Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
360 r-t.....
Het hele plaatje is zo'n beetje duidelijk.

Het K-jet verhaal gaat dus definitief niet door.In plaats daarvan de injectie en de cilinderkop van de B200 die er dus nu in zit maar dan met grotere injectors en een gewijzigde ontsteking en een andere nokkenas met instelbaar tandwiel.Zoals het er nu uitziet ga ik de Renix voor de gek houden.Hoe....laat ik fff in het midden,eerst kijken of het werkt.......
De originele turbo maakt plaats voor een groter,watergekoeld exemplaar.
Andere waterpomp en alle pakkingen en keeringen worden vernieuwd.
Nix zo frustrerend als een plas olie of koelvloeistof onder de auto als beloning voor gedane arbeid.

Om het werk aan het blok wat makkelijker te maken heb ik een verrijdbare motorstandaard gekocht....ideaal!

Eerst maar eens alles dr af schroeven......

Bijna klaar......

[Afbeelding: Blokkaal01.jpg]

Nou heb ik nix tegen een Redblock....integedeel,maar die kleur he

Sinds dit blok voor de 55 Racer

[Afbeelding: Koppelingombouw0102.jpg]

bouw ik in blauw!

Sorry voor de puristen,dit doet misschien even pijn............
Redblock in FORD blauw........

[Afbeelding: Blokkaal03gespoten.jpg]

[Afbeelding: Blokkaal06gespoten.jpg]

Nu ffff wachten op het oliecarter en de oliepomp en dan kunnen we weer verder.............
Antwoord
Mooi kleurtje hoor!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
2011 is toch nog leuk ten einde gegaan,en wel in de vorm van n hele bult onderdelen voor het ombouw project.

Injectoren van een 850T5
[Afbeelding: 01012012113.jpg]

Koppeling van 'n B204GT en een nieuwe 360 plaat.
[Afbeelding: 01012012121.jpg]

En een bijpassend vliegwiel dat nog naar de dieëtiste moet.....
[Afbeelding: 01012012116.jpg]

..om de B21 passend te krijgen is een oliecarter van een B200 uit een 360 nodig..
[Afbeelding: 01012012114.jpg]

..en de daarbij passende oliepomp,de onderste van de 2 (!)
[Afbeelding: 01012012115.jpg]

..een nieuwe 360 waterpomp..
[Afbeelding: 01012012118.jpg]

..aansluitingen voor de waterkoeling van de turbo,die trouwens volgende week komt..
[Afbeelding: 01012012119.jpg]

..2 intercoolers.1 x 7 serie,1 x 9 serie.Zal wel de 9 serie intercooler worden.Ding zag dr niet zo heel netjes uit en omdat ik gisteren toch nix te doen had,fff schoonmaken en opnieuw spuiten in de huisstijl..
[Afbeelding: 01012012112.jpg]

Verder nog wat nokkenas tandwielen,en nog een bende klein spul.
Vingers jeuken om definitief te beginnen..
Antwoord
Gisteren de T3 opgehaald!:happy:

Vandaag ffff passen en meten en op de oliepersleiding ende wastegate actuator na is het "plug and play".
Meteen maar even de 2 afgebroken tapeindes uitgeboord en opnieuw getapt.
De actuator van de T3 past niet omdat de inlaat anders gedraaid ten opzicht van het centrale huis moet komen.De actuator van de originele turbo blijkt precies te passen.Nou weet ik niet of de actuators technisch gelijk zijn.De T3actuator heeft een kleinere doorsnede en zo du theoretisch zwakker moeten zijn.Aangezien daar nog een boostcontroller aan moet komen zal dat geen problemen veroorzaken.

[Afbeelding: 14012012128.jpg]

De interne omleiding wordt nog afgedopt en vervangen door een dumpvalve.

Allen nog ffff uitvogelen welke de in- en welke de uitgaande kant van de waterkoeling is.Logisch lijkt me de buis bij het spruitstuk de uitgaande kant,iemand die het weet mag het zeggen.
Antwoord
Wat is je doel qua vermogen?

Die 850 injecteurs zullen genoeg zijn voor een stevige ~220PK. Misschien iets meer afhankelijk van staat en AFR doel.
Antwoord
Het voorlopige doel is idd ergens in de buurt van de 220-230 pk.

Dit moet zonder al te gekke bokkesprongen wel te halen zijn.
Antwoord
BartMandersRacing schreef:Het voorlopige doel is idd ergens in de buurt van de 220-230 pk.

Dit moet zonder al te gekke bokkesprongen wel te halen zijn.

Dan wens ik je veel succes met een standaard 360 bak en dif!
Antwoord
Standaard bak + diff zouden zo'n 250 pk wel aardig vol moeten kunnen houden icm een B230. Veel belangrijker is het koppel. Als ik me niet vergis is dit dus een standaard B200 met een turbo erop? Deze zal waarschijnlijk minder koppel leveren dan een B230.

Aan de 230pk zit je al vrij snel. Bakkie houdt het wel, maar ik zou niet als een gek gaan clutch-kicken ;-)
Antwoord
Is een B21ET.

En dat clutch kicken laat ik fijn voor wat t is!
Antwoord
Aha, sowieso minder compressie dus als een B200+T. Met andere woorden; iets minder koppel onderin. A nokkenas waarschijnlijk?
Ik zou mezelf nog niet te druk maken om de aandrijflijn. Zolang je er maar voor zorgt dat 't oliepijl van de bak op niveau is, zou ik me er niet te druk om maken.
Als ik me niet vergis zit er onder de 360 standaard een versnellingsbak welke vergelijkbaar is met de M47 van de 200-serie. Niet de sterkste bakken dus, maar ze kunnen heus wel wat hebben.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)