7 September 2010, 22:14
Jw240 schreef:Nu de winter er weer aankomt was ik weer even aan het denken aan roestpreventie en het wegwerken van bestaande roest. Toevallig zag ik een blik "Brantho-Korrux" 3-1 staan op de website van tbs-aachen en dat gelijk gekocht (18 euro voor 9005 zwart).
http://www.branth-chemie.de/3in1.htm
http://www.branth-chemie.de/doks/Brantho...kblatt.pdf
Verf van dit merk wordt ook gebruikt door de Duitse spoorwegen en andere zware toepassingen zoals zeecontainers. Afhankelijk van de versie ook behoorlijk temperatuurbestendig en verkrijgbaar in diverse kleuren.
Op internet kom ik lovende kritiek regen. Ik ga het binnenkort op de roestige wielkastranden smeren. Fertan+Ferpox zit daar sinds 2006 maar toen toch enkele stukken niet goed genoeg ontroest en de wielen hebben een tijdje aangelopen met de spacers. Nu de roestige rand (laatste 1/8 deel spatbordrand) wegzagen volgens Volvo instructies (voor de Spacerkit) en, staalborstelen/schoonmaken en dan die nieuwe verf er op. Ik ben benieuwd!
Ondertussen nog op diverse plekken Mike Sanders spul gebruikt, werkt erg fijn. Oa overal waar ringen/schroeven/beugels overlappen en water tussen kan kruipen, zoals bijv de cardanas-steun. Ook de deuren aan de binnenkant mee gedaan (zomer 2009) en dat spul kruipt behoorlijk goed, het was een beetje onder de strips te zien na de eerste warme dagen dit jaar. Gelukkig viel het niet echt op.
tot zover het laatste nieuws op het ontroestingsfront.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni