19 September 2010, 14:35
Lasklus Nederland schreef:242-turbo schreef:een forum als dit heeft al snel 1 of meerdere GB's dataverkeer per dag. zou je daar ook nog eens een volledige fotoupload mogelijkheid bij willen word dit forum niet meer gratis toegankelijk en moet je net zoals op de v700 vereniging betalen anders kom je niet op bepaalde gedeeltesHet kan wel gratis blijven maar dan heb je sponsors nodig, en die zijn er toch? Heb mezelf net aangemeld en mijn banner opgestuurd :
Ik tel nu 5 sponsors, mijn aanmelding maakt 6, met dat bedrag is prima een leuke server te bekostigen, de leden hoeven daar niet onder te lijden.
blijft het feit dat 6 sponsoren (je kent de prijs dan ook) geen vetpot is, daar heb je heel misschien een grotere opslag voor. hosting zal nu ook niet weinig zijn. opslag is geen probleem, je koopt een SATA disk voor een paar euro en je kunt er zo duizenden foto's bij plaatsen. punt is het dataverkeer, plaats jij een foto van 100kb, die word 50x per dag bekeken zit je op 5 mb dataverkeer voor jou ene foto. rekensommetje bla bla bla komt je uit op veel dataverkeer.
nacalculatie dataverkeer per extra gb per maand is ongeveer 3euro ex. vraag anders maar eens aan AJ (thesaint77) naar de exacte specs