1 October 2010, 11:36
Jawel, steed een stapje verder en weer een stapje terug..... :-[
In kort:
262c 1980 alles eruit, daarna alles van een 244 GLT erin (B230F+m47)
Alles doet het, alles is mooi. In beginsel zat er een kloppend geluid welke te horen was in de auto, dat kwam omdat de bevestiging van de pookhouder op de versnellinsbak tegen de tunnel komt aan de bijrijderskant.
Oplossing?
Alle rubbers vervangen. Aldus gedaan. Oude rubbers waren achteraf gezien niet slecht maar ach, hij ligt weer iets vaster.
Maar nu klopt hij niet meer tegen de tunnel aan, hij ligt er nu tegenaan! >
De nukken van die K auto zijn er dus nog steeds niet uit.
Bij de ombouw is ALLES van de 244 op de 260 gegaan, brug versnellingsbaksteun aandrijfas uitlaat (achter de kath nieuw).
Ik wordt GEK!!!! Weet iemand wat de oplossing is? ( de auto is schadevrij)
dus:
De bak komt ter hoogte van de 4 bouten tegen de bestuurderskant van de tunnel aan op de plek waar de stang waar de pook in zit aan de m47 vast zit. Normaal gesproken zou er denk ik zo`n 1.5 cm speling aan beide zeiden moeten zijn nu zit hij aan de bovenkant tegen de tunnel aan met het metaal van de montageplaat van de balk waar de pook in zit.
Niet te geloven maar waar! Ik kan me niet voorstellen dat er een andere tunnel in zou zitten. Hij zou dus 1-1.5 cm naar links moeten. Vanmorgen de versnellingsbaksteun vervangen en gekeken of de montageplaat waar de steun op zit nog wat ruimte heeft..... not.
Ik denk overigens dat, omdat de pook positie t.o.v. het gat/ de bestuurden niet zou kunnen/ moeten veranderen Ãn omdat de houder van de pook gelijk of vrijwel gelijk is maar zÃker op dezelfde hoogte zit als de houder van de m46 dat de vorm van de tunnel hetzelfde zou moeten zijn.....
Maar logica ben ik kwijt....
help?
motor uitlijnen???!??
In kort:
262c 1980 alles eruit, daarna alles van een 244 GLT erin (B230F+m47)
Alles doet het, alles is mooi. In beginsel zat er een kloppend geluid welke te horen was in de auto, dat kwam omdat de bevestiging van de pookhouder op de versnellinsbak tegen de tunnel komt aan de bijrijderskant.
Oplossing?
Alle rubbers vervangen. Aldus gedaan. Oude rubbers waren achteraf gezien niet slecht maar ach, hij ligt weer iets vaster.
Maar nu klopt hij niet meer tegen de tunnel aan, hij ligt er nu tegenaan! >

De nukken van die K auto zijn er dus nog steeds niet uit.
Bij de ombouw is ALLES van de 244 op de 260 gegaan, brug versnellingsbaksteun aandrijfas uitlaat (achter de kath nieuw).
Ik wordt GEK!!!! Weet iemand wat de oplossing is? ( de auto is schadevrij)
dus:
De bak komt ter hoogte van de 4 bouten tegen de bestuurderskant van de tunnel aan op de plek waar de stang waar de pook in zit aan de m47 vast zit. Normaal gesproken zou er denk ik zo`n 1.5 cm speling aan beide zeiden moeten zijn nu zit hij aan de bovenkant tegen de tunnel aan met het metaal van de montageplaat van de balk waar de pook in zit.
Niet te geloven maar waar! Ik kan me niet voorstellen dat er een andere tunnel in zou zitten. Hij zou dus 1-1.5 cm naar links moeten. Vanmorgen de versnellingsbaksteun vervangen en gekeken of de montageplaat waar de steun op zit nog wat ruimte heeft..... not.
Ik denk overigens dat, omdat de pook positie t.o.v. het gat/ de bestuurden niet zou kunnen/ moeten veranderen Ãn omdat de houder van de pook gelijk of vrijwel gelijk is maar zÃker op dezelfde hoogte zit als de houder van de m46 dat de vorm van de tunnel hetzelfde zou moeten zijn.....
Maar logica ben ik kwijt....
help?
motor uitlijnen???!??

