Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remmodificaties
scimitar schreef:Saint,

Het is jouw geld, dus hoe je het uitgeeft is geheel je eigen beslissing.
Alleen ik zou het niet doen. De standaard remmen zijn namelijk gewoon goed. Er valt nog genoeg winst te halem met (al genoemde) staal-gevlochten remslangen. Dat is echt een verschil! (ervaring met Scimitars, niet Volvo).
En goede remblokken. welk merk/soort type dar zijn de meningen over verdeeld.
Je wilt toch op de openbare weg rijden, niet op het circuit?

ik persoonlijk vindt de remmen van de 240 matig
ten eertste voor een turbo zitten er gewoon veel te kleine schijven op
ten tweede de schijven voor gaan heel snel groeven
en als ik echt doorrem heb ik het idee dat hij gewoon doorglijdt dus extra hard remmen heeft dan geen zin

ik heb nu gegroefde remschijven rondom met pagid blokken en dat scheeld al wel
maar het liefst heb ik voor ook grotere schijven
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
eric vermeer schreef:ik persoonlijk vindt de remmen van de 240 matig
en als ik echt doorrem heb ik het idee dat hij gewoon doorglijdt dus extra hard remmen heeft dan geen zin

Feitelijk zit in je reactie precies wat ik bedoel: met aanpassingen van het standaard systeem is veel winst te halen. En dan vallen de kosten nog mee.
Wat iedereen toch doet is onbewust een vergelijk maken met moderne auto's. Dat niveau haal je niet met een 240 en ook niet met een willekeurige andere wagen uit dezelfde tijd.

Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
heb je 262mm of 286mm schijven voor eric ?
Antwoord
scimitar schreef:
eric vermeer schreef:ik persoonlijk vindt de remmen van de 240 matig

Feitelijk zit in je reactie precies wat ik bedoel: met aanpassingen van het standaard systeem is veel winst te halen. En dan vallen de kosten nog mee.
Wat iedereen toch doet is onbewust een vergelijk maken met moderne auto's. Dat niveau haal je niet met een 240 en ook niet met een willekeurige andere wagen uit dezelfde tijd.

tot nu toe hebben 240 remmen mij (en mn vader die de auto hiervoor had) in totaal 14 jaar nog nooit in de steek gelaten met ook geregeld trips door DE met 160 km/h achterop een file duiken. Dan maakt het niet uit of je een turbo hebt of niet, remmen kost even veel moeite. wat dat betreft kunnen ze bijna meehouden met een moderne auto. qua agressieviteit zijn ze ook goed. alleen de XC70 is veel agressiever, meeste andere autos zijn vergelijkbaar.

maar inderdaad, ik zou ook liever grotere schijven erop hebben, 263 mm voor is wat klein.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
als ik mn 740 (turbo) remmerij vergelijk met de remmen van mn vw caddy is het verschil echt vrij groot in het nadeel van de volvo.

Ik rij met 940 turbo klauwen & schijven aan de voorkant (ik heb die gekozen omdat ik dacht dat die toch nog wat harder zouden moeten remmen, een late 940 turbo weegt namelijk bijna 200kilo meer dan een vroege 740, en 200kilo moet je toch ook laten stoppen).
Maar volgens mij maakt het niet al te gek veel uit.

De caddy remt echt veel agressiever, en ik sta duidelijker eerder stil als met de volvo (mag ook wel natuurlijk, de volvo is 24 en de caddy net 8 jaar oud Tongue )
Antwoord
Dirk242 schreef:ATE is toch origineel?

Of Girling ja Wink

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
ATE of Girling kan je op het service plaatje terug vinden.
Mijn 245SE '91 heeft voor en achter Girling remklauwen.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
een keer je remklauwen uitelkaar, schoonmaken en rubbers etc vervangen kan ook wonderen doen.

Wat ik gedaan heb:
* alle remslangen vervangen door RVS slangen voor harder pedaal - hele set van 6 stuks kost maar E100 en ze moesten toch vervangen worden;
* remklauwen zelf 'gereviseerd' - zijn behoorlijke klauwen met goede stopkracht, dus vlgs mij is een upgrade pas nodig als je nog veel meer pk's hebt
* voorzijde gegroefde & geventileerde remschijven van ATE - originele remschijven vind ik redelijk snel kromtrekken, hoop dat dit helpt. JW 240 scharrelt deze nog wel es via Ebay.de op voor weinig. Maar bij IPD waren ze ook in de aanbieding: E150 all-in.
* rondom volvo remblokjes - hoorde niet erg goede verhalen over Greenstuff etc blokjes
* achterzijde orig. volvo schijven
* nwe handremgebeuren

Geen super-upgrade, maar vlgs mij moet ie daarmee redelijk snel stilstaan. Ik zou voorlopig op zo'n manier mn geld uitgeven aan je remmen en nog niet denken aan conversies van een S60R oid. Hooguit zou je de wat grotere 740TIC klauwen/schijven kunnen overwegen.
Antwoord
Wij hebben de remmen van onze 245 geheel ontlucht (met easy bleed). Er zit nu absoluut geen lucht meer in. Daarbij zit er een nieuwe remdrukverdeler op en hebben wij alle leidingen gecontroleerd op lekjes (niet aanwezig). Alles is verder opnieuw aangesloten en alle remklauwen zijn voorzien van nieuwe cupjes en rubbers etc.

Toch blijft het rempedaal een beetje zacht. Waar zou het nog in kunnen zitten? Ideeen?
Antwoord
Ziet er ook heel erg lekker uit:

Volvo 240 to Mazda RX7 Turbo II caliper conversion
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)