Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
deurpanelen
Ticcie schreef:Wel irritant dat je voor de P1800, Amazon en KAtterug gewoon nog panelen kan kopen, maar NIET voor de 240...

8) gewoon nog een jaartje of 10 /20 wachten, dan komt het vanzelf 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Heeft dit nog een vervolg gekregen?

Ik heb ook meer deurpanelen dan dat ik kan dragen en geen enkele in 'goede' staat of beter. Van de beste (lees: minst slechte) die ik heb, heb ik de bekleding afgehaald. Dit gaat volgens mij niet zonder permanente beschadiging. Het schuim zat helemaal vastgekleefd aan het "hout" waardoor je ofwel het schuim kapot trekt, ofwel het paneel.

Zeker het gedeelte wat als 'zacht' beschreven wordt hierboven is minder sterk dat de bekleding zelf.. :-\

Ik heb nu wel 1 paneel helemaal kaal. Ben benieuwd of er geen manier is om die panelen na te maken. Het lijkt erop alsof het in model is geperst....

Alle advies welkom!

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ik heb nog 4 deurpanelen liggen in het bruin uit mijn 1979 model. Wellicht kun je die gebruiken als basis voor je huidige bekleding? Zijn van mijn vader, maar volgens mij kunnen ze gewoon opgehaald worden. Als je interesse hebt, moet je het maar laten weten, dan vraag ik het even.

Groet,

Daan
Antwoord
Ik weet niet goed hoe de onderkant van 240 panelen eruitzien (ik heb zelf een amazon-combi met rotte onderkant panelen) Maar als deze vlak zijn en van een soort hardboard kun je hetvolgende doen:
Zaag de rotte onderkant van het paneel
Schuur een schuine rand van 5à10 cm (bandschuurmaschine of schuurschijf op haakse slijper Tongue)
Doe hetzelfde met een stuk nieuw watervast hardboard
Lijm deze aanelkaar met een watervaste witte houtlijm Goed klemmen eventueel kun je de dunne randen vaststrijken met een strijkbout
Paneel weer in vorm zagen met decoupeerzaag
Eventueel gaten boren en insmeren met jachtlak menie oid.
bekleding er weer op lijmen
je zou de onderkant ook met glasvlies en polyester weer aan kunnen helen, maar ik denk dat dat een hoop meer geklieder is.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.Succes!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  interieur deurpanelen, middenconsole, gordels uitwisselbaar 244 82>75 Vincent244 3 4.395 30 July 2014, 21:53
Laatste bericht: Vincent244
  740 deurpanelen estate en sedan gelijk? aernout 0 1.570 23 June 2011, 21:59
Laatste bericht: aernout

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)