Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'93 245 GLT van DeBroeze
Tijdens aankoop gaf de verkoper al aan dat er eens gekeken was naar het centrale vergrendeling probleem. Openen gaat wel centraal, sluiten niet; alleen bestuurdersportier gaat dicht. Volgens verkoper al eens naar het relais gekeken, maar dit was t niet. Iemand een idee/suggestie?
Antwoord
Ziet er keurig uit hoor! Ook de onderkant zie ik geen noemenswaardige dingen. Draagarmen wellicht schoonkrabben en lakken, maar dat houdt het nog wel ff.
Je ziet aan het vuil bovenop de veerpoten dat het onder de motorkap goed smerig is geweest, maar dat hij niet alles heeft weggepoetst.

Als je trouwens ook de achterveren wil vervangen, dan raad ik je aan ook de veerschotels onderzijd mee te nemen. Die kosten niet zoveel en die waren bij mij kats-verrot. (zijn hol dus er blijft veel blubber in staan)
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Dank. Moet er sowieso nog met de doek en stofzuiger door, alleen nog maar wasstraat gehad (bijna meteen de antenne vergeten).

Nog tips om de motorruimte te reinigen, qua middeltjes etc.? Begrijp dat t goed is om dat ook bij te houden?
Antwoord
Ziet er prima uit toch !

Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
Nette bak hoor! Maar laat je niet misleiden door de bodem. Er zit aan de buitenkant een soort plastic plaklaag op en als die ook maar een klein beetje beschadigd is gaat er vocht onder zitten met roestgaten tot gevolg. Mijn bodem ziet er hetzelfde uit als de jouwe, maar ik ontdekte toch twee gaten. Ik zag wat minimale bruine plekjes zitten die nauwelijks opvielen, maar na duwen met een schroevendraaier bleek het hartstikke krokant te zijn over een groter oppervlak, toevallig ook altijd bij de langsdragers. Aan de binnenkant van de bodem kan het ook moeilijk te zien zijn omdat er op de vloerplaten een dikke bitumenlaag zit. Best kans dat er nog niks aan de hand is, maar voor het behoud van je mooie wagen kun je maar beter goed blijven opletten, vooral na de winter.
Antwoord
Grappig, die 240 had ik ook op het oog. Nette auto, gefeliciteerd!
Antwoord
Leuke auto! Gefeliciteerd met de nieuwe hobby! Het ge"kloenk" en gerammel voorin is ook vaak de rubbers van de stabilisatorstang. Check daarnaast je fusees meteen als ie op de brug staat.

De 240 is een heerlijke LEGO-auto en eenvoudig van opzet!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Zo veel kilometers, zo veel vragen. Leuk, al die reacties. Jammer voor jou, Jeru, maar je komt vast iets moois tegen. Ik heb in Vorden een erg leuke gezien en gereden, privà verkoop, staat op autoscout. Wellicht een idee.

• Ik begrijp dat de auto niet snel is, vandaag zo'n 135 gehaald met veel moeite. Viel me op dat de temperatuur opliep tot net iets boven gemiddeld, en daar bleef hangen. Bij lagere snelheden, rond de 80, hangt ie mooi in t midden.
  • iemand een idee voor het cv probleem? Openen gaat wel centraal, sluiten niet (sluit alleen bestuurderspartijen).
  • hoe bepaal ik de onderdeelnummers als ik onderdelen nodig heb?
  • De dranger van een portier loopt niet tegen de aanslag, deur staat daardoor niet in 'standen'. De As waar de wieltjes tegen aandrukken staat niet meer op scherp. Makkelijk te vervangen?
  • ideeen voor schoonmaak middelen voor motorruimte, behalve een doek en spierballen? Is een zwarte bende.
  • heb ik een injectiemotor? Hoe kom ik hier achter?
  • er zit een originele reserveband bij. Hebben deze een vervaldatum waarna ze niet meer te gebruiken zijn?
  • de klik die je hoort in de bak bij het in z'n achteruit zetten, normaal? Klinkt niet gek, maar toch ff checken. Ben als 30iger natuurlijk alleen nieuwe auto's gewend.:tongue:
  • enkele tips voor online onderdelen shops?

Als dit te veel vragen worden, en dit beter naar een nieuw/ander topic kan, hoor ik t graag.Confusedmile:
Antwoord
DeBroeze schreef:Zo veel kilometers, zo veel vragen. Leuk, al die reacties. Jammer voor jou, Jeru, maar je komt vast iets moois tegen. Ik heb in Vorden een erg leuke gezien en gereden, privà verkoop, staat op autoscout. Wellicht een idee.

• Ik begrijp dat de auto niet snel is, vandaag zo'n 135 gehaald met veel moeite. Viel me op dat de temperatuur opliep tot net iets boven gemiddeld, en daar bleef hangen. Bij lagere snelheden, rond de 80, hangt ie mooi in t midden.
  • iemand een idee voor het cv probleem? Openen gaat wel centraal, sluiten niet (sluit alleen bestuurderspartijen).
  • hoe bepaal ik de onderdeelnummers als ik onderdelen nodig heb?
  • De dranger van een portier loopt niet tegen de aanslag, deur staat daardoor niet in 'standen'. De As waar de wieltjes tegen aandrukken staat niet meer op scherp. Makkelijk te vervangen?
  • ideeen voor schoonmaak middelen voor motorruimte, behalve een doek en spierballen? Is een zwarte bende.
  • heb ik een injectiemotor? Hoe kom ik hier achter?
  • er zit een originele reserveband bij. Hebben deze een vervaldatum waarna ze niet meer te gebruiken zijn?
  • de klik die je hoort in de bak bij het in z'n achteruit zetten, normaal? Klinkt niet gek, maar toch ff checken. Ben als 30iger natuurlijk alleen nieuwe auto's gewend.:tongue:
  • enkele tips voor online onderdelen shops?

Als dit te veel vragen worden, en dit beter naar een nieuw/ander topic kan, hoor ik t graag.Confusedmile:
- Temperatuur: geen probleem. Dat hoort zo. De huidige generatie auto's is alles in gestabiliseerd om de bestuurders niet nerveus te maken.
- onderdeelnummers. Gebruik ik zelf nooit, gewoon zoeken in de bekende webshops (nordicar.nl, scandcar.nl, volvoklassiekers.nl, skandix.de, estateservices.nl, eindeloze lijst....) Maar je kan in de Volvo greenbooks wel onderdeelnummers terugvinden. Ff vergelijken in een webshop vind ik sneller Smile
- schoonmaak: gele dasty, remmenreiniger en doeken. Hogedruk vind ik eng, maar er zijn mensen die het aandurven (recent topic http://volvolvo.nl/threads/17586-Schoons...t=hogedruk. Lees de tips in dat topic, goed afplakken!)
- banden is max 5-6 jaar. Daarna kunnen ze een ei krijgen (heb ik net gisteren voor de 2e x binnen 12 maanden gehad). Productiedatum op banden is weeknr-jaartal, bijv. week 24 jaar 2008 = 2408.

De rest weet ik ff niet.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
DeBroeze schreef:Zo veel kilometers, zo veel vragen. Leuk, al die reacties.

Ik heb al een afsplitsing gemaakt van je oorspronkelijke topic. Leek me wel zo handig. Heb je gelijk je eigen "voorstel" topic.
Ik zit op een erg langzame campingwifi, dus heb je foto's nog niet kunnen bekijken. Wel snel wat antwoorden in willekeurige volgorde.

- De klik van de achteruit is erg kenmerkend voor de M45,46 en 47 (jij zal een m47 hebben), dat is volkomen normaal.
- De lage snelheid en hoge temp kan komen door een te arm mengsel (of verkeerde timing, maar dat verwacht ik niet). De 150-160 moet je ook met een 2liter wel kunnen halen lijkt me, desnoods in de 4.
- Je hebt een B200F volgens het label. Dat is de 2 liter met normaal gesproken een LH2.4 ecu die werkt met injectie.
- Nordicar.nl, Scandix.de vind ik zelf erg prettige webshops. Onderdelen nummers heb je bij de laatste site amper nodig, ze hebben een handige car-configutator die zelf de juiste onderdelen selecteert.
- die windvanger van de deuren is vaak wat lam.
- de CV: werkt hij wel als je het knopje op de bestuurdersdeur omlaag drukt met de hand?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)