10 June 2006, 09:29
Ik geloof er niet zo heel veel van hoor, volledig verzonken koetsen roesten gewoon niet zo snel al.Misschien een beetje primer ofzo?
45 1993,v70 awd 97
Vraag aan de kenners
|
10 June 2006, 09:29
Ik geloof er niet zo heel veel van hoor, volledig verzonken koetsen roesten gewoon niet zo snel al.Misschien een beetje primer ofzo?
45 1993,v70 awd 97
10 June 2006, 10:57
de auto's zijn vanaf begin 1989 verzinkt (let wel, dat is de fabricagedatum, dus plm. vanaf half 89 op kenteken). Zou ik zeker voor gaan, scheelt heel veel gezeur!
10 June 2006, 11:43
Een ding is zeker : ze roesten vooral door stilstaan.
Daarom kan je ze beter verslijten door ermee te rijden, dat levert het meeste plezier op. De modellen met de verzinkte body's zijn gelijk geintroduceerd met de modellen met gelijmde achterruit, dus dat is een simpel herkenningspunt en het scheelt wel een heel stuk, al is de roestgevoeligheid niet helemaal weg natuurlijk.
15 June 2006, 14:41
240 Polar B200F '92 of 240 GL B230F '89?
Die Polar is nieuwer, de GL heeft meer motorkoppel. Dus als je er iets achter wilt hangen dan is die GL een betere keuze. Zover ik kan nagaan is vanaf modeljaar 1990 allles verzonken m.u.v. het dak. Als die Polar niet luxe is (en een kenteken heeft behorende bij '92) is het waarschijnlijk een Nederlandse kar. Zo'n Italiaanse import (ook de 'gewone' Polars!) zijn veel luxer dan de Nederlandse modellen. Voordeel van Italiaan kan zijn dat deze minder te leiden heeft gehad van pekel en dat je ze zelfs zonder gastank en trekhaak kunt aantreffen. Ook lijkt het er op dat Italianen niet vaak honden vervoeren ![]() Nadeel van importauto's is dat de geschiedenis moeilijker te traceren is, Italianen een bijzondere manier van onderhoud kennen en dat ze onder de (bumper) krassen zitten. Maar terug naar je vraag: bekijk die karren gewoon goed en ga ermee rijden. Succes.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|