Topics: 22
Jelmar schreef:Dus niet elk setje past ?
Of geld dat alleen voor BI-Xenon ?
ieder setje dat voor H4 oid is moet passen, alleen hebben sommige (of de meeste) sets xenon lampen die een afwijkende fitting hebben. Ik weet niet of die aan enige standaard voldoen en of die makkelijk te koop zijn....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 44
Jelmar schreef:tijd voor xenon !
BI-Xenon kan ook, nog mooier, ik dacht dat eric vermeer dat ingebouwd had.
Ik wil er zelf ook nog eens naar rondkijken.
klopt ik heb een bi-xenonset van een goedmerk en niet zo'n autostyle achtig iets
ik heb gewoon een xenonlamp met h4 fitting dit is plug en play en je beeld is gelijk goed voor de apk
let wel op de je geen gewone xenon koopt want dan heb je geen grootlicht meer wat weer afkeur is bij de apk
dus je moet de bi-xenon hebben super veel licht
ik heb de 6000k versie maar als ik het weer moets kopen kocht ik een 4000 oid want dit is nog net iets te blauw en dat vindt ik ook weer niet mooi
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 22
bij te hoge K-waarde wordt het ook weer minder blau d8 ik. komt er nauwelijks zichtbaar licht meer uit :-P
Ziet er goed uit die set Jelmar! De lampen gaan over het algemeen niet zo lang mee als ze zeggen, bij de vorige leaseauto waren ze binnen 130.000 km versleten. Omdat de lampen gedurende de levensduur een beetje van kleur veranderen hebben we gelijk de andere goede lamp ook laten vervangen.
Op ebay.de krijg je 2 philips of osram lampen voor ongeveer 50 euro, nieuw, als je geluk hebt/goed zoekt. De meerwaarde van de extra lampen is dus beperkt (als ze dezelfde fitting hebben, D2S/D2R). 4300K dat wel (standaard kleur).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 55
Marc vd Marel schreef:Niks aan de hand met je 240 licht, de DAF/Volvo geeft veel meer, scherper en duidelijker gericht licht.
Gewoon een goeie auto, nooit wegdoen!
Dat ben ik ook niet van plan !

Nog een liefhebber van Zweedse degelijkheid en Hollands vernuft !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 20
[/quote]
Dit is inderdaad waar maar bij de laatste APK werden ze bij mijn 245 afgekeurd. Spreiding van de licht bundel was volgens APK niet goed.
[/quote]
Bizar zeg, ik rij al een paar jaar met deze lampen met twee autos, en ze hebben al diverse keuringen glansrijk doorstaan ???
Misschien zit er verschil tussen de reflectoren van een 80tiger en een nieuwer model?
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Topics: 17
Dit is inderdaad waar maar bij de laatste APK werden ze bij mijn 245 afgekeurd. Spreiding van de licht bundel was volgens APK niet goed.
[/quote]
Bizar zeg, ik rij al een paar jaar met deze lampen met twee autos, en ze hebben al diverse keuringen glansrijk doorstaan ???
Misschien zit er verschil tussen de reflectoren van een 80tiger en een nieuwer model?
[/quote]
Ik heb de komplete lamp units van mijn 245 uit 1986 overgezet naar de 245 uit 1992. Dit ivm de nieuwe reflectoren die in in de eerste wagen had en de slechte reflectoren in de nieuwe wagen. Ik reed al 3 jaar met deze lampen en geen problemen. De eerste APK keuring met de nieuwe wagen ook geen probleem. de 2e APK afkeuring op de zelfde lampen.
Andere keurmeester die er anders over dacht denk ik of de vorige keurmeesters keken alleen naar lichtopbrengst en niet naar lichpatroon. Voor mij ook een raadsel maar er moesten (tot na de keuring) oude lampen in.
Topics: 55
Nog even een bericht van de topicstarter........ ik heb er maar eens van die Philips nightvision-lampen ingezet (ongeveer 24 euro per set); zou 40% meer licht moeten geven. Of het 40% is kan ik niet meten, maar het is er wel een stuk beter van geworden. Optimaal is het nog niet....
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Ik ben voor nieuwe originele Volvo reflectoren gegaan i.c.m. een H4 bi-xenon set: prima lichtopbrengst nu vlgs mij!
Set voor E199 bij Autoshop Wassenaar in Leeuwarden (die ik toevallig ken). Er staat overal op de set dat het een Siemens-set is, maar dat is nep! Meldde de verkoper ook keurig, maar hij had 400 sets verkocht in 2 jaar en 2 defecten gehad. Set ziet er keurig uit en is prima in te bouwen. Moet zeggen dat het met 100% meevalt hoe snel ie schakelt tussen groot en dimlicht (is een magneet).
Topics: 20
Ik ook Bi Xenon, werkt heerlijk met 6000K. Weinig meer mistlampen of grootlicht aan...nou nog usa lampen monteren...
[img][/img]