15 September 2010, 18:53
Inderdaad naar 195 65 15 gaan en met caravan mag de druk in de achterbanden best naar 2.7 of 2.8 bar.
2 bar is echt te laag zeker met die hoge banden die er nu onder hangen.
Voor zou ik iets van 2.3 aanhouden.
Kogeldruk van 50kg moet best kunnen en met een stevige caravan zou ik zelfs voor het maximum gaan wat de trekhaak aankan.
Wat hangt er voor caravan achter?
De caravan goed beladen is ook erg belangrijk.
De oude V70 (850) schijnt net zo stabiel te zijn met aanhanger als de 240 en minder stabiel als een 740 of 940.
Mijn 945 met solifer tandemasser ligt als een blok op de weg ook op wat hogere snelheden.
Kogeldruk rond de 75kg
Banden voor 2.5 en achter 3 bar.
Na de vakantie weer terug naar 2.2 en 2.6
Totaal gewicht van de combi is wel 3500kg geweest waarvan 1400 voor de caravan.
Maar ja een late 945 is wat anders dan een 245
2 bar is echt te laag zeker met die hoge banden die er nu onder hangen.
Voor zou ik iets van 2.3 aanhouden.
Kogeldruk van 50kg moet best kunnen en met een stevige caravan zou ik zelfs voor het maximum gaan wat de trekhaak aankan.
Wat hangt er voor caravan achter?
De caravan goed beladen is ook erg belangrijk.
De oude V70 (850) schijnt net zo stabiel te zijn met aanhanger als de 240 en minder stabiel als een 740 of 940.
Mijn 945 met solifer tandemasser ligt als een blok op de weg ook op wat hogere snelheden.
Kogeldruk rond de 75kg
Banden voor 2.5 en achter 3 bar.
Na de vakantie weer terug naar 2.2 en 2.6
Totaal gewicht van de combi is wel 3500kg geweest waarvan 1400 voor de caravan.
Maar ja een late 945 is wat anders dan een 245
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970

