22 November 2006, 22:10
Knappe kar, Kaassie :!:
Heel mooie velgen ook trouwens!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Kaassies frisse kar!
|
22 November 2006, 22:10
Knappe kar, Kaassie :!:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
22 November 2006, 23:48
mooi hoor, die kleur kom je niet vaak tegen.Aan de pk's wordt ongetwijfeld nog gewerkt.Noem je dit nou een 2.4 T of een T-5?
45 1993,v70 awd 97
23 November 2006, 00:23
TheSaint77 schreef:Das ne schon wagn! Mooie kleur en mooie velgjes! HEY ik heb een eige topic. das leuk zeg. liep ff uut de hand zeker :lol: in het andere topic. ik zal je vertellen mijn blauwe oudje ![]() http://www.kuiperautomobielen.nl/ ik was op zoek naar een 245 voor dagelijks gebruik maar wil het gevecht tegen de roest niet aan gaan. vind ik zonde van mijn tijd. als ik iets zou opknappen voor mezelf moet het 100%. en ik weet uit ervaring zodra je gaat kloppen op roest is het eind meestal zoek. na een hele mooie 245 te laten schieten , omdat ik de T5 niet zo gauw kwijt kon , stond alles op een laag pitje. ik dacht laat ik eens kijken bij V70. en wat denk je het eerste plaatje was meteen raak. goed van prijs met wat kleine mankementen. maar das raad voor en ben handig genoeg daarvoor. dus V70 opgehaald en 850 T5 ingeruild. ik had een kleine wens lijst. airco + cruise control en als kon vol leer. de T5 had al deze opties behalve vol leer. ik heb nu dezelfde auto met vol leer. echt gave bak. maar onder tussen al heel wat aan verspijkerd. nu moet het toch echt ophouden. maar heb nog steeds goede moed. de 850 heeft me 3-1/2 jaar niet in de steek gelaten dus hoop deze ook niet. op de terug weg bij meppel een pitsstop bij een volvo dealer omdat de motorlampje aan ging. de gasklep is vuil wass het antwoord ff schoon maken en klaar. maar hier op texel bij de dealer was het anders. de gasklephuis is elektronisch en moet vervangen worden. ok , op het volvo forum gekeken en alle type's volvo tussen '97 en 2001 hebben dit euvel. dus maar laten repareren , was ook nog de luchtmassa meter kapot. dus ff wat geld achteruit. de airco had ook een beurt nodig. en de rest ook. de rest kan ik zelf ( grote beurt) , de airco kan ik half repareren en de gasklephuis kan je zelf doen maar omdat het een modificatie was moest er ook software ingestopt worden. dus maar laten doen bij de dealer. onder tussen is het contactslot stuk heb ik water lekkage bij de achterklep. de achterklep moest gespoten worden door roest vorming van binnen uit. door volvo nederland vergoed gelukkig. ![]() dus als hij straks weer thuis is. (is nu bij de dealer voor het spuiten). hoop ik toch echt dat ik er veel plezier aan mag beleven. vergeleken met mijn T5 rijd hij des duivels . wat een verschil 6 jaar jonger. hij rijd als een snaar. dus kan niet afwachten dat hij weer terug is. Citaat: mado schreef: dit is een 2.4T een low pres. turbo. ach hij doet het best en laat hem lekker zo. 195 PK krijg je toch niet op de weg als je gaat stampen. dus waarom 300 PK zonde van het geld vind ik.
23 November 2006, 14:28
jammer dat er toch nog eea aan mankeerde. Maar ik neem aan dat je even contact hetb gezocht met Kuiper want dit (LMM en gasklep etc) valt waarschijnlijk ook onder BOVAG garantie?
Een vriend van mij had ook wat probleempjes et zn C70 nadat hij die bij een handelaar had gekocht. Hij wat dingen bij de dealer laten repareren en naderhand een regeling getroffen met de garage waar de auto gekocht was. Dat was probleem. En zolang dat geen probleem is en alles daarna is opgelost is het natuurlijk wel weer fijn zo'n 'nieuwe' wagen. Maar ik zie net dat je oude T5 pas was ingereden :-) Citaat:273527 Km en dit is natuurlijk heel leuk: Citaat:Bijzonderheden Maargoed, ik had al gezegd dat ik besloten heb geen andere kar te kopen maar te gaan investeren in mn 245 turbo. 8) :lol: Trouwens, dr zit geen LPG in. :wink: "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
23 November 2006, 19:33
Ik heb met de V70 ook al genoeg gezeik gehad na aankoop.Grootste ingreep waren de keerringen tussen motor en bak en bij de tussenbak,samen met nog wat kleine dingetjes toch wel een fikse aderlating, particulier gekocht en dus geen garantie.Omdat ik de wagen dan ook helemaal perfect wil hebben ook maar een complete spuitbeurt ertegenaan gegooid, weg met al die ellendige steenslagjes en winkelwagendeukjes, dat is wel heel goed gelukt moet ik zeggen, maar was ook wel een heel karwei.Rijdt wel als een speer maar kan nog steeds niet wennen aan die enorme draaicircel, inparkeren of omkeren is echt een hele klus.Het is nog steeds niet helemaal mijn auto, heimwee naar de 240 steekt meer en meer de kop op
45 1993,v70 awd 97
23 November 2006, 21:05
ik moet zeggen dat die kuiper het heel netjes heeft gedaan met mij.
ik had zo veel van de prijs gehaald dat hij niet echt van garantie wou weten. maar hij had woordelijk gezegd mocht er echt wat mee wezen dan kon ik altijd contact met hem opnemen. dat heb ik gedaan en hij heeft het goed met me gemaakt. hij heeft een gedeelte mee betaald aan de rekening. echt een geschikte vent. zal daar misschien in de toekomst vast nog wel es een auto vandaan halen. de V70 heeft naar mij idee toch wel een kleine draaicirkel. de 850 kon ook vrij krap draaien. de V70 AWD misschien en grotere draaicirkel door de 4 wielaandrijving.
23 November 2006, 21:12
Pssst Kaassie, [size=8px]wat waren de gebreken/zwakke punten van de T5 die je ingeruild hebt, met andere woorden, mankeerde er veel aan ?[/size]
Voor de prijs waarmee hij nu te koop staat daar bij Kuiper had je hem toch ook particulier wel kwijt gekund?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
23 November 2006, 21:47
ik weet dat ik hem particulier had kunnen verkopen.
maar wanneer komt de koper voorbij. en is dan de V70 er nog. vandaar de inruil. er mankeerde nix an dat ik hem inruilde. want het was ook onverwachts eigenlijk en eigenlijk niet in de planning. mocht de V70 te veel makeren en te veel gaan kosten koop ik hem weer terug had ik bedacht. maar ben vol goede moed over de V70 want die rijd echt lekker. en ruikt lekker naar leer als je instapt. wat een luxe voor zo'n boertje als ik. :lol: :lol: :lol: maar je moet af en toe verjongen en had hem 3 en een half jaar gehad. de 850 is 12 jaar en was nog iets waard als je hem nog een paar jaar houd is hij nix meer waard. nu heb ik er weer 1 van 7 jaar oud en kan weer 3 jaar sturen toch. dan is hij 10 en is er wel een S60R van 6 jaar oud ofso die dan weer aan de beurt is om in te gaan rijden. zo doe ik het een beetje.
23 November 2006, 23:23
Ik weet niet zeker of het wel de bedoeling is om hier uitgebreid over de V70 te gaan kletsen, maar ik vind zijn looks heel fraai, en ik heb me op optisch gebied al uitgebreid georiënteerd op dat gebied en ben overgegaan tot de bestelling van het volgende setje: Heldere 2003 C70 koplampen met heldere knippers van scan-tech(zonder oranje vlak), xc-grilletje, Spoilertje zonder remlicht (expres), originele dubbele uitlaat.3 december komt het binnen en gaat het erop.In de tussentijd nog gelegenheid om de ruiten een pietsie donkerder te laten maken.Ondanks het feit dat de auto nu reuze pittig is met 223 pk, mag er van mij best nog wat bij (eigenlijk had ik meteen voor een R moeten gaan).Naast de electronische aanpassing heb ik inmiddels begrepen dat het vervangen van de turbo en downpipe daarbij veel kunnen toevoegen.In dat geval is het natuurlijk verstandig eerst de remmerij eens goed aan te pakken,want die is matig voor zoveel vermogen. Dat resulteert al snel in het vervangen van de Columba's door bijvoorbeeld 17"Comets.En zo blijf je maar bezig.
45 1993,v70 awd 97
23 November 2006, 23:41
mado schreef:Ik weet niet zeker of het wel de bedoeling is om hier uitgebreid over de V70 te gaan kletsen, maar ik vind zijn looks heel fraai, en ik heb me op optisch gebied al uitgebreid georiënteerd op dat gebied en ben overgegaan tot de bestelling van het volgende setje: Heldere 2003 C70 koplampen met heldere knippers van scan-tech(zonder oranje vlak), xc-grilletje, Spoilertje zonder remlicht (expres), originele dubbele uitlaat.3 december komt het binnen en gaat het erop.In de tussentijd nog gelegenheid om de ruiten een pietsie donkerder te laten maken.Ondanks het feit dat de auto nu reuze pittig is met 223 pk, mag er van mij best nog wat bij (eigenlijk had ik meteen voor een R moeten gaan).Naast de electronische aanpassing heb ik inmiddels begrepen dat het vervangen van de turbo en downpipe daarbij veel kunnen toevoegen.In dat geval is het natuurlijk verstandig eerst de remmerij eens goed aan te pakken,want die is matig voor zoveel vermogen. Dat resulteert al snel in het vervangen van de Columba's door bijvoorbeeld 17"Comets.En zo blijf je maar bezig. je mag hier met alle liefde je dingen vertellen hoor over de V70. tis mijn topic en als saint gaat lopen snoeien dan :evil: :evil: :evil: :evil: ![]() wil je een kleine spoiler of een brede over de hele achterkant. ik heb er 1 die valt over de achterraam. de 850 had hem tot over de achterlichten. dat vond ik persoonlijk mooier. dus misschien vind jij de kleine spoiler wel mooi , kunnen we misschien wat regelen. :wink: ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|