Topics: 22
Het weer is redelijk, overdag meestal ergens tussen de 15-20 graden, 's nachts koelt het af tot rond het vriespunt. Het gras is op de meeste plekken weer groen, en de bomen werden afgelopen week ook ineens allemaal groen. Voorjaar dus
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Topics: 135
lekker! Kun je weer grasmaaien!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ja lekker hoor ;D Grasmaaien is niet bepaald mijn favoriete bezigheid. Als ik nou een paar vierkante meter had gehad, maar nee ik mag rond de 1200 vierkante meter maaien. Ik heb zo'n "zelfvoortbewegend" ding, maar hij gaat dus veel te traag. Ik ben aan het onderzoeken of ik wat grotere wielen kan kopen zodat hij wat sneller gaat
Topics: 67
nico_v schreef:Ja lekker hoor ;D Grasmaaien is niet bepaald mijn favoriete bezigheid. Als ik nou een paar vierkante meter had gehad, maar nee ik mag rond de 1200 vierkante meter maaien. Ik heb zo'n "zelfvoortbewegend" ding, maar hij gaat dus veel te traag. Ik ben aan het onderzoeken of ik wat grotere wielen kan kopen zodat hij wat sneller gaat 
vriend van me heeft ook zo'n "trekkertje" die naar zijn zin vÃ
Ã
l te langzaam ging. Dus een beetje schroeven en vijlen en knutselen en toen ging ie een stuk haarder. Alleen hield ie dat net een jaar vol, toen was het tijd voor een nieuwe... Dus een set grotere wielen lijkt me een betere optie :-)
Walter
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Topics: 15
VolvoMafia schreef:nico_v schreef:Ja lekker hoor ;D Grasmaaien is niet bepaald mijn favoriete bezigheid. Als ik nou een paar vierkante meter had gehad, maar nee ik mag rond de 1200 vierkante meter maaien. Ik heb zo'n "zelfvoortbewegend" ding, maar hij gaat dus veel te traag. Ik ben aan het onderzoeken of ik wat grotere wielen kan kopen zodat hij wat sneller gaat 
vriend van me heeft ook zo'n "trekkertje" die naar zijn zin vÃÃl te langzaam ging. Dus een beetje schroeven en vijlen en knutselen en toen ging ie een stuk haarder. Alleen hield ie dat net een jaar vol, toen was het tijd voor een nieuwe... Dus een set grotere wielen lijkt me een betere optie :-)
Walter
Mijn ervaring met die tuintrekkers is (zo'n 700m2 gras) dat het langzaam rijden het beste maai-resultaat opleverd. Beter 1x in de week langzaam dat 2 of 3 keer snel, dat kost toch meer tijd. Een cyclo maaier geeft uberhaupt geen mooi resultaat en is erg snelheidsgevoelig. Een kooimaaier vereist een grasmat als een biljartlaken en dat heb ik helaas niet.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Terugkijkend op het onderwerp: Dit verdient een prijs in de categorie OT ;D
Gegroet,
Erik
Nu we het toch over grasmaaiers hebben

Ik heb dus niet zo'n mini-trekker, hier is een oude foto..
Hoe het gras er uit ziet maakt me niet echt uit, als het maar geen halve meter lang is

Dit ding is zo traag dat het ongeveer anderhalf uur duurt om het gras te maaien, als dat nou 2x zo snel zou kunnen zou ik een stuk vaker het gras maaien, dat doe ik nu hooguit 2x per maand.
[img width=455 height=600]http://gallery.volvo240.org/images/1/misc_pictures/summer_pics/sommar1.jpg[/img]
Topics: 10
Nico,
Schitterende foto's ik krijg als 240 nieuweling steeds meer zin in nog meer 240'ers.
Is asfalteren geen optie (hehehe)? vond ik (mijn vrouw niet) ook een goede optie voor de tuin, maar ja van jou is dat een wat groter oppervlakte, dat wel!
En ook daar heb je allerlei mooie kleuren in, zodat het bij de omgeving blijft passen.....
244 GL D6 aut. 1981 ,
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
kkettenis schreef:Nico,
Schitterende foto's ik krijg als 240 nieuweling steeds meer zin in nog meer 240'ers.
Is asfalteren geen optie (hehehe)? vond ik (mijn vrouw niet) ook een goede optie voor de tuin, maar ja van jou is dat een wat groter oppervlakte, dat wel!
En ook daar heb je allerlei mooie kleuren in, zodat het bij de omgeving blijft passen.....
Asfalteren en dan het asfalt groen verven, daar heb ik het toevallig gisteren nog over gehad

Het lijkt me nogal duur met asfalt, maar ik zit er wel over te denken om grind neer te leggen zodat ik een fatsoenlijk pad naar de carport heb, het gras daar ziet er nu echt niet uit.
Heb je al eens aan een geit of koe gedacht? In die garage/supermarkt van jou is best wel een stal in te richten ;D
Of als het wel geld mag kosten zo'n automatische zonnecel maaier van Husqvarna?
(hier). Is in Zweden ook vast veel goedkoper dan hier.
Zijn er geen prepuberale jongens in de buurt die voor een schijntje een gazon willen maaien?
Gegroet,
Erik