1 February 2006, 10:23
zet die foto maar ff hier neer als je m hebt Kaassie, ben ook wel benieuwd! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
240 16v
|
1 February 2006, 10:23
zet die foto maar ff hier neer als je m hebt Kaassie, ben ook wel benieuwd! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
1 February 2006, 23:24
doe ik zeker :wink:
zal van het weekend worden dan is het goed licht en komt het misschien wat beter op de foto
2 February 2006, 01:43
Ik ben erg benieuwd....Kan nu al niet wachten...
![]()
5 February 2006, 15:39
zo als beloofd
de fotos van een 16v in een 240 met zelfgemaakte ontsteking de verdelerkap achter uit de kop geplukt en zelf een steun voor gemaakt. dus de originele volvo ontstekings huis gebruikt 2x tandwieltje opgeskarreld en bijpassend snaartje gevonden. zie resultaat ![]() ![]() een 8V onstekingshuis erin. met een kleine aanpassing kun je hem in het blok kantelen. een kappie voor het stof erop en rije met dat ding ![]() deze aanpassing gemaakt omdat !!!!!! zie foto :wink: ![]()
5 February 2006, 15:44
ziet er mooi uit!
Ik neem aan dat de originele verdeler gebruikt wordt voor het ontstekingssignaal!? (hallsensor)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
5 February 2006, 15:47
de 8V onsteking is voor de hallgever 8)
de verdeelkap is alleen om de stroompies wat te verdelen over de cilinders die dat nodig denken te hebben ![]()
6 February 2006, 12:12
als je te hard over een drempel gaat met je voortrein dan tikt de kleppendeksel je schutbord aan...haha!
nee maar ff zonder fratsen..dit ziet er vet uit. ik ga ff stomme vragen stellen;(bestaan niet is me altijd verteld maar toch) Leg mij dat eens uit. Halsensor/Halgever. Wat doet het. Ik bedoel...je hebt de verdelerkap, die verdeelt de stroom naar de cilinders. Maar dan...wat is er dan met dat 8V (8 volt??)ontstekingsverhaal. Haal ik nu dingen door elkaar? "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
6 February 2006, 18:31
TheSaint77 schreef:als je te hard over een drempel gaat met je voortrein dan tikt de kleppendeksel je schutbord aan...haha!8V staat voor 8 kleppen... die hallsensor geeft een impuls aan de ontstekingseindtrap. Die stuurt vervolgens de bobine aan (via een massacontakt)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
6 February 2006, 20:21
nou heb ik ook nog een vraagje waarom heb je de verdelerkap zo gemaakt en niet gewoon op de 8v onsteking die je nu alleen gebruikt voor de hall-gever
Volvo S70R B5234T4 M59
6 February 2006, 20:51
hey eric
ik weet niet of je op de foto's heb geklikt dan worden de foto's net zo groot als je beeld scherm als je dan goed kijkt zal je zien dat het dekseltje op de onsteking precies vrij staat van het thermostaat huis of te wel de thermostaathuis zit boven de onstekingsunit omdat de 16V cil.kop vele malen breder is dan de 8 (V) klepskop. dat is dus de bottelnek om een 16V in een 240 te hangen. omdat je geen ruimte heb achterop de motor moet je wat verzinnen om de vonkies bij de bougies te krijgen. dit is dus mijn idee om de 16V te kunnen gebruiken in de 240. hey saint jw240 heeft een goeie uitleg gegeven over de onsteking. maar voor een vergelijk kan dit ook: je kan het vergelijken met contactpuntjes onsteking. zodra die open gaan krijg je een stroompie te lopen naar je - van de bobine en kan dan een vonk gaan opbouwen. zo is het met een elektronische onsteking ook. dan komen de pootjes van de hallgever (vast in het onstekingshuis) en de pootjes onder de rotor (dus op de as) elkaar tegen en komt er een impuls te lopen naar je comp.box die dan weer een seintje geeft naar de - van bobine en zo ook een vonk kan gaan opbouwen. ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo anders vraag je nog maar eens want : wie niet vraagd die niet weet |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|