zich voordoen.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
Dirk342 schreef:heb de slechtse ervaringen helaas met 700/900 rijders, alles is te duur, etc.
Lol, dat heb ik ook! Zelfs bij de 700-vereniging is iets gauw te duur/niet origineel genoeg of komen mensen niet opdagen bij een afspraak omdat ze uiteindelijk toch geen geld hebben. Sad En het mag inderdaad niets kosten maar zodra ze het zelf verkopen moet het meer dan de hoofdprijs opleveren.

Daarom zet ik niets meer te koop bij de 700-vereniging, is toch alleen maar gesodemieter. Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Bedankt voor de reacties. Blijkbaar ben ik inderdaad niet de enige, maar gaat het vaak ook wel goed.
Opnieuw te koop zetten dan dus maar, want ik wil toch opruimen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Met het forum hier heb ik weinig problemen gehad met kopen of verkopen. Alle afspraken zijn gewoon nagekomen.
Via Marktplaats is dat inderdaad wel anders, veel vragen, weinig bieden en als je dan een reactie stuurt dat zijn bod geaccepteerd wordt, krijg je geen reactie terug.
Daarentegen is het wel handig als je gratis van je zooi af wil. Ik had nog wat spullen liggen na de verhuis (geen troep, maar kleine meubeltjes die ik toch niet meer gebruik) en binnen 1,5 na plaatsing was alles opgehaald.
Antwoord
Dop en ik hebben recent een uiterst positieve ervaring met MP verkoper, goedkoop en nog extra's ook, Ãn het VVV-netwerk bewijst z'n dienst ook nog ens.. maar het kan idd ook anders verlopen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Sebastiaan! schreef:Bedoel je nou de mijne? LOL

Haha, ik las toevallig zojuist je topic, dus nee ik bedoelde je niet, alhoewel het OOK een goed voorbeeld is.

Ik zat laatst ook met een dilemma:

Een originele wieldoplepel verkocht (joepiediedoe, zelf niets aan) Degene wilde er 17,50incl verzenden voor betalen, ik vroeg 17,50 voor de lepel. En zei dat ik hem in een envelop zou doen en op zou sturen.

Vervolgens krijg ik TWEE weken later een mail, Beste Boele, ik heb hem nog steeds niet ontvangen. Hoe zit het ermee?

Wat doe je dan? Ik heb gezegd dat de koper het na moest vragen bij PostNL, en zo mogelijk wat kunnen traceren.
Een week later heb ik hem nog eens gemaild, niets meer vernomen. Zou hij mij een poot hebben proberen uit te draaien?

Raar en lastig.

Zoals Funs tegenwoordig doet: 2euro meer betalen voor verzendkosten en aangetekend versturen. Dat doe ik nu voortaan ook, en anders duidelijk het risico vermelden.
Groeten, Boele
Antwoord
bonnetje vragen aan de TPG mw.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik heb alleen koopervaringen op marktplaats en gelukkig komt het meestal wel goed. Niet lang geleden ging het echter meestal fout (aan de verkopende zijde), enkele samengevat:
- mail van de verkoper "bod accoord, neem contact op voor afhalen" en nog geen uur en kwartier later mail "is verkocht".
- omschrijving "perfecte staat", geld overgemaakt, "toch iets beschadigd", lagere prijs afgesproken, "toch zo slecht dat ik hem je niet wil verkopen", na een tijdje geld terug overgemaakt gekregen.
- mail van verkoper "bod accoord", geld overgemaakt en dan als reactie "per ongeluk aan iemand anders aan huis verkocht", ook na aandringen heeft de verkoper geen poging gedaan zijn fout recht te zetten, wel geld terug ontvangen
- 2 chroomdelen "bijna nieuwstaat" gekocht, bij ontvangst bleek de ene heel verweerd en van achteren tot op het chroom doorgeroest en de andere met deuk en diepe krassen, wel geld vrijwel geheel teruggekregen.
En dan ook een forum(ander dan dit)-voorbeeld: ruil van onderdelen aangeboden en geaccepteerd, ik moest er tot aan de belgische kust voor rijden maar dat wilde ik er wel voor doen. Na enkele weken pas weer contact gelukt maar reactie "heb me bedacht, alleen hele auto", aangeboden extra onderdeel mee te ruilen om auto compleet te houden. Daarna alleen maar reacties in de trant van "Nederlanders houden zich nooit aan afspraken en zijn onbetrouwbaar", na mijn reacties dat ik het in dit geval andersom zie en zulke argumenten dus niet begrijp geen reactie meer.
Maar gelukkig gaat het meestal goed.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  R&D Car Parts verkoopt Skandix onderdelen Grey240Polar 11 4.812 7 November 2021, 13:58
Laatste bericht: Grey240Polar
  Vloeken in de kerk, post je auto die GEEN Volvo is. SanderGLT 96 88.728 3 August 2020, 20:59
Laatste bericht: Arjan.
  mini volvo's Laurens Zondag 7 8.812 23 February 2016, 21:16
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  PlayStation en Volvo :) A_A 3 6.056 28 February 2015, 01:19
Laatste bericht: A_A
  Je volvo wishlist - top 5 - Dopski 15 29.737 8 February 2015, 23:35
Laatste bericht: Arn02
  Onbekende onderdelen hooge048 3 6.145 11 January 2015, 12:14
Laatste bericht: hooge048
  Volvo 240 Wagon vs The New York International Auto Show Rob 1 7.274 17 May 2014, 11:21
Laatste bericht: Tube-Less
  volvo rap A_A 9 8.485 27 April 2014, 01:36
Laatste bericht: RayFrancis
  Mijn onderdelen kast A_A 3 3.613 3 April 2014, 20:39
Laatste bericht: A_A
  Wat voor volvo spul ben jij weleens kwijtgeraakt? Dopski 18 19.290 1 April 2014, 19:06
Laatste bericht: Kogelman

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)