Oude otoos worden moe..
Vorige week deze op MP gezien, ff gebeld, zat in een donorauto en zou gereviseerd zijn geweest door de voor- voorlaatste eigenaar. tja.. Aangezien alles deropenderan zit de knoop maar doorgehakt en opgehaald..
Des avonds maar alvast eea eraf getrokken, en dat viel niet tegen.. Allerlei nieuwe spulletjes.. waterpomp (die zit nog..) koppeling, benzinepomp, chromen dekseltje met bevestigingssetje, recent oliefilter, brandschoon luchtfilter, steunrubbers, allerlij pakkingen, stukjes carb..
Ister iig goed voor gezorgd..
Vrijdag het laatste ritje met het oude torretje.. Houtsnippers voor de moeschtuin..
Vrijdagmiddag, eerst het vieze blok (dacht ik..) schoonmaken en ontvetten, en een spuitbus erover. want het oog wil ook wat.. Wat blijkt, het ding is brandschoon en gespoten in zwarte motorverf of zoiets.. Sommige revisie bedrijven doen dat.. zou het dan toch..?!
Ik merkte met rondtornen al dat er behoorlijke compressie in zit, dat stukje zou dan iig fatsoenlijk moeten zijn..
Anywho (..ja daar istie weer..) , het ding weer rood gespoten, gaat net met 1 bus, lekker in het zonnetje laten hangen.. morgen verder..
[center]
[/center]
..zaterdag, het plukken kan beginnen.. (ik hoor mezelf nog zeggen, 'die loopt vanavond'.. Maar dan kom je er achter een jaartje ouder te zijn geworden..)
..Eerst de kop eraf, want die's vorig jr. gereviseerd.. kan op de plank..
zoveel mogelijk aan de kant en in grote brokken werken..
zoekt de verschillen.. en nee , vader A heeft geen zwafte verf, da's bagger..
hier kun je je haar in kammen.. zie ook de langsgroef.. hoogstwaarschijnlijk de boosdoener voor de compressie op 1 cilinder en het bijbehorende rookgordijn..
het koppie van dit boutje heb ik teruggevonden en is weer gelijmd..
..en zoals het Haynesboek het uitlegd, monteren in omgekeerde volgorde..
En uiteraard weer wat gesloopt, T-stuc van het LPG-gebeuren.. dan maar ff time-out for now..
maandag ochtend op de fietsch ff een nieuwe gehaald, spulletje statisch afgesteld, en gewoon in 1x lopen..
Dat verdient een doppie..!!