Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CJIB
en je gewoon aan de regels houden, is dat ook een optie?
Antwoord
v700r schreef:Laat ik zeggen dat ik m'n best niet doe maar onze dappere helden van justitie. Idd de N11, daar komen de meeste bekeuringen vandaan. Ze hebben de irritante gewoonte om zo'n camera aan de reling van zo'n bruggetje te hangen, je ziet ze niet maar zijn er wel, de ratten. Over een verdrijvingsvlak rijden kost trouwens 180 euro, geen gordel 90, mistlampen 90, 25 km te hard 118, 5 km te hard 21, 8 km te hard 21, stilstaan op stoep 60 enz enz en dat het hele jaar door. Vandaag of morgen durf ik m'n huis niet meer uit.

Anders probeer je gewoon morgen je aan de snelheid te houden Tongue of installeer cruise control dat helpt ook echt erg goed.

Jah het is erg gemakkelijk om een boete te krijgen, maar ook erg gemakkelijk om ze niet te krijgen denk ik dan Smile

Stinky schreef:en je gewoon aan de regels houden, is dat ook een optie?

Dat is idd ook wel handig.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
Het gaat juist om boetes voor dingen die iedereen erg makkelijk overkomt en die iedereen ook wel eens gedaan heeft bewust of onbewust.

Ik kijk ook liever naar het verkeer om mij heen dan continu naar mijn snelheidsmeter en dan ga je met de verkeerstroom mee en dat is dan net weer 4 kilometer te hard en hoppa weer een boete van een paar tientjes in de bus en iedereen betaalt dan braaf zonder mokken want ja het was toch fout :-\
Flauwekul in mijn ogen en de burger op een verkeerd been zetten en kaal plukken noem ik dat.

Waar vroeger een agent je vermanend toesprak moet hij tegenwoordig wel een bon schrijven anders haalt hij zijn quotum niet,raar maar waar!
Ik ken vanuit mijn werk een aantal ex-politie agenten die ook juist om die reden ontslag hebben genomen.
Heeft het bekeuren dan nog iets met handhaving van de verkeersveiligheid te maken? in mijn ogen niet >Sad

Er wordt een waanzinnige hoeveelheid manuren ingezet om boetes uit te delen maar mensen inzetten om criminaliteit op te lossen die zijn er niet,dus welke veiligheid hebben wij het hier nu over.

Het is toch werkelijk van de zotte dat een landje met 16 miljoen inwoners voor zijn staatsbegroting afhankelijk is van zo'n slordige 500 miljoen euro die via boetes moeten worden geïnd of zie ik dat nu verkeerd.

Zo dat was even mijn frustratie van mij afschrijven.

Voor degene hier die vinden dat ik te ver ben gegaan in dit stukje alvast mijn welgemeende excuses.
Antwoord
In feite mag iedereen ongestraft 4 km/u te hard rijden. Dit noemen ze 'de correctie'.
Stel dat ze er nog eens 4 km/u bij doen, dat je dus werkelijk 58 mag waar 50 staat
aangegeven. Dan weer zullen er lieden zijn die zeuren als ze 59 of 60 rijden. Want
het is maar 2 mk over de schreef!. Nee nee nee. Er moet ergens een grens getrokken
worden. Die is nu al opgerekt dmv de wettelijke correctie. Genoeg is genoeg.
Antwoord
Hahahaha je aan de regels houden, welke? Er zijn hier zoveel regels dat ik het allemaal niet meer weet. Kom op mensen niet zo moralistisch want vandaag of morgen kan je geen scheet meer laten. Ik klaag niet dat ik ze krijg maar de manier waaróp, dáár schijt ik van. Heeft niets met de verkeersveiligheid te maken zoals die griezels van justitie pretenderen. En Albert je hoeft je niet te excuseren.
Groeten van Frans
Antwoord
Stinky schreef:In feite mag iedereen ongestraft 4 km/u te hard rijden. Dit noemen ze 'de correctie'.
Stel dat ze er nog eens 4 km/u bij doen, dat je dus werkelijk 58 mag waar 50 staat
aangegeven. Dan weer zullen er lieden zijn die zeuren als ze 59 of 60 rijden. Want
het is maar 2 mk over de schreef!. Nee nee nee. Er moet ergens een grens getrokken
worden. Die is nu al opgerekt dmv de wettelijke correctie. Genoeg is genoeg.

Jij politie? ;D
Groeten van Frans
Antwoord
Nee, hardwerkende Nederlander, of zoals Peter R. het noemt: "De gewone automobilist".

"Geen gordel om", "mistlampen" etc. Het lijkt me allemaal terecht, die 800,-. Nogmaals bedankt! ;D
Antwoord
Aah geen politie, hardwerkende Nederlandse moralist dus, dan nog maar een keer......het gaat er niet om of het terecht is of niet maar om de manier waarop, get it? ;D
Groeten van Frans
Antwoord
Citaat:Ik ken vanuit mijn werk een aantal ex-politie agenten die ook juist om die reden ontslag hebben genomen.

Ik ben er van overtuigd dat een rationeel denkend mens niet achter zo'n beleid kan staan.
Het gevolg is dat de goeie mensen weggaan en de machtswellustelingetjes blijven cq instromen.
't is helaas al -bij mij- zover dat ik liever heb dat m'n kinderen vuilnisman worden dan politieagent.
Over statusverval gesproken.

Citaat:Voor degene hier die vinden dat ik te ver ben gegaan in dit stukje alvast mijn welgemeende excuses.

ik wil meer.....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
v700r schreef:......het gaat er niet om of het terecht is of niet maar om de manier waarop, get it? ;D
Nee I get it helemaal niet. Heb je een alternatief? Wil je dat ze ergens vol in het zicht gaan staan met
een paar waarschuwingsbordjes vooraf? Dan zou jij snel doen alsof je je gordel omhebt, je lampjes uit en je
telefoon achter in de auto gooien. En een bocht later alles weer aan en af. Dan zou je er niets van leren.
Maar, blijkbaar leer je van die 800,- euro ook niet. Ze moesten de boetes maar's verhogen. Kijken of dat helpt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)