Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nader kennismaken
Verder vind ik het tof om op m'n (zelfgebouwde) fixie te fietsen/vallen (fiets met een vast verzet, zonder remmen).

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Hoezo VAST VERZET? Ik zie geen ketting!!! Wel een heel interessant achterwiel met een of ander verzwaard naafje of heb ik het mis :-\
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
naast het volvo gebeuren vind ik het ook leuk om met elektronica bezig te zijn.
jaren geleden was ik nog wel eens aan het modelbouwen aan m'n kraan, daarin had ik ook e.e.a. aan elektronica verwerkt.
filmpje;

http://www.youtube.com/watch?v=nrsWlgiQP7Q

Die elektronica is nog IC's en transistoren gebouwd, plan is om dat nog eens met microcontrollers te regelen.
Ik doe op moment de cursus op de site http://WWW.PICBASIC.NL van Frits Kieftenbelt.
Een werkelijk sublieme site met goede uitleg en aansprekende projecten.

Ook voor de volvo wil ik nog eens wat metingen (aan de dieselmotor) doen en weergeven op display met deze cursus-ervaring.
Antwoord
Rhino schreef:Werk jij bij de lijn Volvodiesel? Was deze niet overgenomen door een Duitse holding ?

Voor zover ik weet zijn we voor het merendeel in handen van de belgische staat. ;D Big Grin Big Grin

Maar soms is dat wel de enige manier om mensen vlot een bus in te krijgen Wink Wink Wink Wink Ze kunnen er soms wat van. en dat zijn dan de eerste om op hun horloge te kijken als je een minuut te laat bent.

Bedankt aan iedereen voor de reacties.

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
skidje schreef:Verder vind ik het tof om op m'n (zelfgebouwde) fixie te fietsen/vallen (fiets met een vast verzet, zonder remmen).

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Hoezo VAST VERZET? Ik zie geen ketting!!! Wel een heel interessant achterwiel met een of ander verzwaard naafje of heb ik het mis :-\
Toen was ie bijna af haha. Dat is gewoon een baanfietsnaaf. Een naaf met draad aan het uiteinde, hier kun je een schroefkrans opzetten.
Antwoord
Zal ook even wat meer over mezelf vertellen, m'n echte naam is Sander Reijnen (25jaar), ik ben momenteel student, studeer logistiek management aan de Provinciale Hogeschool Limburg (PHL) in Hasselt waar ik ook studentenvertegenwoordiger ben (niet te verwarren met studentenverenigingen).
Als studentenvertegenwoordiger ben ik voorzitter van de studentenraad en tevens zetel ik in de raad van bestuur van de hogeschool. Ben dus erg veel bezig met de rechten, plichten en standpunten ed van studenten en koppel die door naar directie en overheid, daarbij dan ook het eerste aanspreekpunt naar studenten toe.

Voordat ik mijn huidige studie begon heb ik 2 jaar gewerkt als kok in de sterren restaurants. Nu kook ik alleen nog voor de hobby.
Mijn andere hobby is natuurlijk Berta, de 262c, maar dat is een projektje wat maar langzaam vooruit gaat met al de andere dingen die ik erbij doe: onderhoud van m'n roffel(V70 bifuel), onderhoud van de 245 en de 960.
Daarbuiten is er hier thuis een grote verbouwing aan de gang en hebben we een lap grond om naar van te worden, gras en onkruid dat sneller groeit als een alfa kan roesten :-X, en alles wordt natuurlijk zelf gedaan.
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/CIMG0866.jpg[/img]
Op de foto een deel van het huis en een deel van de tuin, ook m'n roffel en onze "ff weg" die momenteel wel in de thuishaven Lelystad ligt.
De "ff weg" is een Neptune 27 uit 1980, polyester boot op z'n duits. Gaat niet hard maar wel enorm stabiel.
Onze andere boot is gestationeerd in Kroatie en wordt verhuurd. Het is een GibSea 41 uit 2004, is nu 2 jaar in ons bezit en heet (helaas kan je daar de naam niet kiezen) Rosana
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/PICT4189.jpg[/img]

Dat is een beetje van ikke en m'n bezigheden Smile
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
Leuk.

Zo'n oude boerderij ben ik ook naar op zoek. Heb je lekker veel plaats om van alles te zetten, mooie tuin eraan en een dak boven het hoofd.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Die zijn hier in n-limburg nog goed te vinden, nadeel is wel dat je vaak op landbouw gebied woont en daar niet zomaar alles mag veranderen. Plan was een bed & breakfast te beginnen maar de provincie geeft nog geen bevestigend antwoord. Ze zien niet in dat dit soort panden (bouw van omstreeks 1815) onmogelijk in stand kunnen gehouden worden met alleen privàgeld dus langzaam aan verdwijnen een heleboel panden die met een gewijzigd bestemmingsplan een schitterend uithangbord voor de provincie kunnen worden. Denk maar aan restaurants, cafÃÂs, kuuroorden, hotels of kamers, bejaarden tehuizen,... allemaal mogelijkheden die helaas niet uitgevoerd kunnen worden
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
stijn schreef:mijn vrije tijd kruipt vooral in het rijdend en gezond houden van mijn echte oogappel, niet de 240, maar een land rover defender.
Deze Britse dame is er nu zo'n 5-tal jaar en de reden dat ze in huis kwam, is om er mee te reizen en ook omdat ik altijd een grote bewondering voor land rovers heb gehad.
De relatief eenvoudige mechaniek is tot nu toe al een goede leerschool geweest om mijn interesse voor automechaniek stap voor stap wat in praktijk te kunnen omzetten. Er gaat namelijk elke maand wel iets anders stuk of ze laat links of rechts wel een nieuw kleinigheidje achter op de oprit 8)
Kortom ze kan er niet tegen als ze even geen aandacht krijgt, maar je krijgt daar dan ook wel weer veel voor in de plaats..
We kunnen op zijn minst zeggen dat het geen grijze kilometermaler is, soms heeft ze meer karakter dan een Oekraïense import-bruid ;D

[img width=800 height=450]http://img149.imageshack.us/img149/7822/p1000607i.jpg[/img]

heee, nu weet ik meteen welke Stijn dit is, kom je namelijk nogal vaak tegen op LR forum :Smile ;D ;D
bij mij was/is het net andersom: eerst de Volvo's en nu een LR.vandaag eindelijk af, conversie 200TDi, brownchurch erop, morgen RDW! 8) 8) 8)

[img width=800 height=550]http://img10.imageshack.us/img10/3463/fotoxai.jpg[/img]
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Geweldig machien!
Groeten van Frans
Antwoord
PP! schreef:heee, nu weet ik meteen welke Stijn dit is, kom je namelijk nogal vaak tegen op LR forum :Smile ;D ;D
bij mij was/is het net andersom: eerst de Volvo's en nu een LR.vandaag eindelijk af, conversie 200TDi, brownchurch erop, morgen RDW! 8) 8) 8)

Onder welke nick spook jij daar rond? Tongue
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)