1 January 2019, 13:09
(1 January 2019, 03:36)Nicolaas H schreef: Ik zal de werkwijze in gedachten houden!
Ik krijg over twee dagen hulp van Gideon. Ik heb er vertrouwen in dat het samen gaat lukken!
Ik ga wel uit van een gelukkig nieuwjaar. ; )
Al heb ik na jouw post nog even goed naar de carterpan gekeken en die is behoorlijk ingedeukt. En lekt.
Volgende probleem ...
Maar wat ik niet begrijp, je hebt een pracht van een subframe onder de volvo waarom zet je daar dan niet de hydraulische krik onder. Iets stevigers om je krik onder te zetten heb je niet. Ik doe dit wel altijd icm met een stukje 18 mm multiplex om de tectyl en verf niet te beschadigen. Het subframe is met de krik beter te bereiken dan de carterpan.
Ik vraag me hoe je er eigenlijk bij komt om de krik onder je carterpan te zetten en zo je auto op te krikken. Is dit je verteld of heb je dit jezelf aangeleerd. Er zitten zelfs thv onder de A-stijl verstevigingen die ook als krikunt gebruikt kunnen worden. Hoe krijg je anders een auto omhoog op een 2 koloms brug. Dus daar kan je ook je krik onder zetten als je wilt. Als je carterpan zo erg ingedeukt is zou ik deze maar is heel snel vervangen en kijken of je geen inwendige schade hebt aan je aanzuigbuis van je olie pomp. Kans is dat die deels is afgedekt door het ingedeukte Carter.
Veel succes met de inspectie en vervanging van je motorsteun en als je in 2019 je auto aan de voorkant gaat opkrikken weet je nu waar hoe je het niet moet doen.