1 February 2018, 23:38 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 February 2018, 23:47 door edwin.)
De opening is het rechtopstaande buisje tussen de balg en de spinnekop.
Onderin het gaatje zit een inbus waarin de 3 mm stift in past.
Het CO wordt niet geregeld bij onze K-jets.
Is een vaste instelling net als een carburateur.
Alleen verdraaien met stilstaande motor.
Na de verstelling de inbusstift verwijderen , motor starten en CO meten.
De opening is het rechtopstaande buisje tussen de balg en de spinnekop.
Onderin het gaatje zit een inbus waarin de 3 mm stift in past.
Het CO wordt niet geregeld bij onze K-jets.
Is een vaste instelling net als een carburateur.
Alleen verdraaien met stilstaande motor.
Na de verstelling de inbusstift verwijderen , motor starten en CO meten.
Ik heb bij mij gekeken. Dat buisje heb ik niet maar wel het gat. Met de lange 3 mm naar binnen gegaan en ik voel geen inbus zitten. Kan ook zijn dat er veel vuil in zit. Als ik druk op de imbusstift dan gaat de lucht weger naar beneden, kan dat kloppen? Ik voel geen verstel mechaniek waar ik aan kan draaien.
2 February 2018, 22:35 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 February 2018, 22:36 door edwin.)
(2 February 2018, 19:06)marc-f schreef: Mooi !!
Toch weer die injector rubbers .
Die losse slang kan ik even niet plaatsen.
De dikke geïsoleerde slang rechts naast je hand is de eigenlijke carterventilatie.
(30 January 2018, 13:18)edwin schreef: Misschien heb je dit hele traject al doorlopen maar toch nog even dit.
Als er verschil is tussen koud en warm draaigedrag dan doet de WUR wel degelijk wat .
Laat eens CO meten bij warme motor .
Moet zo rond de 3% zitten .
Ik heb dat nog niet helemaal eruit Edwin. Mijn pijlen had ik ook gericht op de WUR. De auto gaat binnenkort naar de garage voor de CO meten. Mocht dit niet goed zijn lijkt de WUR mij ook een rol te spelen. Koud loopt de auto perfect met veel power en een goede gas response met stationair rond de 800tpm heel netjes, warm valt hij bijna uit en varieert het toerental, kakt hij in en ploft de uitlaat soms..
De zoektocht gaat door.
Bedankt Edwin.
Ik zet toch 50% in op het rubbertje van de intank pomp naar de vlotter dat zal vast nog nooit vervangen zijn. Na meer als dertig jaar is die meestal compleet verteerd door de benzine. Is een stom stukje rubberen slang met 2 metalen klemmetjes dat ze in iedere autozaak hebben. De intank pomp doet zijn werk maar pompt het dan gewoon rond in de bak en niet in de leiding. Zoek maar eens een foto van een vlotter op het net, dan snap je het wel.
Zeker ook goed om te vervangen. Waar zijn die in tank pompjes nog te krijgen? Of alleen het rubber vervangen? Wat is wijsheid... Ben het ermee eens dat dat rubber best wel slecht kan zijn na die tijd.
Skandix
Heb je een bericht gestuurd mbt de WUR maar je inbox zit vol!
Ik heb je mijn 06 en email gestuurd in mijn laatste bericht.