Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'kloenk' 'kloenk' in de bochten.
Ik lees net in haynes front wheel bearings - checking and adjustting. Dat heb ik nog nooit gedaan, zou dit het kunnen zijn?

Verder, de rubbers vervangen.... welke moet ik dan hebben en kan dat thuis zonder pers?

[img width=796 height=600]http://i208.photobucket.com/albums/bb116/yoekster/haynes.jpg[/img]
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
michiel schreef:Ik lees net in haynes front wheel bearings - checking and adjustting. Dat heb ik nog nooit gedaan, zou dit het kunnen zijn?
Bij versleten en of te losse wiellagers hoor je een constant laagtonig gerammel. Overigens is het nagenoeg onmogelijk dat een lager los gaat zitten: deze zitten geborgd met een splitpen door de as. Dus het is of te los gemonteerd, of versleten (of beide ;D).
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Maar wel de moeite de hele handel een keer los te halen, schoon te maken en te smeren zoals haynes zegt?
En dan met de vetspuit die je voor alle andere bewegende delen gebruikt neem ik aan.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Citaat:Verder, de rubbers vervangen.... welke moet ik dan hebben en kan dat thuis zonder pers

Nr 2: Control Arm Lower - Front Bush
Nr 3: Control Arm Lower - Rear Bush
Nr 6: Sway Bar Link Lower Bush (Lower Sway Bar Bushing)
Nr 7: Sway Bar Link Upper Bush (Upper Front Sway Bar; (Stabilizer))

Als je toch bezig bent: nr 4: Ball Joint (let op, zit verschil in links en rechts en met/zonder stuurbekrachtiging)
en nog de "Sway Bar Mount To Chassis Bush" (staat niet op de tekening; is Nr 2 op jou tekening) en evt Nr 12: de Outter Tie Rod ends.

Ik heb de hele mik in huis (besteld bij FCP) nog niet aan toegekomen om te monteren, maar ik heb zowel de Haynes als de Bentley Bible, en zoals ik het lees, moet het een fluitje van een cent zijn. (hele uitgebreide beschrijvingen + foto's)
Kan allemaal zonder pers (goede bankschroef is wel handig).

Hele set (Klik hier voor een plaatje )
- 2 x Nr 12
- 2 x Nr 2
- 2 x Nr 3
- 2 x Nr 4
- 2 x Nr 6
- 4 x Nr 7
kostte me 80 US $ (€54) :o
(ex verzenden en tax, maar dat had ik niet ;D)

Als je in het noorden woont, kunnen we het misschien een keer samen doen als je de spullen in huis hebt?

[Afbeelding: vooras240bg5.jpg]

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
De nummer 3 van hierboven geeft een hoop gerammel / gekloenk , wat bij mij toen wel het geval bleek de binnenste bus al helemaal los te zijn van het rubber Ãn uitgelebbert waardoor hij zo rammelde.

Als het rubber van de bus niet gescheurt is en los is van de binnenste bus zal hij ook niet rammelen , da's dus makkelijk zoeken.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Rob, ik woon in het zuiden... helaas. Ik ga eens bij scandcar kijken wat die handel kost... zal wel een hoop zijn. Ik ben niet zo van het in de US of A bestellen.... en ik wil het snel!!!

Hoe snel kan funs leveren eigenlijk?
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Heb hele goede ervaringen met FCP, kan ze echt aanbevelen.

Laatst nog, toen ik erachter kwam dat bij mijn vorige bestelling de rubbers voor de reactiestangen ontbraken in mijn zending.
1 mail en 4 dagen later had ik ze al in de bus !!
Excellent customer-care!!!

Bij scandcar kun je alles idd zo meenemen (kost alleen iets meer)
Draagarmrubbers ong. €14 (x4)
Fusees ong €20 (x2)
Stab.verbindingsStang compleet ong. €18

samen al €130. en dan heb ik nog niet eens de stab.stang rubbers + de stuurkogels er bij.
Al met al dik 3x zo duur als FCP. (ex verzenden dan).
Antwoord
En hoe snel werd er geleverd?
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Afhankelijk van de "Shipping Method".
Ergens tussen de 1 (duur) en 6 (goedkoop) weken.

Misschien kan het via Deze Manier goedkoper ?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vreemd geluid in bochten Grey240Polar 13 19.012 1 April 2018, 06:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  Stuur schiet door in bochten Potvisboer 4 7.547 22 October 2012, 23:29
Laatste bericht: Potvisboer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)