Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gt stab.stangen
ziet er leuk uit zoiets. Maar ik heb ook zo'n gevoel dat het beter zou werken in combinatie met een veerpootbrug. Dat maakt het allemaal nog ff wat stijver.

Op normaal straatgebruik zul je weinig merken hiervan, denk ik. Wel als je flink tekeer gaat met je auto in bochten enzovoorts vermoed ik.

Grappig dat je daar dat kastje hebt. Funs heeft gelijk denk ik wat betreft de functie. Ik heb op turbobricks gelezen dat dat meestal al weg is gehaald ergens in de geschiedenis bij deze auto's (240 turbo's met B21ET of B21EF) omdat het toch vaak niet of slecht functioneerd of men niet wist wat het is. En nu onderstreep jij dat eigenlijk, Funs! Mijne heeft t in ieder geval niet (meer?)

Nog geen intercoolertje, lj_dekker?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Op normaal straatgebruik zul je weinig merken hiervan, denk ik. Wel als je flink tekeer gaat met je auto in bochten enzovoorts vermoed ik.

Heb ze zelf in mijn 245 zitten, zonder veerpootbrug, maar het verschil met de 244 zonder die stangetjes is wel aardig duidelijk, maar idd alleen als je de auto de bocht om "hoekt", dat blijft iets stabieler heb ik het idee.
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
@criminiels: Van welk materiaal maak je ze dan?

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ouwe tentstokken, klapstoelen, willekeurig ijzeren buis lijken me prima zat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Incredibly strong trussed and triangulated chassis brace kits. They are generally recognized by Volvo performance enthusiasts as the most effective at eliminating unwanted chassis flex. Constructed of cold rolled steel and powder coated for extremely high strength and a superior finish. For best results, you should install the upper and lower braces as they are designed as a system

The 1978 240GT came stock with a simple, but effective strut brace. The brace ties the upper strut tower to the firewall, which significantly improved the chassis stiffness during hard cornering, and on bumpy road surfaces. A stiff chassis helps keep the wheels firmly planted on the ground allowing the suspension to function properly and also helps to maintain proper wheel alignment during high cornering loads.

We have reproduced the braces with durable zinc chromate plating and include the hardware needed to make installation a snap. The threaded mounting holes are already in the firewall, the opposite end fastens to the rearmost strut bolt that protrudes up through the strut tower, installation takes about 30 minutes with a 13mm wrench and included instructions.

aldus IPD ($69.95)

tentstangen lijken mij niet zo geschikt dus....
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Niet om te stangen, maar ik denk dat IPD al snel inzag dat "gemaakt van klapstoelenbuis" niet zo goed werkte als argument om 70 USD te vragen. En toch is dat precies wat het is, elke tweede klapstoel is gemaakt van koudgerolde gepoedercoate buis.

"Zinc chromate plating" is geelverzinkt, net als deze: http://www.campshop.nl/shop/tentenenluif...e=1&view=5
Antwoord
we moeten inderdaad niet gaan stangen over die stangen, het zal natuurlijk goedkoper zijn wanneer jezelf iets maakt wat erop lijkt van een stuk afval, overbodige tentstok of daartoe verheven omdat camperen je echt de strot uit komt en het bedrag dat IPD vraagt zal ook helemaal niet in het materiaal en arbeidsloon van productie alleen zitten, dat snap ik ook wel.

Nochtans geven ze wel een goede suggestie en dat is dat je die stangetjes het best kunt combineren met stangen onder en/of een veerbrug.

Nu weet ik niks van kamperen af en dus ook niet van tentstokken en ook niet van het aantal bij een gemiddelde tent, maar als je dan toch bezig bent, maak er dan ook twee voor de onderzijde Wink

en als dat af is: http://www.expedia.nl , voor een overnachting in een hotel!

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
ruuds70 schreef:you should install the upper and lower braces as they are designed as a system.

Waar zitten die onderste braces aan gemonteerd? Heeft iemand die hier al? Of zijn daar ook foto's van?
Antwoord
Doe het zelvers aller landen verenig u! Hier een onder een 700: http://www.volvoclub.org.uk/faq/FrontSuspension.html

De 200 versie van ipd lijkt er genoeg op: http://www.ipdusa.com/Volvo-200/Suspensi...9-265-337/

Maar ze laten niet zien hoe die vast zit. Het idee is vlgs mij om de motordraagbalk/"vooras" met de chassisbalken te verbinden.
Antwoord
Kwam net toevallig de eerste duidelijke foto van GT braces enz. tegen, op deze site:

http://www.geocities.com/MotorCity/Garag...brace.html
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dikte stabilisator stangen A_A 13 21.894 6 July 2014, 11:17
Laatste bericht: Marc1970
  Passen stab-stangen (voor) van 240 turbo op 740 ? 740t16v 5 3.786 9 November 2010, 11:13
Laatste bericht: 740t16v
  Stabilisator stangen eric vermeer 0 2.418 28 April 2006, 19:58
Laatste bericht: eric vermeer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)