Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VOLVOLVO sleutelmeeting
Zo, ook mijn terugreis (en BBQ) zit er weer op. Sorry dat ik zo snel weg moest, maar ik had uiteindelijk iemand bijna een uur laten wachten op Utrecht. Dus die kon ik niet langer laten staan.
Ik vond het ook heel erg geslaagd, bij mij begon Dirk met de APK check. Ook dit leverde een vergelijkbaar lijstje op als bij Henqui.
- Koplampen (heb nu ÃÃn duplo en ÃÃn H4, moeten het zelfde zijn en de Duplo geeft ook nog eens een slecht beeld)
- Remblokken voor moeten worden vervangen (te veel verschil li-re)
- Remslang li voor
- nog wat andere kleine dingetjes (zoals stuuruitslag die ik gelijk heb aangepast)
- Roest bij achterspatbord

Ook de uitlaat zal ik moeten vervangen, er kwam nauwelijks lucht in de gasmeter.
Daarnaast bleek bij het bekijken van de schokdempers achter dat hier niveuaregeling op zat. Hier wat lucht ingepomt (het is zon handmatige) en warempel het werkte nog.

Maar het was een hele geslaagde dag. Al schrok ik wel bij binnenkomst, ik was wat later en zag dus die ambulance-motor staan en een stel volvo-mannen + arts rondom Hans in de kantine. Gelukkig was het achteraf weer goed gekomen en houd hij er hopelijk niets aan over. (Wie is baby nu eigenlijk, heb ik die gemist?)
Allen erg bedankt voor de hulp, vooral Peter, motortje loopt weer als een zonnetje. Lijkt op de snelweg wel stiller, stationair zeker weten. Hulde ook voor Dirk, die gast heeft zich echt drie slagen in de rondte gewerkt. Ook het buffet was prima!

@ Rob, mailtje is onderweg.
Je kan trouwens beter je mailadres niet zo in zijn geheel op sites neerzetten, spamverstuurders kunnen dit heel makkelijk oppikken. Doe het bijvoorbeeld: rob[at]gmail.com ofzoiets, een beetje versleutelen, maar toch begrijpbaar.
Ik ben om 10 uur maar een half uurtje geweest, ik had een afspraak met mijn kids om naar de zwarte markt te gaan Smile maar wilde toch even komen kijken! En eigenlijk wilde ik jullie ook even laten zien hoe een 740 Turbo er uit kan zien... Misschien volgende week, dan doe ik de motorkap wel open Big Grin.
Dank voor het compliment, Erik, ik vond het een goede gezamenlijke actie, vooral van Hans dat ie weer bij kwam!

Oh, en Dop, volgende week ben ik er pas aan het eind van de middag, dus als je me wilt treffen moet je 's middags komen.
Nog even over Hans.
Hij is lid van het register (gedwongen, omdat het turbo register en 240/260 register samengingen), Hij kende volvolvo niet, maar kwam via Dirk Tittel aan de informatie van de sleuteldag.
Hij zou wel "een keer" op volvolvo komen kijken.
Ik hoop ook dat hij het doet, want dan kunnen we hem vragen hoe het nu met hem gaat en of hij heel is thuisgekomen.
Het probleem is waarschijnlijk ontstaan door te lage bloeddruk (zei hij zelf), maar ondanks aandringen van de motordokter en een paar van ons wilde hij niet naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Zie dat jullie je uit- stek- end vermaakt hebben! Leuk! Had er graag bij willen zijn, maar kon niet,... Eerst een kater wegwerken,... ;D En hierna weer andere verplichtingen,...

@Rob ziet er kek uit hoor dat rode setje van je!

En gelukkig dat het met Hans goed is afgelopen!!!
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Erik, wees gerust:
Henqui is inmiddels vertrokken. Zondag al. Wel laat.
En ik mocht na hem nog een stuk inspectie ondergaan.
En dat gebeurde grondig. wel mooi om te horen wat er mogelijk nog voor verbetering vatbaar is (zoals een licht lekkende stuurbekrachtiging).
Maar was dus veel te laat geworden, al met al.

Niettemin een geslaagde dag, al moet ik volgende keer niet te veel 'nieuwe' dingen willen, ook gewoon iets dat ik wel alleen kan, want anders sta je wel erg veel te wachten, en weinig te doen.
Wachttijd wel goed besteed, met buurten en meekijken natuurlijk.

En nu dus de aantekeningen even uitwerken tot een To-Do en onderdelen lijstje, voor zaterdag....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Heren goed te zien dat jullie je zo goed vermaakt hebben!

Ik baalde er enorm van niet meer aanwezig te kunnen zijn. Mijn plan was tot en met zaterdag om gewoon aanwezig te zijn, al dan niet alleen om te kijken en koffie te drinken en natuurlijk zo'n volvolvo shirt!

Alleen eindigde zondag mijn probleem met dit:

[Afbeelding: dsc00490le3.jpg]

Geen verkeerde auto, opzich, het went echt hoor, dat hoge! Ik zou alleen zelf voor iets anders kiezen maar goed. Hoe komt Niels nou aan zo'n wagen? Ik zal het kort uitleggen.

Ik reed zaterdag de A12 af met de bakwagen, aan het eind van de afslag stoplichten (bij Gouda). Stoplichten gaan op groen maar de automatische versnellingsbak wilde nog even blijven. Koppeling kwam niet op. Hoop gerommel, uit eindelijk maar uitgestapt. Allemaal rook onder die bak vandaan, transmissieolie. Mensen achter me maar verteld dat het klaar was en ze achter me weg moesten draaien. Mercedes service gebeld, en die kwamen anderhalf uur later met een service wagen. Naja hoop gedoe, ik zou het kort houden, uit eindelijk wel alle apparatuur voor een trouwerij op tijd op locatie gekregen! Ik was ruim op tijd vertrokken thuis gelukkig.

Maar ik wilde wel graag naar huis, dus mercedes aan het werk gezet voor een bakwagen of busje. Ging allemaal niet meer lukken op zaterdagmiddag om 18.00 uur. Aangezien ik toch echt naar huis moest wilde ik dan een gewone auto hebben. Met OV om 3 uur 's nachts gaat ook niet namelijk. En toen kwamen ze dus met dit bakbeest op de proppen. Ik was snel thuis vanuit Gouda. Maar goed, kon de apparatuur dus niet meenemen, dus die heb ik zondag met een boedelbak alsnog op moeten halen. Er zat gelukkig een trekhaak op deze Mercedes ML.

Al met al een stressvol weekend, ik schaamde me kapot tegen over de klant. Let wel, het gaat hier om een bakwagen van 2 maanden oud! Het is dat Volvo geen bakwagens maakt... Wink

Ik hoop dat ik de volgende keer nog welkom ben :-*
Shit happenzzzz. En met onze hobbyobjecten kan dat ook elk moment gebeuren, hoe goed je ze ook bijhoudt. :'(
Als het je op je werk overvalt is het vervelend, temeer omdat het ook je eigen tijd verloren laat gaan. :-\
Maar om dan te gaan zeggen, die knul willen we er niet meer bij hebben, ben je maf ???
Iedereen was het er over eens dat de sleuteldag voor herhaling vatbaar was, dus die volgende keer ben jij er gewoon wel bij. ;D
En dat T-shirt, maak gewoon € 12,50 over naar 45.16.63.586 tnv G.Nijzink Dordrecht, zet je adres erbij dan krijg je hem keurig thuis. 8)
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Ik had ook nog wat foto'tjes gemaakt dus zat dit topic daarmee nog even opfleuren.

Naast gesleuteld werd er ook veel ge-OH'd
[Afbeelding: sleutelmeeting001e.jpg]

Bling
[Afbeelding: sleutelmeeting002.jpg]

Verlaagde 245:
[Afbeelding: sleutelmeeting003.jpg]
En reed hij nu een stuk lekkerder op de terugweg?

Mooie neus, en muziek op de werkvloer, de enige zender die echt past bij deze volvo's Arrow Classic Rock ;D
[Afbeelding: sleutelmeeting004e.jpg]

Buiten was het ook druk:
[Afbeelding: sleutelmeeting006e.jpg]

Nog meer stations:
[Afbeelding: sleutelmeeting007.jpg]

Ikke op de "APK-brug" en Henqui verstopt:
[Afbeelding: sleutelmeeting008e.jpg]

Valt nog te melden dat de schokdempers nog steeds niet leeggelopen zijn dus dat is goed nieuws :-* .
Dan had ik nog een vraagje. Dirk vertelde dat een van de aanwezigen goed kon lassen en mij wellickt kon helpen met een stukje laswerk. Ben ik die middag vergeten te vragen. Mocht iemand me daarmee kunnen helpen laat dan graag even weten. Mailen of pb is prima.
Als Dirk het over 1 van ons had, dan denk dat hij mij daar mee bedoelde.
Voordat ik zijn gas en zuurstof mocht gebruiken om een pijpje los te stoken, vroeg hij me of ik wist hoe ik het moest gebruiken. ik heb hem toen verteld dat ik voor mijn beroep autogeen lasser ben. ( niet helemaal waar, maar ook niet gelogen)

Wij hebben het al eens meer over lassen aan je auto gehad, maar ik voel mij nog niet zo goed dat ik aan de auto van iemand anders durf te gaan co lassen.

Die kerel die aan die alpenkreuzer bezig was kon ook leuk lassen, wellicht had Dirk het over hem?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Blij dat ik niet geweest ben zeg, er loopt daar kennelijk een nummerplaatvandaal rond.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvolvo circuitdag(meet) Volvo240 9 9.803 6 November 2017, 20:10
Laatste bericht: Volvo240
  Volvolvo am Ring 2015 Volvo240 30 38.399 14 November 2015, 20:09
Laatste bericht: Volvo240
  VOLVOLVO Lenterit 2015 Jambon 32 31.462 8 March 2015, 23:49
Laatste bericht: Jambon
  Volvolvo meeting 2013 Yellow240 11 8.787 16 January 2013, 17:44
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***
  Volvolvo Brabant meeting 2012 Yellow240 11 9.980 7 August 2012, 19:44
Laatste bericht: Yellow240
  Volvolvo meeting? Yellow240 60 36.072 16 January 2012, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvolvo eindejaarsmeeting? Yellow240 99 49.756 1 January 2011, 13:45
Laatste bericht: Jambon
  Hij komt er: Volvolvo koffieklets 2009 in Woudenberg! volvo200liefhebber 177 82.758 28 May 2009, 15:45
Laatste bericht: Rubicon
  Volvolvo fotosjoet en ouwenelen bijeenkomst nr 2 Postma 245 GL 164 78.057 8 October 2008, 17:40
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Volvolvo nieuwjaars koffieklets 2008 volvo200liefhebber 218 87.564 6 February 2008, 02:29
Laatste bericht: Baby

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)