Topics: 5
Ondertussen zijn we een jaartje en een goeie 20.000km's verder en dat is mij heel goed bevallen. Ik was in december begonnen aan de achter wielranden en de linker dorpel, maar een sportongeval heeft me tijdelijk op non-actief gezet. :-\
ALS ze klaar is voor de keuring EN het resultaat bevalt me, post ik nog wat foto's van mijn bak/braad skills.. maar dat wordt dus eerst wat proberen en afwachten ;D
Voorlopig staan onze kitty's binnen te wachten op iets warmere avonden...
Topics: 116
Grappig om de verschillen tussen dl en gl te zien. Ik heb een 240dl (estate) zelfde motortje etc. maar wel wissers op de koplampen, stoelverwarming etc.
Mooi is ie in het wit hÃÂ ;D ;D ;D ;D
Topics: 257
Welkom Stijn, leuke 240!
Die grijze 850 lijkt wel een Zweeds kenteken te hebben :-)
Hoe zit dat nou eigenlijk met die Belgische platen? Waarom hebben jullie achterop nog van die kleine?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Het achterste kenteken krijgen (betalen) we bij de DIV, de directie inschrijving voertuigen. Zoals meerdere federale overheidsinstellingen een archaïsche, quasi overanderde na-oologse structuur met bijhorende stroeve regeltjes en dienstverlening. :-\
De voorste plaat moeten we dan zelf ergens (bv bij de schoenmaker op de hoek) laten bijmaken, enkel de achterste is dus een officiële nummerplaat.
In het parlement is al wel wat gepalaverd over het invoeren van het europese model met wit/zwart kleurencombinatie, maar die werd nog niet unaniem aanvaard.
Topics: 8
stijn schreef:Het achterste kenteken krijgen (betalen) we bij de DIV, de directie inschrijving voertuigen. Zoals meerdere federale overheidsinstellingen een archaïsche, quasi overanderde na-oologse structuur met bijhorende stroeve regeltjes en dienstverlening. :-\
De voorste plaat moeten we dan zelf ergens (bv bij de schoenmaker op de hoek) laten bijmaken, enkel de achterste is dus een officiële nummerplaat.
In het parlement is al wel wat gepalaverd over het invoeren van het europese model met wit/zwart kleurencombinatie, maar die werd nog niet unaniem aanvaard.
Ta, raar he, blijkbaar zijn er mensen die verknocht zijn aan de kleur of combinatie van een nummerplaat. Dat zou de reden zijn waarom het zolang duurt.
Topics: 35
Belg schreef:stijn schreef:Het achterste kenteken krijgen (betalen) we bij de DIV, de directie inschrijving voertuigen. Zoals meerdere federale overheidsinstellingen een archaïsche, quasi overanderde na-oologse structuur met bijhorende stroeve regeltjes en dienstverlening. :-\
Ta, raar he, blijkbaar zijn er mensen die verknocht zijn aan de kleur of combinatie van een nummerplaat. Dat zou de reden zijn waarom het zolang duurt.
Ik zou het eerlijk gezegd toch ook jammer vinden als die rood witte plaat verdwijnt. Van mij mogen ze hem gerust 1 meter op 1 meter groot maken maar de eigenheid van de plaat verdwijnt gewoon als ze ze zwart wit gaan maken. Iedereen rijd rond met zwart witte platen. Polen, Bulgaren, Zweden, fransen (voor de helft). Ik vind het juist zo leuk als je in het buitenland bent een zo'n rood-witte plaat ziet voorbijkomen. Dan weet je direct dat het een belg is.Ik rijd op al men wagens met een grote europese plaat vooraan, vind ik geen probleem. Maar ja. Ik luister dan ook naar radio Nostalgie en rijd met auto's van meer dan 20 jaar oud. :p En waarschijnlijk gaan ze ons zo wel weer een hoop geld uit onze zakken kunnen halen aangezien we allemaal een nieuwe plaat moeten krijgen. En de oude platen naar het schroot (wat ook weer opbrengt) en dan kunnen ze lekker nog een "handelsmissie" naar de bahama's maken met de airbus van het Belgisch leger. ;D ;D ;D ;D
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
nog een kleine update:
De vriendin is ondertussen gaan lopen ;D Bijgevolg ga ik "haar" 240 stilaan van de hand doen.
Het was zo onderhand mijn trouwe daily geworden, maar ik ga terug iets spartaanser rijden: er komt een amazon in de plaats!
Ik ga nog wel wat foto's maken en dan plaats ik hem bij de verkooptopics, maar de vroege vogels mogen me nu ook al contacteren.
Om kort te schetsen: het gaat om een '87 witte 240dl, voorzien van een b200k hart. Ze neemt haar tijd om op snelheid te komen, maar langs de andere kant rijdt ze best zuinig.

Ze staat nu terug roestvrij, de klassieke plekken, wielranden + stukjes koker zijn aangepakt met vers staal.
Sinds vorige winter ligt er een nieuwe lpg installatie in van Van Orsouw uit Eindhoven en ze doet met mijn wisselend rijgedrag een mooie 1/10.
Meer details volgen nog als ik de foto's heb, vragen mag altijd op
stijnverhaert@gmail.com