Topics: 52
Ik ben nog steeds de enige met Volvoloze ouders...
Overigens is er uiteindelijk wel een merkentrouw ingeslopen: Toyota. Moe heeft nu een Avensis. Heel erg verstandig natuurlijk, maar leuk? Nee.
Topics: 21
geestschrijver schreef:Ik ben nog steeds de enige met Volvoloze ouders...
Zelfs mijn schoonouders hebben jaren lange volvo verleden
(ik heb mijn vrouw daar niet op uitgezocht) puur toeval.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 32
Mijn ouders begonnen met een
Ford anglia
daarna....meer als 50 auto's... echt, mijn vader is een beetje auto gek
en kocht elk jaar een andere (nieuw) en soms als hij niet beviel na 3 of 6 maanden al een andere..
Het begon een beetje met Tuanussen
karmann gia
audi 100
peugeot 504 gl en ti! ( was mijn favoriet)
veel bmw's 5 en 7 serie
mercedesen w 123 en w 124
porsche ! (penopauze :wink: )
na pensioen ging het iets minder heftig'
een aantal VOLVO'S V 40 en S40
Nu is hij 74 en rijdt in een focus (2006) met alles erop en eraan
en mijn moeder (71) in een ka.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 55
Golf (2x)

Saai hè ?
Mijn opa reed Daf, mijn iets bemiddelder andere opa Ford Taunus en "de rijke kennis" van mij ouders Volvo 244. Mijn eerste auto was dus een Daf 55, mijn tweede dus een Ford Taunus en mijn derde dus een Volvo 244

. De Taunus is inmiddels vertrokken, de Daf en de 244 blijven !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 15
Mijn ouders:
Mijn moeder rijdt nu in een Citroen ZX, nieuw gekocht in 1992.
Daarvoor een Fiat Uno, een Toyota 1000, (het wordt erger) een Skoda 110R, een Citroen Dyane 6, een Simca 1000 met ronde achterlichtjes.
Mijn vader had altijd een bestelwagen voor zijn zaak. Heel overzichtelijk. Het begint met een O.. en eindigt op ..pel Rekord Caravan. Van diverse typen heeft ie er minstens drie gehad. Maar dat begint al voor mijn tijd. Ook staat me vaag nog een VW busje bij. Nadat de zaak was opgeheven, was er maar 1 auto, maar die staan genoemd bij mijn moeder.
En er is wel eens gepraat over een Fiat Multipla (het origineel), een Lelijke Eend. Maar dat was nog voor de sixties. Daarvoor had ie motoren, Norton, CZ en anderen die ik niet weet en ik mijn vader niet meer vragen kan.
En mijn moeder had, toen ze nog alleen was, een Vauxhall Viva HA samen met haar broers en zus nieuw gekocht.
Dus geheel Volvo-loos.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Topics: 54
De erelijst van mijn moeder:
Daf
Daf
343
343
340
340
460
mijn opa:
div. Daf / Volvo's
De schoonouders van mijn zus:
244 (heb ik nu)
760
740 T
960
Toyota Aensis
en ikzelf:
Golf 1 SC
BMW 316
440 T
240 GL
244 DL
244 T
de laatste 3 heb ik nog, dus zoals je ziet one happy volvo family !
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 32
Als opa's en oma's mee mogen doen.. :lol:
1 opa heeft een aantal vauxhal viva's en een toyota corolla hardtop gehad.
En de andere (met meer smaak) citroen ds en opel diplomaat en later opel commodoor coupe GS/E 8)
En een rekord
Jammer genoeg zijn ze er niet meer (de opa's en de auto's)
De laatste toyota is door mijn neefje vakkundig naar de galemiesen gereden 3 maanden nadat hij hem had gekregen.. :evil:
De rekord is pas 2 jaar geleden overleden, nadat mijn tante (op texel) er nog vele jaren plezier van heeft gehad.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 35
geestschrijver schreef:Ik ben nog steeds de enige met Volvoloze ouders...
Overigens is er uiteindelijk wel een merkentrouw ingeslopen: Toyota. Moe heeft nu een Avensis. Heel erg verstandig natuurlijk, maar leuk? Nee.
Nope, mijn ouders horen ook in dit (korte) rijtje thuis. Al kan ik ff niet zo uit 't hoofd opnoemen welke autootjes allemaal onze oprit hebben aangedaan. Het waren er best wat, gezien mijn pa steeds weer de ene aftandse tweedehands inruilde voor een andere...
Lijst vul ik later wel es behoorlijk in. Voor de vuist weg waren het vooral Japannertjes en buren daarvan. En pokkeklein. Van de laatste drie weet ik het zeker:
Suzuki (Alto?)
Daihatsu (Domino)
Toyota (Yaris, nieuw)
De Volvoliefde heb ik alvast niet van mijn pa meegekregen, integendeel. Hij greep elke gelegenheid om die Volvo uit mijn hoofd te praten (te duur, te groot, te zuiperig, ...). Yeah right, as if :lol: 8)
Topics: 52
Bij de diverse opa's en oma's zijn wel Volvo's te bekennen: mijn opa van vaders zijde heeft Daffen 44, 55 en 66 gehad en als laatste volgens mij een oranje Volvo 66.
Van mijn andere opa en oma - voornamelijk oma, opa overleed vrij jong - kan ik me een paar B-kadetten herinneren - en hoe het voelt om met je vinger tussen zo'n deur te komen - en Renaults 12 en een goudkleurige C-kadett en een Mazda 323 en een 626. Omstreeks 1990 kreeg mijn oma een vriend met zo'n boeren-Mercedes (W123?), toen deze werd gestolen kocht hij een Volvo 740 sedan. Dit was zijn laatste auto, ze zijn nu beiden de 90 gepasseerd en wonen nog altijd samen...
Overigens was mijn pa erg blij toen ik dik vijf jaar geleden mijn eerste 240 estate kwam laten zien, maar dat was vooral omdat hij die ouwe troep van daarvoor - Peugeots 404 van vijfendertig jaar oud - helemaal niet zag zitten.
Topics: 30
Pff, misschien niet precies in chronologische volgorde:
VÃÂÃÂÃÂl Kevers...(de meeste reed m'n vader total loss....)
Austin Glider ?
Ford Cortina ?
Toyota 1000 ?
Toyota Corolla
Toyota Carina
Toyota Celica
Toyota Cressida
Toyota Camry ? (of zoiets uit ca 1985)
BMW 316
BMW 318
BMW 320
Tering, wat een Toyota's en nog steeds spreek ik geen woord Japans :oops:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.