29 September 2010, 22:14
Op de 8 bolt crank passen B21 stangen en zuigers en dus zou je je B20 wat op kunnen boren. Of dat veel oplevert weet ik niet.
Volgens mij zijn dat keerringhuizen van de OHC versie, die hebben gaten voor centreerpennen. Dat is denk ook het probleem met die rubber ringen, ze moeten goed gecentreerd en vastgebout worden en zonder pennen is dat veel moeilijker.
De viltring is wat 'toleranter' voor uit-het-midden draaien.
Ik heb zo'n aangepast uitgedraaid B20 keerringhuis wat te ruim was gemaakt, de ring werd er zo uitgeblazen. Ik kon wel makkelijk de weg naar huis vinden. Misschien komt dat vaker voor met aangepaste keerringhuizen.
Volgens mij zijn dat keerringhuizen van de OHC versie, die hebben gaten voor centreerpennen. Dat is denk ook het probleem met die rubber ringen, ze moeten goed gecentreerd en vastgebout worden en zonder pennen is dat veel moeilijker.
De viltring is wat 'toleranter' voor uit-het-midden draaien.
Ik heb zo'n aangepast uitgedraaid B20 keerringhuis wat te ruim was gemaakt, de ring werd er zo uitgeblazen. Ik kon wel makkelijk de weg naar huis vinden. Misschien komt dat vaker voor met aangepaste keerringhuizen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969