15 June 2008, 20:15
Uiteraard heb ik er al mee gereden .
Meteen vanaf Garage van West in Uitgeest de snelweg op naar IJmuiden .
En wat schakelt dat als roomboter.
De M40/41 moet als het ware eerst even denken voordat de synchro's hun werk doen.
De M45/46 heeft dat niet en schakelt meteen door.
De lengte kwam toch niet lekker uit .
De M41 flens is een groot en langer exemplaar.Die moest ik overzetten op de M46 (daar zat een kleine korte op ).De spiebanen waren wel hetzelfde.
Maar toen bleek de totale lengte dus weer die 2 cm langer te zijn .
Aan de as die onder de auto zat , had ik dus niets.
Gelukkig kon ik uit een enorme berg assen een 2 cm korter exemplaar halen om zo toch naar huis te komen.
Uiteindelijk wil ik wel weer met een dikke flens en dus grotere kruiskoppelingen rondrijden.
Dus daar moet ik nog mee aan de gang .
De ( te ) lange as wordt twee cm ingekort en gebalanceerd en dan weer teruggeplaatst.
Er zit nog wel een kinderziekte in de overdrive , maar daar begin ik in een nieuw topic over .
Meteen vanaf Garage van West in Uitgeest de snelweg op naar IJmuiden .
En wat schakelt dat als roomboter.
De M40/41 moet als het ware eerst even denken voordat de synchro's hun werk doen.
De M45/46 heeft dat niet en schakelt meteen door.
De lengte kwam toch niet lekker uit .
De M41 flens is een groot en langer exemplaar.Die moest ik overzetten op de M46 (daar zat een kleine korte op ).De spiebanen waren wel hetzelfde.
Maar toen bleek de totale lengte dus weer die 2 cm langer te zijn .
Aan de as die onder de auto zat , had ik dus niets.
Gelukkig kon ik uit een enorme berg assen een 2 cm korter exemplaar halen om zo toch naar huis te komen.
Uiteindelijk wil ik wel weer met een dikke flens en dus grotere kruiskoppelingen rondrijden.
Dus daar moet ik nog mee aan de gang .
De ( te ) lange as wordt twee cm ingekort en gebalanceerd en dan weer teruggeplaatst.
Er zit nog wel een kinderziekte in de overdrive , maar daar begin ik in een nieuw topic over .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.