13 September 2010, 23:00
LeonW schreef:@ JW,
Ik wil ook op korte termijn mijn 245 onder handen gaan nemen. Nieuwe stukken inlassen daar waar nodig, en de auto helemaal verven met het rolletje. Mijn 144 heb ik ook op deze manier gedaan en het resultaat was erg netjes. Voor de 144 heb ik rust-oleum gebruikt. Ik was hier ook erg te spreken over. De verf heb ik 10 % verdund met white spirit, en toen 5 lagen opgezet.
Ik ben echter ook wel erg nieuwsgierig naar de Brantho-Korrux, deze lijkt wellicht nog beter te zijn.
Wil je hier asap posten hoe de verf is bevallen. Ik kom ook uit het zuiden des lands, dus ik ben zo in Aken om wat potjes op te halen.
Alvast bedankt,
Leon
Hi Leon,
afgelopen weekend de rechter wielkastrand achter in deze verf gezet. Deze rand is er het slechtste aan toe en er zijn enkele kleine gaatjes ontstaan helaas. Alle roest goed weggetikt/borsteld en de verf er op. Geeft een mooie laag, de verf dekt goed over de oude ferpox/roest/volvo lak/anti-steenslag/blank staal, er was van alles wat. Beste hechting op opgeruwd staal. Na aanbrengen is de verf iets onregelmatig maar dat trekt langzaam weg bij het drogen.
Bij mijn 240 asap de Lokari fenders er in en de rand dik in het vet zodat ik er de komende jaren geen omkijken naar heb en tzt misschien een nieuwe spatbordrand-binnenkant in zetten, alhoewel ik niet verwacht dat het verder zal roesten met de binnenschermen+lak+vet.
Op volvo-forum-de een gebruiker gevonden die deze verf op de wielophanging gebruikt heeft en die heeft in 45kkm en een jaar of 3-4 geen roestpuntjes oid kunnen ontdekken.
Ik moet zeggen dat de verf een goede indruk maakt en de berichten op het internet zijn ook positief.
Er zijn meerdere soorten van deze fabrikant, misschien zijn er meer geschikte soorten voor zichtbare carrosseriedelen?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni