Topics: 163
Inderdaad dat was wel een meesterstukje huisvlijt!
Mega mooi ombouwproject, maar wel alles netjes en strak weggewerkt, en ook nog eens mooi gepoetst.
Topics: 17
Het enige wat resteerd zijn: Foto's
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Topics: 78
Dank,dank.....
Daar doe je het toch allemaal een beetje voor
en nu ....
alemaal aan de Ama ...
Citaat:Ik vind het toch kunstig met heel die computers en 1000 verschillende waardes.
Was er ook een ms project dan ?
Of kwam die na ons vertrek ( ong 16.30). Had ik ook nog wel willen bewonderen .
Konden niet langer blijven want kids bij opa en oma ,uur reistijd enz,enz...
Achteraf blij dat we ze niet meegenomen hebben .
Toch leuk om te zien wat de chemie is tussen ( soms wildvreemde ) mensen met een gemeenschappelijke
obsessie .
En hoe klein de wereld blijkt te zijn omdat Albert - net zoals ik - op de zeevaartschool heeft gezeten in IJmuiden .
En daar een kamer huurde die notabene op pakweg 75 meter afstand lag van mijn ouderlijk huis waar ik toen nog woonde .
its a small world after all....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Nu nog een Custom Intercooler edwin !
bv. een gebogen IC die mooi meeloopt met de vorm van de neus 8)
Topics: 78
ja ja .....
ik heb nog wel meer op m'n verlanglijstje.
In volgorde van belangrijkheid.
-Rondom nieuw rubber (niet versleten ,maar uitgedroogt na ong 10 jaar)
-schokbrekers rondom (achter zeker 20 jaar oud !)
-M46 bak ( nu M41 , dus kwetsbaar )
-dikke cardanas
-sper
en dan pas die 15 -20 pk meer door die intercooler.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 38
Nieuwjaars koffieklets was bere gezellig! Zeker de moeite waard, weer lekker koffiedrinkend kunnen kletsen met heel wat bekende en nu bekende gezichten achter dit forum.
Fijne werkplek, opstalruimte en koffieklets ruimte hebben Bram en Albert daar zo lekker centraal in het land en zelfs voor mij een straf anderhalf uurtje Volvo rijden, da's toch geen moeite.
Foto's zijn er volgens mij niet veel gemaakt, maar goed, de Ama Turbo was wel apart, vakkundig en precies, met een zeer hoge afwerkingsgraad.
De 242 van Bram waar nu dan gas in ligt werd aan een gratis inspectie onderworpen maar dat vielen wel meer Volvo's te deel, zo moest Saint's Turbo aan de laptop en hoorde hij van ieder dat die draadjes over de radiator wel mooie kleurtjes hadden maar op die manier weinig afwerking! Kortom er is nog wel wat werk aan de winkel.
Gideon heeft me nu ook eindelijk de werking van de derde achterbank kunnen tonen en da's in een 1977 245 nog een hele klus. De hoofdruimte voor mij is dan ook weer net te min.
En in de hal stonden nog wat mooie Volvo's te wachten om als donor verder te gaan of op donaties om weer compleet te worden.
De 164 leek mij wel wat, een toppertje uit de Volvo historie volgens mij
Met dank aan het organiserend team!
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 163
[aasgier]Ik ken wel iemand die intresse heeft in een m41[/aasagier]
Sper is ook wel leuk, abbabak en ?Bozzma? zijn er een tijdje mee bezig, ook met linkjes naar shops.
Lassen dat diff !! Gaat perfect !!