Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Saab
Nou, alles beter dan ontmanteling. Dat vind ik nou zo jammer. OK, ik zal niet snel een SAAB kopen maar dat gaat mij iig iets te ver. Ook voor de werknemers natuurlijk treurig.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
In feite is aan het eind van de vorige eeuw het merk al om zeep geholpen door GM. het rouwproces is eigenlijk al verwerkt en Saab is lang geleden van aan mijn favorietenlijst gehaald, het is een soort finale doodsteek wanneer GM het merk laat sterven, want dat gaat gebeuren.
Konigsegg is het ook niet gelukt om met GM te onderhandelen.

De laatste echte saab blijft voor mij de 900-serie, die blijf ik me dan maar herinneren. Niet de meest betrouwbare auto's maar wel erg mooi.
geinspireerd door de luchtvaart auto's ontwerpen, het was mooi....

:-\ :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
Jaaa de 900 erg mooie vormgeving van Saab.
Groeten van Frans
Antwoord
Mijn favoriet was altijd de saab 99 sedan, vooral die achterkant
[Afbeelding: eeeb7774-4acc-45b1-a78d-]
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Volgens mij is Spyker met poging 2 bezig...althans dat gaven de berichten aan.
Antwoord
Laatste nieuws: Saab is gekocht door Spyker. Samen vormen ze het nieuwe bedrijf Saab Spyker Automobiles.
Ik ben er persoonlijk erg blij om, want de eigenzinnige Zweedsheid van Saab spreekt me nog altijd aan! Smile Of dit een succesverhaal wordt is natuurlijk afwachten, maar ik hoop van harte dat het gaat werken! Met de nieuwe 9-5 op stapel lijkt er een mooi begin gemaakt te worden! Smile

Tot slot: er gaat ondanks dit natuurlijk niets boven Volvo, maar dat lijkt me duidelijk! Wink
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord
Vitt schreef:Laatste nieuws: Saab is gekocht door Spyker. Samen vormen ze het nieuwe bedrijf Saab Spyker Automobiles.
Ik ben er persoonlijk erg blij om, want de eigenzinnige Zweedsheid van Saab spreekt me nog altijd aan! Smile Of dit een succesverhaal wordt is natuurlijk afwachten, maar ik hoop van harte dat het gaat werken! Met de nieuwe 9-5 op stapel lijkt er een mooi begin gemaakt te worden! Smile

Tot slot: er gaat ondanks dit natuurlijk niets boven Volvo, maar dat lijkt me duidelijk! Wink
Volvo, ok maar Geely....nee dank u.
Antwoord
Waarschijnlijk is Saab beter af dan Volvo, maar Volvo was ook te groot voor Spyker denk ik.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Vooral ook prettig voor die, ik meen, 3000 man personeel...en daarnaast de toeleveranciers nog die er van eten. Hopelijk komt Saab weer wat meer met hun eigenwijsheid terug straks. Saabs karakter was toch wel uitgehold door GM.

Getuige ook de taal van Mulder van de volgende strekking; 'werknemers die gehandicapt zijn doordat men met GM techniek moet werken' Ik was nooit echt fan van die Mulder, maar vind het wel getuigen van lef als je dat zegt en daarna de boel koopt...maargoed, eerst zien dan geloven, Spykers formule 1 uitstapje was ook wat hoog gegrepen destijds.
Antwoord
Hopelijk hebben ze geleerd om wat beter met het geld om te gaan. Muller is idd niet bang om z'n bek open te trekken, een ander citaat van hem: "We want to build Saab-Saabs and not non Saab-Saabs".
Met zo'n statement sla je de Spycker op de kop Tongue
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)