Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zandstralen: ervaringen hoe,wat,waar??
Er zijn genoeg boeren die wat bijverdienen met hun compressor en in een oude zeecontainer je auto voor een redelijke prijs helemaal kaal maken.
Maar dat betekend bij de meeste van onze auto's toch plotseling een heleboel grote gaten erbij. :o :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Hoezo container??? Kan toch ook zo in de wei??? ;D
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Er zijn genoeg boeren die wat bijverdienen met hun compressor en in een oude zeecontainer je auto voor een redelijke prijs helemaal kaal maken.
Maar dat betekend bij de meeste van onze auto's toch plotseling een heleboel grote gaten erbij. :o :o

dat lijkt me ook niet helebaal de bedoeling. Ik las dat jouw familie veel bedrijven heeft.....zit toevallig geen straalbedrijf tussen? Big Grin
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Zoals de meeste staalconstructiebedrijven, hebben ze ook een straalkast staan, maar alleen voor spullen van maximaal een meter, dus onderdelen gaat beter als een hele auto. En geloof me. alleen als je hem weer helemaal als nieuw wilt krijgen, heeft het stralen van de complete carrosserie zin.
Bovendien moet je hem dan volledig strippen en na het stralen ongeloofelijk veel staaldelen vernieuwen, daarna verzinken en spuiten en dan weer helemaal opbouwen.
Alleen als je het zelf doet blijft het nog enigszins betaalbaar en anders kun je er ook een hele mooie nieuwe auto voor kopen. Tongue
Hier een foto van recent gestraald werk van eigen hand.
[Afbeelding: Foto-XDI3IEXA-G.jpg]
Ik heb er een ongestraald exemplaar naast gelegd voor het verschil en had de rubbers er nog niet uitgehaald, dat hoeft pas voor het verven.
Dit kost me ongeveer 2 minuten per stang en dan is alle roest en andere aanslag verdwenen.
Zelfs het rubber is schoon, de staalkorrels beschadigen het staal een klein beetje, het rubber komt redelijk ongehavend uit de kast. ;D ;D
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:(.....) En geloof me. alleen als je hem weer helemaal als nieuw wilt krijgen, heeft het stralen van de complete carrosserie zin.
Bovendien moet je hem dan volledig strippen en na het stralen ongeloofelijk veel staaldelen vernieuwen, daarna verzinken en spuiten en dan weer helemaal opbouwen.
Alleen als je het zelf doet blijft het nog enigszins betaalbaar en anders kun je er ook een hele mooie nieuwe auto voor kopen. Tongue

Ik weet het, er zijn er al meer die me voor gek verklaren. Er zit echter een verhaal achter. Deze auto is de afgelopen 35 jaar in het bezit geweest van mijn oma. Ze is nu 88 en ik heb de auto van haar gekregen. Er zit dus veel emo-waarde aan. Ik wil de auto dus ook echt helemaal top maken, zodat ik er de komende decenia nog van kan genieten!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Er zijn genoeg boeren die wat bijverdienen met hun compressor en in een oude zeecontainer je auto voor een redelijke prijs helemaal kaal maken.

die extra gaten is nog wel het minste probleem, daar was het toch al dun
met teveel geweld stralen straal je de koest kapot mee, bijvoorbeeld een dak zul je nooit meer strak krijgen na een stevige straalsessie
of wat denk je van een motorkap waar na de straalsessie de spanten niet alleen aan de binnenkant te zien zijn, maar ook aan de buitenkant
Antwoord
[quote Marty Mcfly]
Ik weet het, er zijn er al meer die me voor gek verklaren. Er zit echter een verhaal achter. Deze auto is de afgelopen 35 jaar in het bezit geweest van mijn oma. Ze is nu 88 en ik heb de auto van haar gekregen. Er zit dus veel emo-waarde aan. Ik wil de auto dus ook echt helemaal top maken, zodat ik er de komende decenia nog van kan genieten![/quote]

Dat begrijp ik volledig, ik ben met de Zwarte Flirt ook niet erg rationeel bezig, dus zal de laatste zijn die je daarvoor voor gek verklaart.
Maar het onderwerp is hier stralen en op de hieronder staande foto zie je wat dat, behalve verf, roest en vuil verwijderen, nog meer doet.
[Afbeelding: Foto-3X4EC3WS-G.jpg]
Het maakt behoorlijk diepe putten in de hier afgebeelde reaktiestang en in gewoon plaatwerk ga je er dus op de wat dunne plekken door.
Dan is het gewoon makkelijker om die delen gewoon bij Euro parts, Arta of zo, nieuw te bestellen en te vervangen.

Antwoord
Zwarte Flirt schreef:
Citaat:Ik weet het, er zijn er al meer die me voor gek verklaren. Er zit echter een verhaal achter. Deze auto is de afgelopen 35 jaar in het bezit geweest van mijn oma. Ze is nu 88 en ik heb de auto van haar gekregen. Er zit dus veel emo-waarde aan. Ik wil de auto dus ook echt helemaal top maken, zodat ik er de komende decenia nog van kan genieten!

Dat begrijp ik volledig, ik ben met de Zwarte Flirt ook niet erg rationeel bezig, dus zal de laatste zijn die je daarvoor voor gek verklaart.
Maar het onderwerp is hier stralen en op de hieronder staande foto zie je wat dat, behalve verf, roest en vuil verwijderen, nog meer doet.
[Afbeelding: Foto-3X4EC3WS-G.jpg]
Het maakt behoorlijk diepe putten in de hier afgebeelde reaktiestang en in gewoon plaatwerk ga je er dus op de wat dunne plekken door.
Dan is het gewoon makkelijker om die delen gewoon bij Euro parts, Arta of zo, gewoon nieuw te bestellen en te vervangen.

dat is dus niet nodig als je het juiste straalmiddel gebruikt en de druk niet te hoog hebt Wink

om dit soort dingetjes mooi te stralen voor een vers laklaagje kun je beter met een glasparel stralen en met ca 2,5 a 3 bar
als je echt flink grof straalgrit gebruikt, en met de volle 8 bar staat te stralen, maak je meer kapot dan je lief is
Antwoord
juist.
Antwoord
Jan-Willem schreef:Oja en dan geen alminium met het zelfde spul stralen..

Waarom niet?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)