Topics: 9
4 January 2016, 18:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 April 2016, 21:49 door PeterDeM.)
Hallo,
Weet nog niet goed wat ik ermee ga doen. Misschien beetje snel geweest.... Emoties hee....
Groeten,
Peter
Topics: 163
Of je verwacht er teveel van:
1; ik zie dat op de foto's niet terug
2; volgens mij verkeerd afgesteld, lijkt teveel naar voren ipv naar beneden, of rubbers zijn verouderd en niet veerkrachtig.
3; roestvlekken zijn ideaal, kan je wegpoetsen... Geintje. Roestpitjes snel aanpakken dan wordt het geen nare plek.
4; er horen harde rubber blokjes onder de ruit te zitten die voorkomen dat hij zakt. Waarschijnlijk zijn die dus weg. Een keertje de ruit eruit halen en opnieug goed en waterdicht vastlijmen is een goed idee.
5; Uitlijning (of banden?) is misschien niet helemaal in orde? Op zich kan ik me voorstellen dat deze extreem ver kan indraaien (zowat haaks) en dan niet meer terug komt.
6; Misschien weer die slechte rubbers van de kofferbak, anders lekkende achterlicht "pakking". FF eraf halen en netjes afkitten. Kan ook een nare roestplek zijn op de naad onder de bumper of vanuit de wielkasten.
Allemaal kleine dingetjes die je misschien zelfs zelf kan oplossen.
Topics: 20
Aansluitend op Dopski: als de wielbakken links en rechts vol water staan zijn de afvoerdoppen verstopt. Die zou ik als eerste doorprikken en ook goed open houden. Is de bron van roest in de wielbakken. Verder klinkt het niet heel schokkend! Eerst er gewoon maar eens van genieten en kan je in alle rust bekijken wat er aan gedaan moet worden.
4 January 2016, 21:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 April 2016, 21:55 door PeterDeM.)
Allemaal kleine dingetjes die je misschien zelfs zelf kan oplossen.[/QUOTE]
Misschien heb je wel gelijk. Maar hoe pak je die roestpitjes best aan?
Topics: 107
Aangezien de wielbakken vol met water stonden vermoed ik dat de vorige eigenaar op wat amateuristische wijze heeft geprobeerd om van lekkages af te komen.
Dat verklaart de kit die rond de raamsierlijsten is gesmeerd (heeft weinig zin omdat de kitlaag tussen ruit en carrosserie voor de afdichting moet zorgen en niet de sierlijst)
Dat de achterklep te diep ligt is misschien omdat hij de klep dichter op het rubber wilde drukken in de hoop zo van de lekkage af te komen.
Maak de kofferbak eens helemaal leeg en laat je erin opsluiten met een zaklamp en laat iemand met een waterslang op het kofferdeksel spuiten.Mogelijk zie je dan wat de lekkage veroorzaakt.
jos245 schreef:Maak de kofferbak eens helemaal leeg en laat je erin opsluiten met een zaklamp en laat iemand met een waterslang op het kofferdeksel spuiten.Mogelijk zie je dan wat de lekkage veroorzaakt.
Dat is een leuke! Dat ga ik doen!
Topics: 82
4 January 2016, 23:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 January 2016, 23:40 door Marc1970.)
Zulke miniscule roestputjes maak ik kaal met een mesje of een kleine schroevedraaier, ook de opstaande verf rondom eraf, dan wat anti-roest (hammerite, roeststopper, menie, zinkverf, wat je leuk vind) en dan een lakstift op kleur erbij zoeken bij de automaterialenzaak.
Heb je de onderkant ook goed bekeken? Op sommige Skandinavische wegen strooien ze grind en zand bij wijze van zout, daar slijt de undercoating nogal van.
De kofferbak heeft toch een opstaand randje bij normale regenbuien zal daar nooit water overheen piepen. Met een tuinslang zal het wel lukken, misschien gevolg van een te ijverige wasbeurt. De wielbakken hebben origineel deftige stoppen onderin, die keurig af horen te wateren.
Je deuk in het dak komt gewoon van een tak of een vlaggenmast of whatever, voor een botsing rimpelingen in het dak veroorzaakt is de rest vd achterkant ook compleet scheef.
De wieldoppen, die zijn compleet misplaatst. Voor de rest een prachtige GL. Wat voor motor zit erin, zwart of zilver kleppendeksel?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
6 January 2016, 19:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 April 2016, 21:54 door PeterDeM.)
Hoi Marc,
bedankt voor de anti-roesttip!
6 January 2016, 19:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 April 2016, 22:06 door PeterDeM.)
Dopski schreef:Of je verwacht er teveel van:
Allemaal kleine dingetjes die je misschien zelfs zelf kan oplossen.
Dopski,
heb je een afbeelding/tekening?
Topics: 82
In modeljaar 1985 (sep 84-sep 85) komt Volvo met een lage frictie motor, met een zwart deksel. Daarvoor was dat blank aluminium.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969