Topics: 43
Funsdaf schreef:Mijn 264 stond voor 2950,-- te koop en heb ik voor 2000,-- (wel zonder APK) meegenomen.
Ja, de auto kost 1000 euro meeneemprijs. Dat vind ik nog steeds te duur. Het opknappen van de carrosserie kost enorm veel tijd. Ik ga morgen even kijken. Erg veel interesse heb ik nog niet, maar wellicht bij 500 a 600 euro? Maar goed, jullie weten dat dit wrs. te laag is.
Volvo 740 tic '84.
Funsdaf schreef:Zo niet, dan laat je hem lekker staan, zijn genoeg verroeste Volvo's te vinden.
Ik ben vandaag even geweest, wat een roestbak zeg! Hier moet heel veel aan gebeuren. Ik heb niet meer geboden op deze auto. Komende dagen maar eens de plussen en minnen op een rijtje zetten. Aardige verkoper, maar wel gladde verkooppraatjes. Zo zou alleen de versnellingsbak 750 euro opbrengen. Nou, voor dat geld haal ik hem onder mijn eigen auto vandaan en kom ik zelfs brengen.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 17
heb m al eens bekeken en die 246 ook die stond er toen naast die was veeeeeel mooien had ik toen misschien ook zelf moeten kopen maar ja die glt was zoals ik m zag niet veel en dat is al best lang geleden veel roest en niet mooi
Vitara
Topics: 55
Funsdaf schreef:O ja, had toen nog gevraagd of ik de velgen van de GLT bij mijn 264 kon krijgen, maar dat ging toch niet 
Gelukkig maar
Leve staal met chromen doppen !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 135
Funsdaf schreef:Die GLT zal uiteindelijk toch wel een keer een slopertje worden.
Als ik weer eens in de buurt van Arnhem ben zal ik weer eens langs die zaak rijden.
Kijken waarvoor ik de GLT mee kan krijgen.
jammer om te slopen. Maar als t niet anders is. ââ¬500 euro is ie altijd wel waard toch?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Op zich zou ik wel 500 euro voor de auto willen neertellen. Het wordt dan een project waar ik jarenlang aan zal werken. De extra kosten die heb berekend, en dat is dan echt low-budget, komen op 2000 euro. Daarvoor is de auto technisch 100%, maar natuurlijk niet gespoten. Ik doe dan al het sleutel- en herstelwerk zelf.
Er gaat veel geld in het plaatwerk zitten (als je het tenminste goed wilt doen). Daarnaast heeft de auto achterstallig onderhoud van honderden euro's. Dan heb ik het over nieuwe banden, uitlaat, d-riem, remschijven/blokken en schokbrekers. Ik zit dan al op ruim 1000 euro en dat is erg low-budget berekend.
Toch zie ik er vanaf omdat ik de tijd en de ruimte mis om lekker te kunnen sleutelen, slijpen/scheuren/lassen/plamuren ed. Ook het feit dat in Zweden voor 500 tot 1000 euro prachtige GLT's en Turbo's te vinden zijn. Je betaalt dan 100 euro aan reiskosten (afhankelijk van waar je in Zweden moet zijn) en vervolgens nog een keer 100 euro aan brandstofkosten om de auto naar NL te rijden.
Volvo 740 tic '84.
Inspectieverslag van de 240 GLT op 28-12-2006.
Ik ben vandaag voor het laatst voor de auto wezen kijken. Het model zo met die neus en de motor die erin lag vond ik wel interessant. Toch heb ik de volvo nu definitief uit mijn hoofd gezet. Voor degene die een eventuele bezichting overweegt, lees onderstaande.
Uit de proefrit die ik maakte bleek dat de versnellingsbak de motor niet onder controle heeft. Het loopt niet soepel, zeker niet de overdrive. Daarnaast kon ik duidelijk merken dat de auto lang had stilgestaan. Bij het remmen trok de auto enorm naar rechts. Daarnaast deden verschillende lichten het niet meer, de alarmlichten deden zelfs niets meer.
Beide wielbakken hadden behoorlijke gaten. De wielkasten waren behoorlijk aangevreten door de roest. De deuren idem, grote roestblazen zaten er in sommige hoeken. Ook in de kofferbak achter de nummerplaat was de auto behoorlijk in de naden door roest aangetast. Al met al wordt deze auto steeds verder aangevreten. Doodzonde, dit had niet gehoeven, hij is nu zo ver heen dat ik het opknappen niet meer binnen mijn budget en tijd kan doen.
De auto heeft naast een klokje geen extra metertjes, de bekleding is ook in aardige staat. Er zit een GLE-stuur in deze auto. De deurschanieren lopen stroef en de deur van de bestuurder krijg je nauwelijks open.
Positief was het geluid van de motor, dat klonk goed. Evenals de carrosserie boven de strippen rondom. Als je de "algvorming" wegwast, dan is de auto daar nog wel mooi. De Virgo-velgen zien er nog mooi uit, al kunnen ze wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Een velg is niet meer zo goed, de band loopt steeds leeg. Ook zijn er twee speakers in/op de hoedeplank bevestigd (moet je maar net willen).
Over de verkopers: een man met grijs haar (baard en bril) was aardig en een tikkeltje te overdreven in zijn verkooppraatje. Hij vroeg 750 euro voor de auto, ik denk dat 650 euro nog wel overeen te komen is. Voor de goede handelaar misschien tussen de 500 en 600 euro. Hij gaf aan dat de auto nu wrs. gesloopt gaat worden voor onderdelen.
Een andere verkoper (lange man met bril en tondeuze kort haar) met wie ik eerst onderhandelde moet je geen zaken mee willen doen, hij liegt je voor of hij kent de prijzen niet. Volgens hem zou de auto voor 1300 euro in topstaat gebracht kunnen worden (incl. spuiten). Daarnaast vroeg hij 1000 euro voor de auto. Ik moest hem eraan herinneren dat zijn collega 750 euro vroeg.
Dus voor degenen die deze volvo uit zijn lijden willen verlossen, doe hier je voordeel mee, maar reken op een hoop werk. Het is een prachtauto, helemaal als je hem in goede staat kunt krijgen. In onderdelen kun je de auto wel terugverdienen. Maar goed, dan ben je een handelaar geworden.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 135
Harry schreef:Ook het feit dat in Zweden voor 500 tot 1000 euro prachtige GLT's en Turbo's te vinden zijn. Je betaalt dan 100 euro aan reiskosten (afhankelijk van waar je in Zweden moet zijn) en vervolgens nog een keer 100 euro aan brandstofkosten om de auto naar NL te rijden.
Dat het leuke auto's zijn daar in Zweden moet je ook nog maar afwachten natuurlijk. Ik dacht ook dat daar wat te halen viel maar dat is me al uit mn hoofd gepraat. Vaak zijn ze slechter dan je denkt.
Harry schreef:In onderdelen kun je de auto wel terugverdienen. Maar goed, dan ben je een handelaar geworden.
en is er weer een originele 240 GLT Sedan minder
Bedankt voor je verslag. Wat ik al zei. ââ¬500,- is toch echt de max. Ik denk dat je m daar wel voor mee krijgt als je echt wil. Maarja...wil je er de tijd en het geld in stoppen om m te restaureren? Polen lijkt mij DE oplossing voor deze auto. Sander, ik zou m kopen opknappen in Polen (ââ¬2000) en doorverkopen! :-) Auto gered en misschien nog wat verdient?
Trouwens, hoeveel staat er op zn kilometerteller?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
TheSaint77 schreef:Dat het leuke auto's zijn daar in Zweden moet je ook nog maar afwachten natuurlijk. Ik dacht ook dat daar wat te halen viel maar dat is me al uit mn hoofd gepraat. Vaak zijn ze slechter dan je denkt. 
Ik spreek niet uit ervaring, dus bewijzen kan ik het niet, maar dat ze minder geld voor hun volvo's vragen dat is zeker. In NL zijn er handelaren als D*vid \ G*ert die er een lucratief handeltje van maken. Een auto in Zweden kopen en in NL doorverkopen met een extra 0 in de prijs.
Harry schreef:In onderdelen kun je de auto wel terugverdienen.
TheSaint77 schreef:en is er weer een originele 240 GLT Sedan minder 
Dit is de realiteit wanneer een auto niet wordt onderhouden. Deze GLT staat volgens de RDW al vanaf oktober 2004 op naam van deze garage en vanaf april 2004 zonder APK. Ja, en als er dan in de tussentijd niets gebeurd, dan krijg je een duur verhaal. Ik denk dat het een project wordt zoals Ticcie dat heeft gedaan met zijn Turbo. Bovendien, 2000 euro voor een restauratiebeurt in Polen klinkt niet echt goedkoop. Dat geld haal je wrs. niet meer terug. Je aanschafkosten + vervoerskosten komen er ook nog bij. Je bent dan natuurlijk wel een echte liefhebber dat je het bestaan van deze auto wilt redden :wink: . Voordeel is dat de auto over ruim twee jaar belastingvrij is. Maar ja, dan lokt een LPG-installatie pas echt kopers
TheSaint77 schreef:Wat ik al zei. ââ¬500,- is toch echt de max. Ik denk dat je m daar wel voor mee krijgt als je echt wil. .
Ja, als je echt wil, maar degene die dat op dit moment lukt zou ik een knappe handelaar vinden. Het zijn volgens mij geen volvo-liefhebbers, maar ze weten wel dat de onderdelen geld waard zijn. Vaak hebben autohandelaren geen tijd en zin in slopen, dus wellicht valt er na een paar weken nog over te praten.
Ikzelf had overigens 400 euro meegenomen. Meer wilde ik er niet voor geven. Ik kon ze er niet blij mee maken.
TheSaint77 schreef:Trouwens, hoeveel staat er op zn kilometerteller?
255.000 km (dat valt dus mee, al had ik wel het idee dat deze auto wat afgescheurd was).
Volvo 740 tic '84.