7 January 2007, 19:37
deusjevo schreef:v40jlt4 schreef:Eerst plaatje, gehaald van de website van de verkoper:
Bij een Volvo dealer gekocht of gewoon een garagebedrijf?
Handelaar. Bij de dealer bevielen de prijzen me minder

v40jlt4 nu ook 940jllpt en inmiddels 940jlhpt
|
7 January 2007, 19:37
deusjevo schreef:v40jlt4 schreef:Eerst plaatje, gehaald van de website van de verkoper: Handelaar. Bij de dealer bevielen de prijzen me minder ![]()
23 January 2007, 10:57
Nou, er zal toch nog wel e.e.a. aan de auto moeten gebeuren alvorens ie helemaal naar mijn smaak is:
En er zijn nog wat kleine ergernissen: - Een lampje in het dashboard doet het soms wel/meestal niet. - Lampje aanjager kapot. - GRONDIG schoon (laten) maken interieur, de vorige eigenaar was een flinke roker. - Motorblok wil ik ook schoon laten maken voordat ik eraanga sleutelen. - Brandgat in bekleding bestuurdersstoel (maar ja, dat wist ik wel) laten repareren. - Kom er net achter dat geen enkele stoelverwarming het doet. - Kom er ook vandaag achter dat de linkerspiegelverwarming het niet doet. - Centrale vergrendeling heeft geen AB (setjes zijn niet te duur, maar ik weet nog niet of er wel een motortje in de linkerdeur zit). Wordt waarschijnlijk weer een langdurige klus. - Chippies (voor meer vermogen) zijn onderweg, maar de EZK (ontstekingscomputer) blijkt niet chippable te zijn, dus moet ik op zoek naar een andere. - Ik heb pas een keer getankt, maar zie met angst en beven de naald (na niet al te veel KM's) al naar links kruipen. EDIT, valt mee 1/9.3 bij 80% snelweg en 20% stad (en een paar minuten stilstaan om te krabben) - Inbouwen radio was een nachtmerrie. Er is zoweinig plek en er zaten zoveel draden (+ een kassie dat bij de carkit hoorde) dat de radio er niet in wilde. Nu ie erin zit kom ik erachter dat ie er wellicht weer uitmoet om het lampie van de aanjager te kunnen vervangen. - Andere wielen wil ik waarschijnlijk ook aanschaffen, huidige zijn 15", banden zijn bijna op dus deze velgen zijn prima voor winterbanden. Ik wil denk ik 16" dus zoek naar een mooi 2e hands setje. Dan nog de "echte" aanpassingen: - Downpipe/kat/uitlaat. Waarschijnlijk laten maken door de rvs-goeroe - Schokbrekers/vering. waarschijnlijk gele koni's/intrax - Injectoren (ik kwam er niet op tijd achter dat een B230FK lage impedantie injectoren heeft). - Turbo, ik weet nog steeds niet welke ik wil. Hoeveel PK wil ik, 300 of 400. - I.g.v. 400 PK dan zullen er ook andere drijfstangen inmoeten. Zuiger weet ik nog niet. In de V40 zitten Mahle competition zuigers die tot ver over de 400PK heel blijven, maar in de 940???? - "Turbobricks-chippies" goed genoeg op toch megasquirt? - Intercooler, misschien een van een rs500. - Water-alcohol injectie ja/nee?? Genoeg te doen dus! - Maar het rijdt extreem relaxed, zo'n 940. Hij startte zonder morren vanochtend, bij -3. Wel heeeel veeel ruitoppervlak dat je moet krabben zeg :-) - Apart gevoel, achterwielaandrijving (zeker met slechtere banden en veel regenval). - Die ingebouwde kinderstoel vind ik ook geweldig handig. Al met al genoeg te hobbieen Janis
23 January 2007, 22:32
ok klinkt goed!
de stoelverwarming is waarschijnlijk makkelijk te fixen. Er zit een thermostaat in de zitting (tenminste bij een 850) en die heeft last van afbrekende contacten. even eruit halen, solderen, terugzetten en voila, klaar. Mahle competition zuigers inde V40? zijn dat de originele? (ik d8 dat je nog de originele had, en die zagen er nog heel goed uit..) Ik kwam er achter dat een B230 Mahle 'autothermatik.hydrothermatik' (oftewel type V) zuigers heeft. Best een 'hoge' serie in het Mahle spectrum. http://www.motorenteile.mahle.com:8080/e..._types.pdf Als je nog wat nodig hebt, ik ben mijn 940 helemaal kaal aan het slopen, ik heb heel veel interieurdelen enzo over waar ik niets mee kan...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
23 January 2007, 22:44
Jw240 schreef:Mahle competition zuigers inde V40? zijn dat de originele? (ik d8 dat je nog de originele had, en die zagen er nog heel goed uit..) Iemand heeft mij ooit wijsgemaakt dat de V40 met B4194T2 blok standaard mahle comp had, hopelijk klopt het. I.i.g. rijden er Zweden met 420PK rond met alleen nieuwe drijfstangen (nou ja, een heleboel nieuwe dingen, maar geen zuigers). Ik heb een chippable EZK nodig ;D maar die zal je wel niet willen verkopen/ruilen neem ik aan ;D Ooh, misschien een motortje van de centrale vergrendeling. Ik heb geen idee of er een motortje in de linkervoordeur zit.
23 January 2007, 22:57
v40jlt4 schreef:Ik heb idd gehoord van veel PK's op de nieuwe zuigers, meer dan 100 pk per zuiger...Jw240 schreef:Mahle competition zuigers inde V40? zijn dat de originele? (ik d8 dat je nog de originele had, en die zagen er nog heel goed uit..) ja ik dacht al dat je die EZK-box wilde hebben ;D Makkelijk om te herkennen, de gouden EZK doosjes zijn altijd chippable heb ik me laten vertellen. Die zaten in 94/95 940's en in speciale voertuigen (politie, brandweer), maar ik weet niet of dat laatste klopt. Iemand die ik ken gaat binnenkort naar Zweden. misschien dat hij een EZK-box kan meenemen? Alhoewel de chipbare versies daar wel extra gewild zullen zijn... In de linker deur van mijn 940 zit geen CV-motortje (en de deur is al bijna verkocht :-P)
23 January 2007, 23:06
Ik bel morgen eens naar marans, Volvo-sloop in Veldhoven, wellicht heeft ie er een paar liggen. Ik schroef ze wel open.
Ik weet inmiddels dat ik geen EGR heb, dus zouden alle B230 EZk's het moeten doen in mijn auto. Maar eerst moeten die (*&#@&^%#*$#)(* yanks die chippies maar eens betalen. Ik wordt er erg pissig van, 12-01-2007 liep de group-buy af en NOG hebben maar 5 v/d 13 mensen betaald. Die 5 zitten nu te wachten totdat de rest wil betalen, echt niet sociaal.
23 January 2007, 23:47
Ik zat ook eerst te denken aan die FRPE ofzoiets
![]() (tenminste, ik denk dat je die bedoelt) maar de prijs in verhouding met een megasquirt.. is een ms toch wel interessanter... Wat betreft de injectoren; iedereen heeft het altijd maar over de 'browntops' van de 2.3 ford motoren maar volgens mij moet 'blauwe R injectoren' van bv. een S60 T5 ? En aangezien veel FWD volvo mensen die tunen die injectoren bij een upgrade vervangen, moetn die wle te scoren zijn ? ze flowen volgens mij 391cc als ik het goed onthouden heb.
24 January 2007, 00:54
Jelmar schreef:Ik zat ook eerst te denken aan die FRPE ofzoiets Die chippen bedoel ik idd, maar ze zijn 200 euro. Megasquirt zal toch wel flink duurder zijn (de totaaloplossing dan welteverstaan). tot 300PK doen die chippies het prima. Iemand heeft er zelfs 320 Wiel-PK's mee bereikt. Alhoewel, ik zeg wel 200 euro, maar ik moet ook nog ergens een andere EZK vandaan toveren (lees: kopen) MS is natuurlijk veel uitdagender (en flexibeler). Maar ook complexer. Hoe dan ook zal het liggen aan mijn "einddoel", dat nog niet vaststaat. Als ik overstap dat zou ik de gechipte ECU & EZK wel kunnen verkopen denk ik. Alle (naar mijn weten) FWD volvo injectoren zijn high-impedance, de B230FK injectoren low. Anders zou ik in de 940 exact dezelfde injectoren hebben gestopt als in de V40. 441cc/min Bosch gevallen, tegen de $160 op ebay. Minder dan 441cc/min wil ik ook zeker niet hebben. 300PK is het minimum dat ik wil bereiken, net als in de V40, en in de V40 draaien die 441cc/min gevallen op 98%DC bij WOT, dus voor minder doe ik het niet ![]() Greetzz, Janis
24 January 2007, 19:58
HA!
Chippable EZK gevonden op ebay duitsland, de verkoper heeft 'm voor me opengemaakt, een foto gemaakt en ja hoor, chippable: 31.40 euro incluus verzenden. mooi man (een 0 227 400 146 overigens) Nu de chippies nog! (en een beetje beter weer zodat ik mijn boost-gauge kan inbouwen, de MBC en de linker deur uit elkaar kan halen om te kijken of er een motortje in zit)
24 January 2007, 21:31
v40jlt4 schreef:HA!hoe heb je die dan gevonden? ik had vanmiddag ook ff ebay afgestruind, en gelijk ff gezocht naar wat EZK doosjes omdat je er een nodig hebt. Ik had niets gevonden onder de 50 (?) euro... Nu hopen dat die langzame betalers van de chips group buy eens opschieten! Echt ongeloofelijk dat sommige mensen zo laks zijn. Een is zelfs zn auto aan 't verkopen waarvoor ie de chips wilde hebben...
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Alweer een 240 gekocht. De 4e 240 inmiddels | Gideon | 27 | 11.280 |
20 March 2008, 21:45 Laatste bericht: Gideon |
|
De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) | geestschrijver | 10 | 9.460 |
29 October 2005, 18:27 Laatste bericht: Peter Timmer |