Topics: 38
8 February 2016, 18:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 February 2016, 18:28 door Arjan..)
Voor een taxatie is het volgens mij het belangrijkst dat hij APK heeft en hij er verzorgd en netjes uitziet. Even stofzuigen, wassen en poetsen dus. Evt restauratieverslag helpt ook. Deuken, roest en ontbrekende zaken helpen niet.
Als je lid bent van de VolvoKV of het 240-260 register kun je via hen voordelig laten taxeren. In Utrecht zit
http://www.ataxaties.nl/ Geen ervaring mee
Topics: 176
Even verplaatst van "Gezocht" naar een betere locatie.
Topics: 85
Eigenlijk wil je dus een hoge taxatiewaarde regelen middels AC en verwarmde spiegels, om te voorkomen dat je auto total loss wordt verklaard bij een afgereden sierstrip? Volgens mij heeft dat alleen zin voor echt mooie auto's in showroomstaat, alles daaronder zijn gewoon pas total loss als jijzelf dat vind. De reparatie van welke schade dan ook kan je zelf doen voor een paar tientjes, andere deur, ander voorscherm, bumpert erop, knipperlichten, kost allemaal niks en kan je ter plekke regelen met de schaderijdende partij. Zijn zij meestal ook erg blij mee (minder blij met hun eigen gehalveerde voorkant maar dan hadden ze maar afstand moeten houden).
En als het echt een klap was die bv. een deurstijl verbogen heeft, of een chassisbalk, schrijf je in bij de Volvo saved my life club en zoek je een andere 245.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 13
Hahaha prachtig stukje. De Volvo saved my life club. Love it.
Maar goed je hebt alleen al taxatie nodig om wa+ te kunnen verzekeren heh. Stel bij ruitschade oid. Als je voor een klein bedrag je auto kunt laten taxeren en daarmee je auto anders verzekeren om minder kwijt te zijn in geval van schade is dat toch geen gekke gedachte :-)
Topics: 85
10 February 2016, 13:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 February 2016, 13:58 door Marc1970.)
Zeer beperkt. Ik lees her en der dat WA plus al 10 euro/maand meer premie is dan zou ik elke maand een knipperlicht of koplamp eraf moeten rijden, of elke twee jaar een voorruit. Knock on wood.
De Volvo saved my life club bestaat echt zonder dollen:
https://www.media.volvocars.com/us/en-us...leases/312 ....the only downside to the Volvo Saved My Life Club are the conditions for membership.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 26
Voor mij persoonlijk zit een waardevermeerdering (wat betekent dat ik bereid ben meer te betalen) in de staat van het onderhoud en vooral hoe er zorg wordt gedragen voor verborgen zaken. Sowieso een schoon en geurloos interieur. Je laat niet iemand te gast zijn in je auto omringd door je eigen vuil van de afgelopen jaren. Nieuwe bussen in de achteras, gesmeerde deurscharnieren, geen vuil en drek in de wielranden en achter de spatlappen en intact geluidswerend schuim onder de pook zijn zomaar wat dingen die voor mij aangeven dat de eigenaar zijn auto serieus heeft genomen. Bij handelshokken zie je vaak dat ze daar de mist in gaan. En originele Volvo-onderdelen, zalig vind ik dat. Vergeet ook de originele middenarmsteun met bekerhouders niet, die gooit vaak hoge ogen.
Topics: 36
Taxeren zeker doen als je een mooie auto hebt, als het een pekelbak is die je in het voorjaar een schop geeft lekker goedkoop wa verzekeren.
Mijn schoonpa had nadat de Volvo 145 gespoten was de auto laten taxeren door een erkende taxateur die VKV rijk is.
Auto zelf werd getaxeerd op 5500 euro en alle accessoires die er op zaten tilde de taxatie op naar 8400 euro.
Zelfs de tom tom die in de auto lag kreeg een bedrag toegekend.
Ze werken met een punten systeem