17 September 2010, 22:51
In principe helpt alles wat de zuurstof uitsluit tegen roest, wel moet je bij wielkasten goed kijken waar het vandaan komt, namelijk meestal van binnenuit.
je kan dan aan de buitenkant smeren wat je wilt maar dit helpt niks als het binnenin open is.
Wil je het langer tegenhouden boor dan een gaatje (5 mm) midden in het binnenscherm en laat de wielrand vollopen met lijnlolie, daarna afsluiten met een stukje lijmpistool stift die je licht warm hebt gemaakt.
Af en toe (zeg om de 3 maanden) je wielkast langslopen met een fohn (niet te heet! 35 of 40 graden is genoeg) laat de lijnolie overal tussenlopen en elke keer opnieuw het roest afsluiten van zuurstof....dit kan je best lang volhouden!
je kan dan aan de buitenkant smeren wat je wilt maar dit helpt niks als het binnenin open is.
Wil je het langer tegenhouden boor dan een gaatje (5 mm) midden in het binnenscherm en laat de wielrand vollopen met lijnlolie, daarna afsluiten met een stukje lijmpistool stift die je licht warm hebt gemaakt.
Af en toe (zeg om de 3 maanden) je wielkast langslopen met een fohn (niet te heet! 35 of 40 graden is genoeg) laat de lijnolie overal tussenlopen en elke keer opnieuw het roest afsluiten van zuurstof....dit kan je best lang volhouden!

Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl